במסגרת Japan Mobility Show בטוקיו, לקסוס הציגה את אב הטיפוס של הרכב החשמלי העתידי המובטח להפוך לדגם סדרתי. הפאסטבק החשמלי החדש לקסוס LF-ZC יקבל עיצוב בלתי שגרתי, מקדם גרר נמוך (פחות מ-0,2), בינה מלאכותית וטווח נסיעה של 1,000 ק"מ!
תשיק את הפאסטבק החשמלי החדש LF-Z עם טווח נסיעה של 1לקסוס ,000 ק"מ
AUTOBOOM

תשיק את הפאסטבק החשמלי החדש LF-Z עם טווח נסיעה של 1לקסוס ,000 ק"מ

תשיק את הפאסטבק החשמלי החדש LF-Z עם טווח נסיעה של 1לקסוס ,000 ק"מ

במסגרת Japan Mobility Show בטוקיו, לקסוס הציגה את אב הטיפוס של הרכב החשמלי העתידי המובטח להפוך לדגם סדרתי. הפאסטבק החשמלי החדש לקסוס LF-ZC יקבל עיצוב בלתי שגרתי, מקדם גרר נמוך (פחות מ-0,2), בינה מלאכותית וטווח נסיעה של 1,000 ק"מ!

גרסת הייצור של הקונספט LF-ZC תופיע בשנת 2026

מועדים

לקסוס LF-ZC החדש מתאפיין במרכב המתקרב לתצורת קופסה אחת, במרווח גחון נמוך ובסרחי עודף קצרים. לדברי היצרנית, צורה כזאת תספק לרכב מרכז כובד נמוך הודות לסוללות הממוקמות מתחת לרצפת ותא נוסעים מרווח. העיצוב הייחודי תורם למקדם הגרר הנמוך במיוחד. מימדי המרכב של LF-ZC הם 4,750×1,880×1,390 מ"מ (אורך x רוחב x גובה) בעת בסיס גלגלים באורך 2,890 מ"מ.

בתוך ה-LF-ZC ממוקמים מספר מסכים. את לוח המחוונים הקטן משלימים צגים קומפקטיים משני צידי ההגה, המחובר לגלגלים באופן אלקטרוני. המסך השמאלי אחראי לשליטה במערכת ההנעה והגדרות האלקטרוניקה, המסך הימני מיועד להגדרת האקלים ולתקשורת עם הבינה המלאכותית. המסך הגדול יותר לנוסע הקדמי מתמקד בתוכן מדיה ובידור.

בינה מלאכותית מאפשרת למכונית לא רק לתקשר עם הנהג, אלא גם לזהות מי מתיישב מאחורי ההגה ולהתאים אוטומטית את כל ההגדרות לאדם הספציפי. עם הזמן, ההסתגלות תשתפר על-ידי הערכת סגנון הנהיגה האישי.

יחידת הכוח של לקסוס LF-ZC מורכבת משני מנועים חשמליים. אך ההספק הכולל שלהם לא צוין. ידוע רק שטווח הנסיעה של הרכב החשמלי יעמוד (או אף יעלה!) על 1,000 ק"מ!

לקסוס. הרכב מכונית.

עד שנת 2035 לקסוס מתכננת לעבור לייצור רכבים חשמליים בלבד

תוכניות
לקסוס LF-ZL.

בנוסף לפאסטבק LF-ZC, לקסוס מכינה את ספינת הדגל העתידית בעלת האינדקס LF-ZL. והיא תהיה גדולה יותר באופן משמעותי: בעת אורך מרכב של 5,3 מ', אורך בסיס הגלגלים הוא 3,35 מ'. לקסוס LF-ZL יותר מזכיר קרוסאובר: בתא הנוסעים יש 4 מושבים בלבד, אך אין לו קורות מרכב מרכזיות. פרטים אחרים, כמו גם התכוניות בנוגע לייצור המוני, לא נחשפים.

עם זאת, ידוע לנו שכבר בעתיד הקרוב ייצא לקסוס IS החשמלי: הסדאן יהפוך לאחד הדגמים החשמליים הזולים ביותר של מותג היוקרה וצפוי לצאת למכירה כבר ב-2025.

האם לדעתכם לקסוס יצליחו ליישם את הקונספט במציאות?
9 קולות