ראשי התיבות "bZ" מתפרשות כ-"beyond Zero", כלומר "מעבר לאפס", זהו השם שטויוטה בחרה לתת-המותג החשמלי שלה, שמתייחס לכמות אפסית של פליטות מזהמות. אבל לא רק. השם יכול להתפרש גם כ"מעל אפס", הרי לדברי טויוטה אנחנו נוכל לקבל "הזדמנויות מעוררות השראה בלתי מוגבלות לשנות את העתיד שלנו ולהפוך את הנהיגה לחלקה ולמהנה יותר". על קנ
טויוטה bZ4Х. ה-Beyond Zero הראשון
AUTOBOOM

טויוטה bZ4Х. ה-Beyond Zero הראשון

טויוטה bZ4Х. ה-Beyond Zero הראשון

ראשי התיבות "bZ" מתפרשות כ-"beyond Zero", כלומר "מעבר לאפס", זהו השם שטויוטה בחרה לתת-המותג החשמלי שלה, שמתייחס לכמות אפסית של פליטות מזהמות. אבל לא רק. השם יכול להתפרש גם כ"מעל אפס", הרי לדברי טויוטה אנחנו נוכל לקבל "הזדמנויות מעוררות השראה בלתי מוגבלות לשנות את העתיד שלנו ולהפוך את הנהיגה לחלקה ולמהנה יותר". על קנה המידה של התוכניות מעידה העובדה שטויוטה רשמה מספר שמות מסחריים חדשים – סדרת bZ שלמה. הקרוסאובר החשמלי יחליף בקו הדגמים את RAV4 ויהיה הדגם הראשון בקו הרכבים החשמליים של טויוטה. השקתו הכריזה באפריל של 2021, בשנת 2022 הרכב יצא לשוק.

בנוסף לקרוסאובר X4, תחת תת-המותג bZ יופיעו שישה דגמים נוספים עד שנת 2025. כבר ידוע שקו הדגמים יהיה מורכב מקרוסאובר גדול יותר, סדאן, מיניוואן ומכונית קומפקטית, הנמצאות בתהליך הפיתוח בשיתוף הפעולה עם סוזוקי ודייהטסו. אבל זה לא הכל: עד שנת 2025 לתאגיד היפני יהיו 15 רכבים חשמליים, כלומר, עוד שמונה בנוסף לסדרת bZ. היום כבר קיימת המכונית החשמלית הקומפקטית C+pod. ב-10 השנים הקרובות יצרנית הרכב הגדולה ביותר ביפן תשקיע 13 מיליארד דולר ברכבים חשמליים, ומסיבה טובה – ממשלת יפן מתכוונת לאסור את המכירה של הרכבים עם מנועי הבעירה הפנימית עד 2035. אך מנכ"ל Toyota Motor Corporation עצמו, אקיו טויודה, מפנה את תשומת הלב לעובדה שביפן החשמל מופק באמצעות שריפת פחם וגז טבעי, לכן המעבר לרכבים חשמליים לא יעזור להפוך את הסביבה לנקיה.

מה ידוע על הקרוסאובר

לטויוטה bZ4Х בסיס גלגלים ארוך יותר וסרחי עודף קצרים יותר בהשוואה ל-RAV4, מה שמאפשר להגדיל את המרווח בתא הנוסעים בהשוואה לדגם הבנזין. זוהי תכונה אופיינית של רכב המבוסס על פלטפורמה שפותחה במיוחד לרכבים חשמליים. במקרה הנתון, מדובר בפלטפורמת e-TNGA שהונדסה בשיתוף פעולה עם מומחי סובארו עבור רכבים חשמליים עם הנעה קדמית, אחורית או כפולה. הפלטפורמה תומכת במגוון רחב של סוללות ומנועים חשמליים. ל-e-TNGA יש מרחק קבוע בין הסרן הקדמי למגן המנוע ורוחב קבוע בין האלמנטים המחברים עבור הסוללות והמנועים הקדמי והאחורי. bZ4X קיבל הנעה כפולה, כמו גם "האח התאום" מאת סובארו.

"ככל שאנו מייצרים יותר רכבים חשמליים, אנו מקבלים יותר פליטות. האם פוליטיקאים שמציעים להיפטר ממכוניות עם מנוע בנזין מבינים זאת?"
אקיו טויודה, מנכ"ל Toyota Motor Corporation ויו"ר איגוד יצרניות הרכב ביפן

טויוטה bZ4Х החדשה נראית מסורתית מאוד לרכב יפני: פנסי לד צרים, כונס אוויר גדול, משטח אטום במקום הגריל. דפנות מובלטות של המרכב וקווי מתאר דינמיים המזכירים את הדגמים האחרונים של לקסוס. הפנסים האחוריים מאוחדים ליחידה אחת. תא הנוסעים עתידני ולקוני ובו "הגה מטוסים" במקום גלגל ההגה השגרתי, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול.

הפרמיירה הרשמית

הרכב נחשף ב-19 באוקטובר, כשהתרחשה פרמיירה רשמית של שתי גרסאות. גרסת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ו-265Nm (האצה ל-100 קמ"ש תוך 8,4 שניות) וגרסת הנעה כפולה דו-מנועית בהספק כולל של 217,5 כ"ס ו-336Nm (ל-100 קמ"ש 7,7 שניות). הקרוסאובר מסוגל לעבור עד 450 ק"מ בין הטעינות, לפי WLTP. את הסוללות ניתן להטעין בעזרת לוחות סולאריים על הגג. מיותר לציין שהרכב צויד במערכות בטיחות מתקדמות, ביניהן מכלול Toyota Safety Sense דור שלישי.

האם לדעתכם המעבר לרכבים החשמליים יציל את הסביבה?
12 קולות