ביפן סוכמו תוצאות התחרות מכונית השנה. הדור החדש של טויוטה פריוס נבחר לדגם החדש הראשי של 2023/2024 ולמכונית הטובה ביותר של השנה. ועכשיו נברר, מדוע דווקא הליפטבק ההיברידי, שנחשב לפשוט וצנוע בעבר, זכה בפרס הראשון בתחרות יוקרתית כזו.
מדוע טויוטה פריוס זכתה בפרס "מכונית השנה"
AUTOBOOM

מדוע טויוטה פריוס זכתה בפרס "מכונית השנה"

מדוע טויוטה פריוס זכתה בפרס "מכונית השנה"

ביפן סוכמו תוצאות התחרות מכונית השנה. הדור החדש של טויוטה פריוס נבחר לדגם החדש הראשי של 2023/2024 ולמכונית הטובה ביותר של השנה. ועכשיו נברר, מדוע דווקא הליפטבק ההיברידי, שנחשב לפשוט וצנוע בעבר, זכה בפרס הראשון בתחרות יוקרתית כזו.

ביפן סוכמו תוצאות התחרות מכונית השנה.

ראוי לציין שהפריוס ניצחה בהפרש ניכר: ההיברידית צברה 360 נקודות, בעוד מדליסט הכסף ב.מ.וו X1 קיבל רק 150. עם זאת, הקרוסאובר הגרמני זכה לתואר המכובד "מכונית היבוא של השנה" בזכות השילוב של גודל קומפקטי, דינמיות ומבחר רחב של יחידות כוח.

ב.מ.וו X1 שנת 2022. ג'יפ 5 דלתות, דור 3.

חייבים לומר שיצרניות מקומיות מוערכות ביפן הרבה יותר ממותגים זרים. לכן, כל הפרסים העיקריים הוענקו לנציגי מותגים יפניים. וחמש המועמדים המובילים לתואר המכונית הטובה ביותר היו יפנים, פרט לב.מ.וו הגרמני היחיד. כאן תוכלו לגלות מי מתמודד על תואר המכונית השנה באירופה.

מיצובישי דליקה שנת 2018. מיניוואן, דור 5, שדרוג.

הפרס הראשי בקטגורית "עיצוב השנה" הוענק לקיי-קאר מיצובישי דליקה מיני – מיקרו-וואן בסגנון של רכב שטח.

Nissan Serena e-POWER Luxion 2022.

לתואר הדגם החדש המתקדם ביותר טכנולוגית נבחר הוואן ניסאן סרנה הודות לאווירודינמיקה המתקדמת שלו, מערכת ההנעה e-Power הפועלת על גז וחשמל על בסיס מנוע טורבו 3 ציל' 1.4 ל' ומערכת נהיגה אוטונומית למחצה.

טויוטה פריוס החדשה.

ובכן, הטובה שבטובות היא טויוטה פריוס החדשה במרכב ליפטבק, שהחליפה דור בנובמבר 2022. חבר השופטים הבליט את התפיסה המחודשת על עצם הקונספציה של מכונית היברידית: ממכונית חסכונית חסרת התלהבות, הדור החדש של פריוס הפך למכונית מעניינת ואף מרגשת בעלת התנהגות כביש ספורטיבית ועיצוב אטרקטיבי.

מאז שנת 1997 נמכרו מעל 5 מיליון יחידות של המשפחתית ההיברידית, מה שאפשר לצמצם את פליטות ה-CO2 בכ-82 מיליון טון. הפריוס הינה חלק מרשימת עשר המכוניות ששינו את העולם של מגזין פורבס והמכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בעולם

נתונים

ניתוח מפורט של היתרונות של הפריוס החדשה

עיצוב

הפריוס החדשה נראית שונה לגמרי מקודמותיה: הוענק לה עיצוב שמושך את העין מבלי להקריב את האווירודינמיקה. המהנדס הראשי של טויוטה, סאטוקי אויה, נקט בגישת "אהבה ממבט ראשון" בעת עיצוב הדור החמישי ונתן למעצבים את הסכמתו לעשות מה שהם רוצים. וזה בדיוק מה שהם עשו! לדברי המעצבים, הם שאבו השראה מהפטישן כדי להדגיש את האופי הנמרץ והטורפני של הדגם.

נקודת העיקול העליונה של הגג הוזזה מעט אחורה, כעת מכסה המנוע ממשיך בקו זורם אל השמשה והגג. ידיות הדלת האחוריות מוסתרות בפינות של מסגרות החלונות, כך שבמבט ראשון פריוס החדשה עלולה להראות כמכונית בעלת 3 דלתות. סגנון יחידות התאורה השתנה לגמרי: פנסים קדמיים – פס לד צר בצורת C, הפנסים האחוריים ממוקמים ישירות מתחת לספוילר ומאוחדים לאלמנט יחיד.

הפריוס החדשה ארוכה ב-25 מ"מ, נמוכה ב-40 מ"מ ורחבה יותר ב-20 מ"מ מקודמה. אמנם המימדים הכלליים לא השתנו הרבה, הגידול במפסק הגלגלים הקדמי הוא 58 מ"מ, ומאחור – 51 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים גדל ב-50 מ"מ.

תא נוסעים

בסיס הגלגלים המוגדל מספק יותר מרווח רגליים מלפנים ומאחור. תנוחת הישיבה של הנהג כעת פחות זקופה ויותר נוחה, במושבים יש תמיכת צד מובהקת ומשענות ראש גבוהות. לוח המחוונים הוצב סוף-סוף מול הנהג, המידע ממנו נקלט בקלות ובאמצעות הכפתורים על ההגה ניתן לשנות את התצוגה של אלמנטים מסוימים. ידית ההילוכים שמרה על עיצובה, אך כעת היא נמצאת בהישג יד, ולא מתחת למסך, מה שדורש פחות מאמץ.

מותקן מסך מולטימדיה בגודל "12,3. ישנה תמיכת Apple CarPlay ו- Android Auto עם חיבור אלחוטי. מתחת למסך המגע יש לחצנים פיזיים לשליטה באקלים ובחימום המושבים. ישנם משטחי טעינה אלחוטית לסמארטפון ו-6 שקעי USB-C. מערכת My Room, הכוללת שקעים נוספים, מאפשרת לחבר כמעט כל מכשיר חשמל ביתי ולהטעין מערכות אקלים ומולטימדיה ממקורות חיצוניים.

בפריוס החדשה ניתן לשלוט מרחוק באמצעות אפליקציה לנייד. היכולות של מערכת Toyota Safety Sense מאפשרות בין היתר להחנות את הרכב מרחוק.

יחידות כוח

טויוטה פריוס ‏2023. מרכב, צורה. ליפטבק, 5 דור
מכונית כזו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,5 שניות.

ההספק הכולל של גרסת ה-HEV הבסיסית המבוססת על מנוע 1.8 ליטר טורבו גדל מ-122 ל-140 כ"ס. בנוסף, הופיעה גרסה נוספת על בסיס מנוע טורבו 2 ליטר בעלת הספק כולל של 196 כ"ס. מכונית כזו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,5 שניות. גרסת הנעה כפולה E-Four זמינה עם מנוע חשמלי נוסף בסרן האחורי, המופעל בעת אחיזה לא מספיקה.

טויוטה פריוס ‏2023. מנוע. ליפטבק, 5 דור

הגרסה הבכירה היא פריוס PHEV ההיברידית פלאג-אין, המצוידת בשני מנועים חזקים: בנזין 2 ליטר מסדרת Dynamic Force בהספק 148 כ"ס ומנוע חשמלי המפיק 160 כ"ס. ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא 223 כ"ס, מה שגבוה כמעט פי 2 מהדגם הקודם. פריוס הספורטיבית מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 6,7 שניות. הקיבולת של סוללת הליתיום-יון הוגדלה מ-8,8 ל-16,3 קוט"ש, טווח הנסיעה במצב חשמלי גדל לכ-80 ק"מ.

טויוטה פריוס ‏2023. מנוע. ליפטבק, 5 דור

אנו שמחים לבשר כי טויוטה פריוס PHEV 2023/2024 החדשה תגיע לישראל. אבל, ככל הנראה, גרסאות ה-HEV לא יסופקו לשוק שלנו

חשוב

האלקטרוניקה הפכה להיות "חכמה" יותר: הגברת הכוח של מערכת הבלימה הרגנרטיבית מתרחשת אוטומטית באותם מקומות שמערכת הניווט מגדירה כאזורי בלימה. כאשר המחשב מזהה עלייה מתקרבת, האלקטרוניקה תטעין את הסוללה ממנוע הבנזין. באקלים שלנו ניתן לקבל גם יותר אנרגיה מהשמש: טויוטה מציעה פאנל סולארי על הגג בהספק עד 185 וואט כאופציה, כך שביום שמשי הטווח מסוגל לגדול ב-8,7 ק"מ.

שאסי

טויוטה פריוס ‏2023. מרכב, צורה. ליפטבק, 5 דור

הדור החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA GA-C המודרנית. מרכז הכובד נמוך יותר וקשיחות המרכב הוגברה. מערכת המתלים עברה כיול לשיפור התנהגות הכביש. הפריוס החדשה מצוידת בבולמי זעזועים KYB עם שסתום חד-כיווני הנסגר בעת חשיפה לכוחות g צידיים, מה שמשפר את בקרת תנודות המרכב במהלך פניות. כתוצאה, המכונית פונה בקלות הודות לצמצום זוויות הגלגול. בנוסף, המתלים בולעים שיבושי כביש היטב.

טויוטה פריוס ‏2023. מרכב, צורה. ליפטבק, 5 דור
כתוצאה, המכונית פונה בקלות הודות לצמצום זוויות הגלגול.

הלחץ על דוושת הבלימה הוא אחיד לכל אורך המהלך, בניגוד לדגמים קודמים. האלקטרוניקה עוברת באופן בלתי מורגש בין בלימה רגנרטיבית לבלימה שגרתית. הדגם החדש דורש 52 מטרים כדי להגיע לעצירה מוחלטת ממהירות של 110 קמ"ש.

סיכום

לסיכום, נציין: טויוטה פריוס 2023/2024 התפתחה בצורה משמעותית. הליפטבק שאב את כל הטוב מהדורות הקודמים, אבל השתנה לבלי הכר. זוהי בהחלט פריצת הדרך של השנה, אך עדיין מדובר בפריוס – הטובה מבין ההיברידיות!

האם לדעתך הדור החדש של טויוטה פריוס היה ראוי לתואר "מכונית השנה"?
104 קולות