חברת יונדאי החלה במבחני כביש לרכב החשמלי החדש, וזה אומר שתחילת הייצור כבר ממש מעבר לפינה. קספר EV העתידי נוצר על בסיס הקרוסאובר הקומפקטי ביותר של המותג הקוריאני. כצפוי, הוא יהפוך לקרוסאובר החשמלי הזול ביותר של יונדאי: המחיר באירופה יעמוד על כ-20 אלף יורו.
יונדאי קספר EV: הקרוסאובר החשמלי הזול ביותר של יונדאי יצא למבחני כביש
AUTOBOOM

יונדאי קספר EV: הקרוסאובר החשמלי הזול ביותר של יונדאי יצא למבחני כביש

יונדאי קספר EV: הקרוסאובר החשמלי הזול ביותר של יונדאי יצא למבחני כביש

חברת יונדאי החלה במבחני כביש לרכב החשמלי החדש, וזה אומר שתחילת הייצור כבר ממש מעבר לפינה. קספר EV העתידי נוצר על בסיס הקרוסאובר הקומפקטי ביותר של המותג הקוריאני. כצפוי, הוא יהפוך לקרוסאובר החשמלי הזול ביותר של יונדאי: המחיר באירופה יעמוד על כ-20 אלף יורו.

רכבים עירוניים לא גדולים נעלמים אט-אט מהמחירונים, שכן הם לא רווחיים מספיק עבור יצרנית הרכב. אך פורמט המיני האולטרה-קומפקטי ממשיך להיות מבוקש בקרב הצרכנים. זהו סגמנט חשוב שמנגיש את הניידות לרבים. עם זאת, המעבר לחשמל יאפשר ליצרנית להסתכל על פורמט המיני מזווית אחרת. מכונית חשמלית כזו יכולה לצאת זולה במיוחד ולפתוח את עולם הרכבים הירוקים בפני נהגים רבים.

יונדאי קספר 2021.

יונדאי קספר החשמלי אמור להפוך לאחד הדגמים המעניינים בפלח המיני בשנים הקרובות. להזכירכם, יונדאי הציגה את הקרוסאובר האולטרה-קומפקטי בספטמבר 2021. הג'יפון הקטנטן באורך 3,595 מ"מ בלבד זכה לביקורות חיוביות רבות הן מלקוחות והן מעיתונאים.

תא נוסעים. יונדאי קספר 2021.

שם הרכב נלקח מתרגיל סקייטבורד הנקרא Casper – במהלך הקספר הסקייטבורדר מחזיק את הסקייטבורד הפוך עם רגליו ומתאזן על קצה הזנב

מעניין
קיה פיקנטו שנת 2023. מיני 5 דלתות, דור 3, שדרוג 2.

לדברי יונדאי, קספר עלול לחולל מהפכה בשוק מכוניות המיני הזולות. החברה קוראת לו בגאווה קרוסאובר, הרי יש לו בודי קיט שחור ומסילות גג. אבל, למעשה מדובר בהאצ'בק מאוד דומה לקיה פיקנטו המוכרת היטב בישראל: הן זהות באורך (3,595 מ"מ) וברוחב (1,595 מ"מ), וכן בבסיס הגלגלים (2,400 מ"מ). אולם קספר גבוה יותר באופן ניכר: 1,575 מ"מ לעומת 1,485 מ"מ לפיקנטו.

בהתבסס על תצלומי הריגול, בהם קספר EV נמצא במבחני כביש, הדגם החשמלי נבדל במעט מגרסת הבנזין, למעט שקע הטעינה בחזית במקום מכסה מיכל הדלק מאחור.

יונדאי קספר. מרכב, צורה.

רנדרים עצמאיים (אך לא רשמיים!) מראים שהמכונית החשמלית עדיין צריכה לקבל חרטום שונה בעל יחידות תאורה, פגוש ו"גריל" מעודכנים. בנוסף, הקרוסאובר החשמלי מצויד בידיות דלת מוסוות, אילו לקספר הרגיל יש ידיות מסורתיות.

הרכב החשמלי הזול אמור לצאת באורך לא יותר מ-3,7 מ' וברוחב כ-1,7 מ', על מנת על מנת לספק כושר תמרון גבוה בתנאים עירוניים, כולל במהלך חנייה. עדיין אין מידע על תא הנוסעים. צפוי כי מסך המולטימדיה יהיה רחב יותר מזה של גרסת הבנזין. קרוב לוודאי שהקונסולה המרכזית, שעליה ממוקמת ידית ההילוכים בקספר הרגיל, תשתנה: בדגם החשמלי היא תעבור כנראה לגל ההגה.

יונדאי קספר. מרכב, צורה.

כרגע אין פרטים טכניים. הבעיה ביצירת מכוניות חשמליות קומפקטיות כאלה שגודלן אינו מאפשר להתקין סוללה גדולה. ישנן השערות שיונדאי קספר EV החדש יקבל סוללת CATL LFP בקיבולת 35,2 קוט"ש, שתאפשר לעבור קצת יותר מ-200 ק"מ על טעינה בודדת. טעינת הסוללה מ-10% ל-80% תיקח בערך 40 דקות (בעת זרם בהספק 150 קילוואט).

יונדאי קספר. מרכב, צורה.

יונדאי קספר EV צפוי לצאת לא לפני סוף שנת 2024

מועדים

נשאר רק לחכות ל-2024, ואז, אולי, באמת נקבל את המכונית החשמלית הזולה ביותר…

האם לדעתך יונדאי תצליח לשמור על תג המחיר של הרכב החשמלי מתחת מ-20 אלף יורו?
6 קולות