פלח המשפחתיות אט אט מאבד קרקע תחת הלחץ ממכוניות סופרמיני וקרוסאוברים. אחת המובילות בפלח, סקודה אוקטביה במרכב ליפטבק, נמכרת פחות טוב מקיה ריו הפופולרית והמבוקשת במיוחד במרכב האצ'בק. בכל אופן, למרות שהקבוצה הזאת מאבדת פופולריות, עדיין יש לה מעריצים. בין יתרונות מובהקים של קטגורית C: תא נוסעים מרווח, תא מטען גדול, חומר
המכוניות המשפחתיות הטובות ביותר ברמת גימור בסיסית. מה יותר משתלם
AUTOBOOM

המכוניות המשפחתיות הטובות ביותר ברמת הגימור הבסיסית. מה יותר משתלם

המכוניות המשפחתיות הטובות ביותר ברמת גימור בסיסית. מה יותר משתלם

פלח המשפחתיות אט אט מאבד קרקע תחת הלחץ ממכוניות סופרמיני וקרוסאוברים. אחת המובילות בפלח, סקודה אוקטביה במרכב ליפטבק, נמכרת פחות טוב מקיה ריו הפופולרית והמבוקשת במיוחד במרכב האצ'בק. בכל אופן, למרות שהקבוצה הזאת מאבדת פופולריות, עדיין יש לה מעריצים. בין יתרונות מובהקים של קטגורית C: תא נוסעים מרווח, תא מטען גדול, חומרי גימור איכותיים. יותר מכך, מפרט האבזור ברוב המקרים יהיה עשיר יותר אפילו בגרסאות הזולות ביותר. בואו נראה מי מהמתחרים יציע את מקסימום האבזור תמורת מחיר של הגרסה הבסיסית. בסקירה לוקחים חלק רק דגמים חדשים הנמכרים כיום בישראל ומחירם לא עולה על 140 אלף ש"ח (נתונים לספטמבר 2021).

סקודה אוקטביה ליפטבק

  • דור 4 שנת 2020
  • גרסת 1.0 AT 110 Ambition
  • מחיר כולל 136,791 ₪ (עם אגרת רישוי)

אוקטביה זמינה בשתי צורות מרכב בישראל: ליפטבק וסטיישן. הגרסה הזולה ביותר: ליפטבק עם מנוע 1,0 ליטר בהספק 110 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית. מערכת ההנעה היא קדמית. אותו הדגם באותה רמת הגימור אך בתצורת סטיישן יקר יותר כמעט ב-6,000 ש"ח.

רמת הגימור ההתחלתית Ambition כולל חלונות כהים, מערכת תאורה אדפטיבית, ג'נטים יצוקים R16, נעילה מרכזית, 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת נתיב, זיהוי תמרורים. הגרסה הזאת קיבלה מערכת מולטימדיה עם תמיכת Carplay ו-Android Auto, מערכת שמע, שליטה מרחוק דרך הסמארטפון, חלונות חשמל, מראות צד עם חימום וקיפול חשמלי, הגה רב-תכליתי מצופה עור, חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת סטארט-סטופ. בגדול, באוקטביה החדשה יש את כל מה שנדרש לנהיגה נוחה.

אוקטביה הצ'כית תמיד הייתה נחשבת למכונית משפחתית מעולה עם רמה גבוהה של תשומת לב לפרטים. הפרקטיות שלה באה לידי ביטוי בכל דבר ודבר: מחזיקי סמארטפונים המשולבים במאפרה, מגרד קרח במכסה מיכל הדלק, תא מטען עם שפע מדפים/חגורות/מחזיקים, אפשרות התקנת חגורות בטיחות עבור חיות מחמד. היתרון של הרכב הוא מפרט האבזור הבסיסי: אין שום דבר מיותר שעליו תצטרכו לשלם יותר.

קיה סיד האצ'בק

  • דור 3 שנת 2018
  • גרסת T-GDI 1.4 140 T-GDI 1.4
  • מחיר כולל 131,701 ₪ (עם אגרת רישוי)

בישראל מוצעת גרסת הדור השלישי של קיה סיד טרום מתיחת פנים במרכבי האצ'בק וסטיישן. בקיץ של 2021 בוצעה מודרניזציה, אולם הדגמים המעודכנים טרם הגיעו לישראל. דגם ההאצ'בק נהנה מביקוש לא רע. קיה סיד 2018 ברמת הגימור הבסיסית מגיע עם מנוע טורבו 1,4 ליטר בהספק 140 כ"ס והנעה קדמית.

מפרט האבזור הבסיסי של דגם ההאצ'בק כולל נעילה מרכזית, 6 כריות אוויר, בקרת שיוט פשוטה, מצלמה אחורית, חיישני חניה אחוריים, בקרת נתיב, חיישן עייפות נהג, חלומות חשמל, מראות צד חשמליות, הגה רב-תכליתי עם כוונון חשמלי ופקדי העברת הילוכים. הרכב מצויד בפנסי לד, בחלונות כהים ובמזגן רגיל, ההגה מצופה בעור ושאר תא הנוסעים מרופד בבד, בתא המטען יש גלגל רזרבי, כברירת מחדל מותקנים ג'נטים R16. רמת הגימור ההתחלתית לא כוללת מערכת שמע וכל מיני "חימומים".

הגרסה המקבילה במרכב סטיישן מצוידת כברירת מחדל במערכת מולטימדיה ובמערכת שמע, אבל עולה יותר בהשוואה להאצ'בק (138,701 ₪). לקיה סיד יתרון ברור על סקודה אוקטביה: מפרט אבזור מאוד דומה, בעוד שהמנוע של סיד עוצמתי יותר והמחיר נמוך יותר (במרכב האצ'בק).

בהיותכם בעלים של קיה סיד, בהחלט לא "תתפספסו" בזרם התנועה, הסגנון האלגנטי שלו מושך הרבה תשומת לב. חומרי הגימור של הרכב נבחרו בקפידה, תא הנוסעים הוא ארגונומי וצריכת הדלק היא נמוכה. מתוך ביקורות אמיתיות של בעלים: "נוח, שקט, מאיץ בקלות ומאט בצורה חלקה, התיבה האוטומטית לא בועטת ומעבירה הילוכים מהר".

פורד פוקוס סדאן

  • דור 4 שנת 2018
  • גרסת 1.0L AT EcoBoost 125 Titanium
  • מחיר כולל 131,701 ₪ (עם אגרת רישוי)

פורד פוקוס עומד בשלישיית המובילים בקטגוריה המשפחתית, במידה רבה הודות למחיר שלו. בישראל הוא מוצע במרכבי האצ'בק, סטיישן וסדאן. הסדאן הוא הזול ביותר ביניהם. רמת הגימור ההתחלתית מצוידת במנוע טורבו 1,0 ליטר בהספק 125 כ"ס ובתיבת 8 הילוכים אוטומטית. הנעה – קדמית.

נעילה מרכזית, 6 כריות אוויר, חיישן עייפות נהג, מצלמה אחורית, בקרת שיוט לא פשוטה, אלא אדפטיבית, בקרת נתיב, מערכת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה לאחר התנגשות, בורר מצבי נהיגה – ברמת הגימור הזו יש כמעט את כל מה שצריך ואפילו יותר. ישנה מולטימדיה עם תפעול קולי, תמיכת קארפליי ואנדרואיד אוטו, טעינה אלחוטית לסמארטפונים, מערכת שמע בת 6 רמקולים, חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, בקרת אקלים מפוצלת, בלם חניה אלקטרוני, גלגל הגה רב-תכליתי, מערכת סטארט-סטופ. פנסי לד קדמיים ואחוריים, חיישני אור וגשם, חלונות כהים, תאורת אווירה פנימית, הגה מצופה עור, כיסויים על ספי הדלתות, מושב אחורי מתקפל, כניסה ללא מפתח, התנעה בכפתור – זה כבר פשוט מותרות.

פורד פוקוס החדשה זולה יותר מאוקטביה, אבל עשירה ממנה משמעותית מבחינת אבזור. ומי שלא מסתפק במנוע הקטן יכול לקחת פוקוס עם מנוע דיזל בנפח 1,5 ליטר תמורת 135,701 ₪. לשם ההשוואה, פורד פוקוס במרכב האצ'בק עם מנוע 1,5 ליטר בהספק 182 כ"ס ברמת גימור הטובה Active X עולה אותו הדבר! בכל מקרה, מה שלא תבחרו, הרכב הזה יהיה אמין, וכפי שמתארים אותו הבעלים: "רכב רך ונעים לנסיעות עם המשפחה".

יונדאי אלנטרה סדאן

  • דור 7 שנת 2020
  • גרסת 1.6 AT 127 Inspire SR
  • מחיר כולל 136,701 ₪ (עם אגרת רישוי)

אלנטרה אצלנו מוצעת ברמת גימור אחת: עם הנעה קדמית, מנוע 1,6 ליטר בהספק 127 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. הדגם במרכב סדאן קיבל שבע כריות אוויר, נעילה מרכזית, מצלמה אחורית, בקרת שיוט אדפטיבית ובורר מצבי נהיגה. בין עוזרים האלקטרוניים, בנוסף ל-ABS, ESP, ASR וכו', יש מערכת זיהוי הולכי רגל, מערכת למניעת התנגשות, חיישן עייפות נהג ובקרת נתיב. מולטימדיה עם תמיכת אנדרואיד אוטו, מערכת שמע, חלונות חשמל, מראות צד עם קיפול חשמלי, גלגל רב-תכליתי – יש בה הכל. יותר מכך – סאנרוף (!), חלונות כהים, הגה מרופד בעור, חיישן אור, אורות בלימה דינמיים. ובכל זאת, מגוון האופציות בפוקוס עדיין נראית מעניין יותר.

אלנטרה מספקת חווית נהיגה נעימה. בנסיעות רגועות משמחים ההגה החד, הפעולה החלקה של תיבת 6 ההילוכים האוטומטית, המתלים הקשובים במידה לשיבושים בכביש. הרכב יתמודד היטב אפילו עם בורות גדולים. המושב מחזיק היטב בגוף (לכל הפחות אם מדובר בנהג גדול). ואוהבי תנוחת ישיבה נמוכה יהיו מרוצים.

פולקסווגן גולף האצ'בק

  • דור 8 שנת 2019
  • גרסת 1.5L DSG 150 Comfortline
  • מחיר כולל 135,711 ₪ (עם אגרת רישוי)

הדגם במרכב האצ'בק 5 דלתות מגיע לישראל עם שני מנועים: 1,0 ליטר בהספק 110 כ"ס ו-1,5 ליטר 150 כ"ס עם מגדש טורבו. תיבה – 7 הילוכים רובוטית DSG, הנעה – קדמית. מעניינת העובדה שהגרסה עם המנוע החזק יותר היא זולה יותר ברמת הגימור הבסיסית מאשר עם המנוע החלש, אולם ברמת גימור קצר יותר מתקדמת (135,711 לעומת 136,701 ₪).

רמת הגימור Comfortline כוללת נעילה מרכזית, 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, ABS, ESP, סיוע בלימה, בקרת נתיב, חיישן עייפות נהג. יש מולטימדיה עם תמיכת קארפליי ואנדרואיד אוטו, מערכת שמע, חלונות חשמל, הגה מצופה עור, מראות צד עם קיפול חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת סטארט-סטופ, פנסי LED, מערכת תאורה אדפטיבית, חיישני גשם ואור. ולמעשה זה הכל תמורת הסכום הזה. אבל בשביל נסיעות רגילות לא נדרש הרבה.

גולף נחשב לאחד מהרכבים הנמכרים ביותר בעולם ולמוביל הבלתי מעורער במכירות באירופה. דווקא גולף הפך לאב של אותה קטגוריה קומפקטית שעל נציגיה אנו מדברים במאמר שלנו. בין היתרונות חד המשמעיים של גולף אפשר לציין את העיצוב ואת המרווח בתא הנוסעים, את כושר התמרון, האמינות, החסכוניות, הבטיחות ואת העמידות.

טויוט קורולה סדאן

  • דור 12 שנת 2018 (סוף)
  • גרסת 1.5 CVT 125 Active
  • מחיר כולל 134,701 ₪ (עם אגרת רישוי)

הקורולה היא מכונית רב-צדדית – יש דגמים גם במרכב סדאן, גם במרכב האצ'בק וגם במרכב סטיישן; ישנן גם גרסאות היברידיות. דגמי האצ'בק וסטיישן נמכרים בישראל רק עם יחידת כוח היברידית, דגם הסדאן מוצע עם מנוע בנזין או היברידי. מנוע 1,5 ליטר בנזין מגיע בשתי אפשרויות הספק – 125 או 132 כ"ס. ההיברידים כמובן יקרים יותר, לכן נסתכל על הגרסה הזולה ביותר עם מנוע 1,5 ליטר בהספק 125 כ"ס וגיר רציף במחיר 134,701 ש"ח (גרסת 132 כ"ס עולה 136,711 ₪).

רמת הגימור הבסיסית Active כוללת 7 כריות אוויר, נעילה מרכזית, מצלמה אחורית, בקרת שיוט אדפטיבית. בנוסף לכל מערכות העזר האלקטרוניות הבסיסיות, יש בקרת נתיב, מערכת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, זיהוי תמרורים, חיישן עייפות נהג ובורר מצבי נהיגה. בין יתרונות – יש ניווט מובנה. כמו כן, מפרט האבזור מכיל מערכת שמע בעלת 6 רמקולים, חלונות חשמל, הגה מרופד בעור, מראות צד עם חימום וקיפול חשמלי, מושבים אחוריים מתקפלים, מזגן, הגה רב-תכליתי, בלם חניה אלקטרוני, גלגל רזרבי, תאורה אדפטיבית, חיישן אור ופנסי לד. אבל ברמת גימור זו מגיעים ג'נטים רק בגודל R15. לדעתנו, קורולה נמצאת בפיגור אחרי המתחרים הפרקטיים והמאובזרים יותר.

עם זאת, המרכיבים והמכלולים שלה הם אמינים במיוחד. המנוע לא יתקלקל בעת שימוש רגיל ותיבת ההילוכים לא תגרום לבעיות. אם תבחרו בגיר רציף, יש לקחת בחשבון שבמקרה של תקלה רצינית תידרש החלפה של המכלול כולו.

סיטרואן C4 האצ'בק

  • דור 3 שנת 2020
  • גרסת 1.2 AT 130 Shine
  • מחיר כולל 140,791 ₪ (עם אגרת רישוי)

הבטחנו מתחת ל-140 אלף שקל… אבל לא הצלחנו להתפאק! הוא רק טיפה יותר יקר. סיטרואן C4 בישראל מוצע עם שלוש יחידות כוח לבחירה: מנוע טורבו בנזין 1,2 ליטר בהספק 130 כ"ס; טורבו דיזל 1,5 ליטר באותו הספק; תיבת 8 הילוכים אוטומטית בשני המקרים. אבל יש גם גרסה חשמלית! (ההספק הכולל של המנוע החשמלי הוא 136 כ"ס, קיבולת סוללה 50 קוט"ש; טווח נסיעה בין טעינות – כ-350 ק"מ). כמובן, לסקירה שלנו נכנסה גרסת הבנזין הזולה ביותר.

רמת הגימור ההתחלתית תמורת 140,791 ש"ח כוללת (שימו לב!) גג פנורמי נפתח, חלונות כהים, תאורת אווירה, חימום הגה, ריפוד משולב וכן לוח מחוונים דיגיטלי, פנסי לד קדמיים ואחוריים, ג'נטים ייצוקים R18. יש 6 כריות אוויר, נעילה מרכזית, מצלמה אחורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת נתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, זיהוי הולכי רגל, מערכת למניעת התנגשות, חיישן עייפות נהג, בורר מצבי נהיגה. מולטימדיה עם ניווט ותמיכת קארפליי, מערכת שמע, חלונות חשמלי ומראות עם קיפול חשמלי, הגה מצופה עור, בקרת אקלים מפוצלת, בלם חניה אלקטרוני, הגה ר-תכליתי עם פקדי העברת הילוכים, חיישני אור וגשם.

בעיקרון, זה יותר דומה לרמת גימור בכירה. אבל אין לשכוח ש-C4 גם יקר יותר מפוקוס. ולדעתנו הסיטרואן גם נראה מודרני יותר. עם זאת, מבחינת המכירות הוא מפסיד אפילו לקורולה, שהיקף המכירות שלה גבוה כמעט פי שלושה. בין יתרונות ברורים של הדגם הצרפתי: עיצוב חיצוני ופנימי, איכות חומרי הגימור, מתלים רכים ונוחים בשילוב עם התנהגות כביש טובה אפילו במהירויות גבוהות.

דאצ'יה לוגאן MCV סטיישן

  • דור 2 מתיחת פנים שנת 2016
  • גרסת 1.5 TD 95 Laureate
  • מכיר כולל 86,216 ₪ (עם אגרת רישוי)

רציתם את האפשרות הכי זולה? קיבלתם! דרך אגב, זהו הרכב היחידי במרכב סטיישן בסקירה שלנו, ועם זאת גם הזול מכולם. לוגאן ה"חטיאר" בגרסת הדור השני, שיצאה עוד שנת 2013, עבר עדכון ב-2016 ומאז לא השתנה בו דבר. אבל! לשם ההגינות יש לציין שבשנת 2021 דווקא הושק הדור השלישי של לוגאן במרכב סטיישן, אבל דאצ'יה החליטה להפוך אותו לדגם נפרד והמציאה לו שם משלו – ג'וגר. בישראל בינתיים נמכר לוגאן MCV הקודם בגרסה יחידה עם הנעה קדמית, מנוע טורבו דיזל 1,5 ליטר בהספק 95 כ"ס ותיבת 5 הילוכים ידנית.

תמורת 86 אלף ש"ח תקבלו: שתי כריות אוויר, נעילה מרכזית, בקרת שיוט, חיישני חניה אחוריים, ABS , בקרת יציבות (ESP), מערכות סיוע בבלימה (BAS, EBD, EBA), מחשב דרך, מולטימדיה פשוטה ומערכת שמע בעלת 4 רמקולים, חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, הגה מרופד בעור, וכמובן, ריפוד בד. אבל יחד עם זאת יש חימום מראות צד, מזגן וגלגל חלופי בגודל מלא (וואו!). בנוסף לכך, יש מסילות גג, אורות יום ופנסי ערפל, קוטר הג'נטים הוא "15 בלבד.

לא מספיק לכם? ובכן, אתם אמורים לנסוע בו מנקודה א' לנקודה ב', לא לחיות בו. ואחרי הכל, הוא הכי זול מכולם. יתר על כן, לפי ביקורות של בעלים מאושרים "תא המטען שלו פשוט עצום ואפילו מרווח הגחון הוא גבוה", למרות שהמנוע די חלש "לא יהיו איתו בעיות אם לשמור על הרכב ולא להתעלל בו" – רכב אמין במיוחד. תמורה מצוינת לכסף.

ובמה אתם הייתם בוחרים?
63 קולות