הדור השלישי של פיג'ו 3008: שינוי דרסטי
ב-12 בספטמבר 2023 התקיימה הופעת הבכורה הרשמית של הדור השלישי לקרוסאובר הצרפתי הפופולרי. פיג'ו 3008 החדש עבר שינוי מהותי: מקרוסאובר קלאסי עם מנוע בעירה פנימית הוא הפך לפאסטבק-SUV מסוגנן (כך מכנה אותו היצרנית) בעל מערכות הנעה חשמליות והיברידיות.
תחילת השיווק באירופה מתוכננת לסוף פברואר 2024. ראשית יושקו הגרסאות Electric 210 ו-1.2 Hybrid. השאר ישוחררו לקראת סוף 2024 ובתחילת 2025. המחירים טרם פורסמו.
הדור השלישי של פיג'ו 3008 הפך לדגם הסדרתי הראשון המבוסס על הפלטפורמה החדשה STLA Medium של התאגיד סטלנטיס. מסיבה כלשהי פיג'ו קוראת לרכב פאסטבק, מה שלא לגמרי נכון, הרי פאסטבק הוא למעשה סדאן בעל חלק אחורי מעוגל ללא הפרדה בולטת של תא המטען, אבל פיג'ו 3008 החדש הוא ליפטבק עם דלת אחורית שמאוחדת עם החלון.
עיצוב חיצוני
הדור השלישי של פיג'ו 3008 גדול באופן ניכר מקודמו – התארך ב-95 מ"מ (ל-4,542 מ"מ), התרחב ב-54 מ"מ (ל-1,895 מ"מ) וגבה ל-21 מ"מ (ל-1,641 מ"מ). בסיס הגלגלים גדל ב-64 מ"מ (ל-2,739 מ"מ). לעומת זאת, מרווח הגחון הוקטן: מ-219 ל-198 מ"מ.
3008 החדש קיבל מרכב בסגנון קופה לא רק מפני שהוא באופנה, אלא גם למען שיפור האווירודינמיקה: מקדם הגרר ירד ל-0,28. ביחידות התאורה הקדמיות מותקנים לדים אפילו ברמת הגימור הבסיסית. בעיטור אין יותר כרום באופן עקרוני, הוא נחשב לא ידידותי לסביבה, אבל יש הרבה פלסטיק שחור מבריק מבחוץ וגם מבפנים.
חלל פנימי ואבזור
על החלל הפנימי החדש כבר כתבנו לפני זמן מה. בתא הנוסעים יושמה ארכיטקטורת Panoramic i-Cockpit: קונסולה מרכזית דו-קומתית מסיבית ופאנל יחיד בגודל "21 המחליף את שני המסכים הנפרדים של לוח המחוונים ומערכת המידה (בגרסה הבכירה). בגרסה הבסיסית נשמרו שני המסכים בגודל "10.
בחלק העליון של הקונסולה הותקן פאנל המגע i-Toggles בעל מספר כפתורי טאצ' המובילים לסעיפים שונים בתפריט. את הכפתורים החמים ניתן להגדיר כרצוי. בורר מצבי הנהיגה הקטן נדד לפאנל הקדמי ליד כפתור ההתנעה. מערכת שמע 690 וואט איכותית Focal Premium Hi-Fi כוללת 10 רמקולים וסאב וופר. תא הנוסעים מכיל 17 גמוחות ותאים שונים לחפצים קטנים בנפח כולל של 34 ליטר.
מפרט האבזור הבסיסי כולל שפע מערכות בטיחות פסיבית ואקטיבית על מנת לקבל ציון גבוה במבחני Euro NCAP. בתוספת תשלום זמינה בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב נהיגה בפקקים. הדגם יוצע בשתי רמות גימור: Allure – ג'נטים R19, ריפוד משולב, GT – ג'נטים R20, פאנל Panoramic i-Cockpit, ריפוד אלקנטרה, תקרה שחורה, חיישני חנייה קדמיים.
לדברי פיג'ו, העקרונות הראשיים של הרכב החדש הם הבעתיות, אפקטיביות ורגשנות. הקרוסאובר נועד להעניק הנאה מנהיגה.
גרסאות
הדגש נעשה על הגרסה החשמלית פיג'ו E-3008 עם מערכת חשמל 400 וולט. הרכב החשמלי יוצע בשלוש גרסאות, האינדקס של כל אחת מהן מציין את ההספק המרבי של יחידת הכוח.
- גרסת הכניסה פיג'ו E-3008 Electric 210: מנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי (210 כ"ס, 343Nm) וסוללה בקיבולת 73 קוט"ש. קרוסאובר כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 8,7 שניות. טווח נסיעה – כ-525 ק"מ (לפי WLTP).
- גרסה ארוכת-טווח פיג'ו 3008 Electric 230 Long Range: הספק כמעט זהה (230 כ"ס, 343Nm), זמן האצה מעט ארוך יותר – 8,9 שניות. עם זאת, מצוידת בסוללה מוגדלת בקיבולת 98 קוט"ש. טווח נסיעה – 700 ק"מ.
- הגרסה הבכירה פיג'ו 3008 Electric 320 Dual Motor AWD – שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. הספק כולל – 320 כ"ס ו-509Nm. האצה ל-100 קמ"ש – 6,4 שניות. טווח נסיעה – עד 525 ק"מ.
המהירות המרבית של הדגמים עם הנעה קדמית מוגבלת ל-170 קמ"ש, במקרה של גרסת הנעה כפולה – 180 קמ"ש. במספר המנועים תלוי גם נפח תא המטען: 520 ליטר לקרוסאובר עם הנעה קדמית ו-470 ליטר עם הנעה כפולה. הספק הטעינה המרבי של כל הגרסאות הוא 160 קילוואט, מה שדי נמוך בסטנדרטים של ימינו.
תאי הסוללה מסופקים על-ידי החברה BYD ישירות מסין.
יוצעו שלוש גרסאות עם מנועי בעירה פנימית, אך שתיים מהן היברידיות:
- הבסיסית פיג'ו 3008 קיבלה מנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1,2 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי 48 וולט. אבל לא מדובר בהיבריד קל: המנוע החשמלי מובנה בתיבת 6 ההילוכים הרובוטית Punch Powertrain שמשלבת הילוך מראש. ההספק הכולל הוא 136 כ"ס.
- הגרסה הבכירה – פלאג-אין היברידית על בסיס מנוע טורבו 4 צילינדרים 1,6 ליטר בהספק 195 כ"ס. התיבה היא גם Punch Powertrain אך עם 7 הילוכים.
- פיג'ו 3008 השמרני ביותר – אותו מנוע טורבו 1,6 ליטר (180 כ"ס) בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית EAT6 ללא מערכת חשמלית (קרוסאובר כזה לא יימכר באירופה).
דגמים בעלי מנועי דיזל וגיר ידני הוסרו מההיצע לתמיד.