ווי הוא מותג הרכב שנוסד בנובמבר בשנת 2016 על-ידי תאגיד סיני Great Wall במיוחד לייצור רכבים מסגמנט הפרימיום. שם הדגם נגזר משם משפחה של יו"ר הדירקטוריון של Great Wall Motor ווי ג'יאנג'ון. המותג מייצר רכבי שטח וקרוסאוברים שמורכבים על בסיס הדגמים המפורסמים של המותג Haval שגם הוא חלק מהתאגיד Great Wall, שפירושו של הש
Wey logo
AUTOBOOM

Wey. אחד ממגדלי החומה הגדולה

Wey logo

ווי הוא מותג הרכב שנוסד בנובמבר בשנת 2016 על-ידי תאגיד סיני Great Wall במיוחד לייצור רכבים מסגמנט הפרימיום. שם הדגם נגזר משם משפחה של יו"ר הדירקטוריון של Great Wall Motor ווי ג'יאנג'ון. המותג מייצר רכבי שטח וקרוסאוברים שמורכבים על בסיס הדגמים המפורסמים של המותג Haval שגם הוא חלק מהתאגיד Great Wall, שפירושו של השם בתרגום מאנגלית הוא ''החומה הגדולה''. בנוסף למותגים הנ"ל, התאגיד רכב פרטי גדולה בסין מחזיק במותג לייצור רכבים חשמליים ORA ובמותג נפרד לייצור רכבי שטח מסגרת בנזין Tank. לכן Wey הוא רק אחד ממגדלי החומה הגדולה. בהתחלה קו הדגמים כלל 4 רכבים שיצאו לאור בשנות 2017 - 2018, שבשנת 2021 הוחלפו בדגמים מתקדמים יותר בפתיחת משפחת הרכבים חדשה "קפה" שזכה לפופולריות.

הדגמים הראשונים

ווי VV7

הקרוסאובר מעניין בגרסתו VV7 GT המעודכנת על-ידי Brabus.

הדגם הראשון של Wey VV7 הוצג לראשונה ב-19 באפריל בשנת 2017 בתערוכת הרכב בשנחאי ומיד זכה בפרס ''המכונית הטובה ביותר בתערוכה''. הרכב הורכב על בסיס אותה פלטפורמה כמו של חוול H6. היצרן צייד את VV7 החדש במנוע טורבו בנפח 2 ליטר עם הספק 227 כ''ס ועם מומנטום מרבי של 387 נ''מ שפעל בשיתוף עם תיבת 7 הילוכים עם מצמד כפול. סוג ההנעה הוא כפול או קדמי לבחירה. הקרוסאובר מעניין בזכות גרסתו VV7 GT המעודכנת על-ידי Brabus. לגרסה עיצוב חיצוני בולט: פגושים חזקים, כנפיים מורחבות, גלגלים שחורים בגודל 21 אינץ', קליפרים בלמים אדומים, פנס בלם אחורי בסגנון פורמולה אחת, פנסים אחוריים שקופים וספוילר מוגדל על גבי מכסה תא המטען.

ווי VV5

הדגם השני של המותג יצא לאור ב-31 באוגוסט בשנת 2017 בתערוכת הרכב הבינלאומית בפרנקפורט. הרכב הקומפקטי בצורת מרכב קרוסאובר הורכב על בסיס אותה פלטפורמה כמו הדגמים VV7 וגרסת הדור החדש של חוול H6, הוא צויד במנוע טורבו בנפח 1.5 או 2 ליטר עם 4 צילינדרים בעל הספק 171 ו-224 כ''ס, בהנעה כפולה ובתיבת 7 הילוכים רובוטית. כעבור שנה, הופיע דגם VV6 במרכב קרוסאובר באורך 4.6 מטר שהורכב על בסיס אותה פלטפורמה ותפס את מיקומו בין הדגמים 5 ו-7. הדגם הגיע עם מנוע טורבו בנפח 2 ליטר עם הספק 227 כ''ס ועם הנעה קדמית או כפולה.

כעבור שנה, הופיע דגם VV6 במרכב קרוסאובר באורך 4.6 מטר שהורכב על בסיס אותה פלטפורמה ותפס את מיקומו בין הדגמים 5 ו-7.

ב-22 באוקטובר בשנת 2019 Wey ייצרה את הרכב ה-300,000 שלה והפכה לחברה הראשונה שהצליחה בכך בתקופה קצרה כל-כך. ההצלחה נתנה לחברה כנפיים, לכן כבר ב-20 בנובמבר בשנת 2019, חברת Wey הכריזה על אסטרטגיה חדשה להמשך הפיתוח והתחילה ליישם אותה עם החריצות הסינית. אחד הפירות יצירתה היה צעד הלא צפוי - רכב שטח מסגרת טנק 300, שהעניק גיוון לקו הקרוסאוברים המונוטוני. הרכב התגלה כמוצלח והאבות המייסדים של Great Wall הוקמו מותג נפרד עבור "טנקים".

משפחת ה''קפה''

בגלל השמות שלהם הקרוסאוברים כונו ''משפחת הקפה'': לאטה, מוקה ומקיאטו. כל השלישייה המעוררת תיאבון הוצגה בתערוכת הרכב בשנחאי באפריל בשנת 2021, בעוד שהם הורכבו על בסיס פלטפורמה חדשה Coffee Intelligence. הפלטפורמה מאפשרת התקנת נהג אוטומטי ברמה 3 שמגיע עם מכ''מ אור, שפע של חיישנים ומצלמות, תקשורת 5G ו-V2X (חילופי נתונים עם תשתית דרכים ומכונות אחרות), ומעבד Qualcomm 8155 בתור מוח. בעתיד מתוכנן פיתוח של נהג אוטומטי עד רמה 4.

ווי מוקה

הגרסה הבסיסית של הקרוסאובר באורך 4,875 מ''מ היא היברידית מתונה, שמצוידת במנוע טורבו בנפח 2.3 ליטר עם הספק 204 כ''ס ובמתנע-מצבר בהספק 48 וולט (ההספק הכולל עומד על 213 כ''ס). לצד הגרסה ההיברידית הנטענת שמגיעה עם אותו מנוע ויש לה הספק כולל בסך 469 כ''ס. התאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש לוקחת פחות מ-5 שניות. טווח נסיעה מרבי על כוח חשמל בלבד בזכות סוללה עם קיבולת 41.8 קילוואט עומד על 150 ק''מ. הגרסה הזאת מיובאת לאירופה תחת השם ווי קופי 01.

ווי לאטה

הקרוסאובר הקומפקטי באורך 4.7 מטר משווקת בסין. הדגם מצויד במנוע שורה בנפח 2 ליטר עם 4 צילינדרים ועם מגדש טורבו בעל הספק 213 כ''ס שפועל בשיתוף עם תיבת 9 הילוכים עם מצמד כפול רטוב שפותחה על-ידי חברת Great Wall. אפשרות נוספת היא מנוע טורבו בנפח 1.5 ליטר עם 4 צילינדרים ועם טכנולוגיה היברידית מתוחכמת DHT. ליחידת כוח הזאת יש מספר מצבי עבודה: חשמלי מלא, הנעה היברידית, מצב הנעה טורי, שחזור האנרגיה וטעינה במצב סרק. ההספק הכולל עומד על 235 כ''ס, הדבר מספק תאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש ב-7.5 שניות וצריכת דלק ממוצעת של 4.9 ליטר ל-100 ק''מ.

ווי מקיאטו*

הדגם הקומפקטי באורך 4520 מ''מ מוצע בגרסה אחת היברידית בלבד. יחידת כוח L.E.M.O.N. DHT יכולה לפעול גם במצב מקבילי וגם בטורי. בעת נסיעה במהירות נמוכה (כעד 35 קמ''ש), גלגלים מסובבים על-ידי מנוע חשמלי בלבד, בעוד שמנוע בנזין פועל בתור אלטרנטור. בהאצה נוספת, מנוע הבעירה הפנימית מתחבר לפעילות. ההספק הכולל הוא 190 כ''ס ו-370 נ''מ. תמסורת היא תיבת הפחתה דו-שלבית עם מנגנון העברה רובוטי: הילוך שני משתלב במהירות של כ-65 קמ"ש. סוללת ליתיום יון בעלת קיבולת 1.7 קילוואט בלבד. מאוחר יותר הופיעו גרסאות חזקות יותר עם אפשרות טעינה משקע ועם מנוע נוסף על הציר האחורי.

דגמים חדשים

ווי Yuanmeng או דרים

הוצג לראשונה בקיץ בשנת 2021. הייצור הסדרתי יתחיל בשנת 2022. מכונית-רטרו החדשה נוצרה לא מדף נקי, אלא מדובר בגרסה של רכב חשמלי בצורת מרכב האצ'בק בסגנון הרטרו אורה פאנק קט, שהיוצרים שלו קיבלו השראה דגם ג'וק קלאסי האגדי של פולקסווגן. דרים ופאנק קט מגיעים עם מרכב האצ'בק 5 דלתות זהה ועם אותו בסיס גלגלים בסך 2.9 מטר, אורך הרכב עומד על 4830 מ''מ. הגרסה ההיברידית הנטענת עם מערכת L.E.M.O.N. DHT (שמוכרת לנו מהדגמים נוספים של ווי וחוול) יכולה לפעול גם במצב מקבילי וגם בטורי. המערכת מבוססת על מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר (156 כ''ס) וכוללת מנוע חשמל. הדגם יגיע בגרסאות בעלות הנעה קדמית או כפולה.

האם כבר התרגלתם לקיומו של הסגמנט הפרימיום הסיני?
8 קולות