ב-15 במרץ פולקסווגן הציגה קונספט של מכונית חשמלית המונית. הרעיון טמון בשם עצמו ID. 2all, כלומר "ID עבור כולם". פולקסווגן ID. 2all נועד להדגים כיצד תיראה החשמלית העממית העתידית שצפויה לצאת לא לפני שנת 2025. ייתכן שהתוספת 2all תיעלם מהשם והדגם ייקרא ID. Golf. במקרה כזה נוכל לומר שסולל הדרך של קטגורית המכוניות המשפחתיו
פולקסווגן. החשמלית העממית ID.2 נמצאת בהיכון
AUTOBOOM

פולקסווגן ID.2all. החשמלית ה"עממית" העתידית

פולקסווגן. החשמלית העממית ID.2 נמצאת בהיכון

ב-15 במרץ פולקסווגן הציגה קונספט של מכונית חשמלית המונית. הרעיון טמון בשם עצמו ID. 2all, כלומר "ID עבור כולם". פולקסווגן ID. 2all נועד להדגים כיצד תיראה החשמלית העממית העתידית שצפויה לצאת לא לפני שנת 2025. ייתכן שהתוספת 2all תיעלם מהשם והדגם ייקרא ID. Golf. במקרה כזה נוכל לומר שסולל הדרך של קטגורית המכוניות המשפחתיות יהפוך לרכב החשמלי ההמוני הראשון במרכב הא'צבק. כך או אחרת, זהו רק הראשון מבין עשרה דגמים חשמליים חדשים שהמותג הגרמני מבטיח לחשוף לפני שנת 2026. עד שנת 2030 כ-80% מרכבי פולקסווגן הנמכרים באירופה יהיו חשמליים.

הפולקסווגן החשמלי ההמוני יעלה 25,000 יורו. הייצור הסדרתי יתחיל בשנת 2025. במקור, לתפקיד החשמלית העממית מינו את הקרוסאובר ID. Life, אך העיצוב שלו לא מצא חן בעיני הנהלת פולקסווגן.

שמועות

העיצוב החיצוני

העיצוב של ID. 2all פותח על-ידי המעצב הראשי החדש של פולקסווגן, אנדראס מינדט. לקונספט פרופורציות יפות עם הקורות האחוריות המוכרות מפולקסווגן גולף, קו זיגוג ישר, פנסים אלגנטיים, קשתות גלגלים מובלטות וגלגלי R20 גדולים. מימדי הרכב החשמלי קרובים לאלו של גולף: אורך 4,050 מ"מ, רוחב 1,812 מ"מ, גובה 1,530 מ"מ, בסיס גלגלים 2,600 מ"מ.

חלל פנימי ואבזור

החלק הפנימי של הרכב הוא מינימליסטי, אין אפילו "לחצני" מגע. לוח מחוונים בגודל "11,9, מסך מולטימדיה "12,9. מתחת למרכז הבידור-ידע ממוקמת יחידת בקרת האקלים עם ארבעה מקשים ענקיים (וזה מאוד נוח). יש אפילו טעינה אלחוטית לשני סמארטפונים, שפע יציאות USB וכן שקע 230V. נפח תא המטען הוא מרשים: 490 ליטר, כולל תא 50 ליטר מתחת לרצפה, אם לקפל את המושבים האחוריים הקיבולת צומחת ל-1,330 ליטר. בנוסף לכך, ניתן לקפל את המושב הקדמי, אז בתא הנוסעים מתקבל משטח ישר באורך 2,2 מ' המאפשר הובלה של חפצים גדולים.

פולקסווגן ID. 2all ‏2023. תא מטען. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור
נפח תא המטען הוא מרשים: 490 ליטר, כולל תא 50 ליטר מתחת לרצפה, אם נקפל את המושבים האחוריים הקיבולת גדלה לכדי 1,330 ליטר.

בינתיים לא דווח עד כמה מפרט האבזור הבסיסי יהיה עשיר. אולם הגרסאות הבכירות של ID. 2all יהיו גדושות באופציות: כוונון חשמלי ופונקצית עיסוי במושבים הקדמיים, גג פנורמי, פנסי מטריקס ואוטופיילוט Travel Assist.

יחידת כוח ושאסי

מהנדסי פולקסווגן בנו את הקונספט על בסיס הפלטפורמה החשמלית הפשוטה MEB, לכן פולקסווגן ID. 2all מצויד רק במנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי ובקורת פיתול בסרן האחורי. עם זאת, המנוע של המכונית הקומפקטית הוא די חזק, בהספק של 226 כ"ס, לכן מאפשר להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 160 קמ"ש. קיבולת הסוללה לא ידועה, אבל ככל הנראה היא תהיה מכובדת, שכן טווח הנסיעה המוכרז הוא כ-450 ק"מ על פי מחזור WLTP. טעינה מ-10% ל-80% תקח בערך 20 דקות.

פולקסווגן ID.4 שנת 2020, רכב שטח 5 דלתות. דור 1.

בשנת 2023 מכל משפחת ID בישראל מוצע רק הקרוסאובר הקומפקטי ID.4 עם מנוע חשמלי אחד בהספק 204 כ"ס. הסוללה בקיבולת 77 קוט"ש אמורה לספק טווח נסיעה של 519 ק"מ (לפי WLTP). המחיר הוא לא ממש "עממי": מתחיל מ-235,437 ₪ (נתונים לתחילת שנת 2023).

חשוב
כמה אמור לעלות רכב עממי?
10 קולות