
ניסאן מיקרה 2025 החדשה הפכה לרכב חשמלי
בסוף חודש מאי הוצגה בפריז הדור השישי של ההאצ'בק העירוני הקטן לאירופה. ניסאן מיקרה החדשה קיבלה עיצוב חיצוני שונה לחלוטין בסגנון רטרו, ותא הנוסעים עם מערכת ההנעה החשמלית נלקחו מהרנו 5 הצרפתית. הרכבים אף ייוצרו יחד באותו מפעל של רנו בעיר דואי, צרפת.
ניסאן מיקרה החדשה תושק בשוק האירופי עד סוף שנת 2025, ומחיריה יתפרסמו אז. לשם השוואה: מחיר רנו 5 הבסיסית בצרפת נע בין 26 ל־35 אלף אירו.
נזכיר כי המיקרה הפכה לרכב אירופי כבר בדור החמישי מ־2016, כאשר יוצרה בצרפת והתבססה על רנו קליאו. ב־21 במאי 2025 הוצג בפריז הדור השישי. ניסאן שוב בחרה בדרך ההשאלה, כשהפעם מקור ההשראה היה רנו 5 החשמלית, שהגרסה הסדרתית שלה יצאה ברבעון הראשון של 2024. לכן גם המיקרה החדשה היא רכב חשמלי. ההאצ'בק של ניסאן פותח במקביל לדגם של רנו, מה שאפשר יצירת עיצוב שונה מהותית.
עיצוב חיצוני
העיצוב החדש, שפותח במרכז העיצוב של ניסאן בלונדון והוצג כקונספט כבר ב־2023, שונה באופן ניכר מהרנו 5 ומזכיר את דגם הדור השלישי של המיקרה, שיוצר בין השנים 2002 ל־2011. מיקרה 2025 קיבלה פנסי חזית ייחודיים המחוברים ביניהם בפס מואר, עם תאורת יום בצורת אליפסה. מאחור – פנסים דומים. בצידי המרכב יש הטבעות המזכירות את קו החלונות האופייני של המיקרה הקודמת. מסביב לרכב – חיפויי פלסטיק שחור כולל על קשתות הגלגלים.
הדמיון לרנו 5 ניכר בפרופיל: הגג, החלונות וידיות הדלתות האחוריות הנסתרות זהות בשני הדגמים. ניתן לבחור בין 14 צבעי מרכב, כולל גג שחור או אפור. האורך פחות מ־4 מטרים, רוחב 1.8 מ', בסיס גלגלים 2.54 מ'. בכל הגרסאות גלגלים בקוטר 18 אינץ'.
תא נוסעים וציוד
פנים הדגם השישי של ניסאן מיקרה כמעט זהה לרנו 5, מלבד סמל ההגה והחומרים. הגרסה הבכירה מציעה ריפוד משולב בד ודמוי עור. בלוח המחוונים יש תצוגה קעורה כפולה – לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע בגודל 10.1 אינץ' כל אחד. המערכת תומכת בשירותי Google ו־NissanConnect. לפיקוד על בקרת האקלים נשמר לוח כפתורים. בקונסולה המרכזית יש משטח טעינה אלחוטי. תא המטען מכיל 326 ליטר, ובקיפול המושבים האחוריים – עד 1106 ליטר.
מנועים וגרסאות

שני הדגמים מבוססים טכנית על פלטפורמת AmpR Small, עם מנוע חשמלי קדמי ומתלה אחורי רב-חיבורי. ניסאן מיקרה 2025 מוצעת בשתי גרסאות (שתיהן עם פונקציית V2L לאספקת חשמל חיצונית):
- גרסה בסיסית: מנוע עם 122 כ"ס, סוללה בקיבולת 40 קוט"ש, משקל עצמי 1400 ק"ג, טווח WLTP של 308 ק"מ, טעינה מקסימלית בהספק 80 קילוואט.
- גרסה מתקדמת: 150 כ"ס, סוללה של 52 קוט"ש, משקל 1524 ק"ג, טווח WLTP של 408 ק"מ, טעינה מהירה עד 100 קילוואט. טעינה מ־15% ל־80% תיקח 30 דקות בתחנת טעינה מהירה.