סובארו WRX STi נמצאת בייצור משנת 2014, בדיוק בשנה זו מהשם סובארו אימפרזה WRX STi נעלמו האותיות WRX STi. סדאן סובארו WRX STi – רכב קטגוריית C בעל 4 דלתות, 5 מקומות, עוצמה מקסימאלית, התנהגות כביש יוצאת מן הכלל ותדמית של סלבריטי. ולראשי תיבות WRX (World Rally eXtreme) ו- STi (Subaru Tecnica international) הוא בהחלט ראוי
סובארו WRX STi ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

«World Rally eXtreme» אצלך בגראז'

סובארו WRX STi ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג

סובארו WRX STi נמצאת בייצור משנת 2014, בדיוק בשנה זו מהשם סובארו אימפרזה WRX STi נעלמו האותיות WRX STi. סדאן סובארו WRX STi – רכב קטגוריית C בעל 4 דלתות, 5 מקומות, עוצמה מקסימאלית, התנהגות כביש יוצאת מן הכלל ותדמית של סלבריטי. ולראשי תיבות WRX (World Rally eXtreme) ו- STi (Subaru Tecnica international) הוא בהחלט ראוי. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לרכב הספורט לאחר מתיחת פנים שנת 2016.

דור ראשון

נמצא בייצור משנת 2014, עבר מתיחת פנים ב- 2016. גרסת עיצוב העיקרית של הסדאן: צבע מרכב כחול בהיר עם ג'נטים זהובים – אזכור ישיר לרכבי ראלי האגדיים. בדיוק משם מתחילה השושלת של הרכב. ודווקא מאבותיו הקדמונים סובארו WRX STi המודרני ירש את מנוע הטורבו, את מערכת הנעה כפולה המקורית, ואת התדמית האגרסיבית של ספורטאי. אולם אם בעבר עם אופי הקשוח של אימפרזה יכל להתמודד רק נהג מנוסה, המכיר היטב את הרגלי סובארו, היום כבר הכל הרבה יותר פשוט. לעזרת הנהג מגיעות טכנולוגיות בטיחות, ואת הגסות הקודמת של המוכנית מחליפים נימוסים טובים. הקונספט שלה השתנה, ולכן גם השם: סובארו WRX STi.

ובכן, סובארו WRX STi הופיעה לראשונה בשנת 2014 בתצוגת רכב בדטרויט, וכבר ב- 2016 עברה מתיחת פנים. מתחת למכסה המנוע שואג, גועש, נוהם מנוע טורבו בוקסר רוחבי בנפח 2,5 ליטר המפיק 300 כ"ס. תיבת ההילוכים ברכב הספורט – ידנית 6 הילוכים בלבד, תוצאת שכלול של גרסת 5 היל' הקודמת.

אבולוציה טכנית

הנעה כפולה ומרכז כובד נמוך, בוודאי, לא הלכו לשום מקום, אך התדמית של המכונית כקשה לשליטה השתנתה. הודות לעוזרים אלקטרוניים סובארו WRX STi זכתה להתנהגות כביש נעימה יותר, חדלה להטריח את הנהג ולדרוש ממנו לגייס את כל מאמציו ומיומנותו. אולם את מערכת בקרת יציבות הדינאמית ניתן לנתק לחלוטין ולההנות מכישורי הנהיגה שלכם.

בין אלו המאלפים את המזג החם של המכונית הספורטיבית: בקרת יציבות דינאמית רב-מצבית VDC, מערכת חלוקת מומנט אקטיבית ATV – האלקטרוניקה מסייעת להימנע מסיטואציות לא נעימות. לבטיחות סובארו מתייחסת ברצינות רבה. ב- WRX STi מסגרת חיזוק דמוית טבעת ושבע כריות אוויר, כולל כרית ברכיים לנהג. למען האטה מוצלחת פועלים מנגנוני בלמים עוצמתיים Brembo, כמו כן, הרכב הספורטיבי מצויד במגבר בלימת חירום ובנעילת דוושת גז. במצבי חירום מופעלים מגבר בלימת חירום ונעילת דוושת הגז כאשר היא נלחצת בו-זמנית עם הברקס.

במספרים ,סובארו WRX STi נראית כך: אורך מרכב – 4595 מ"מ, רוחב – 1796, גובה – 1476, בסיס גלגלים – 2649, מרווח גחון – 125 מ"מ.

רמות גימור

מושבים כברירת מחדל משווקים עם ריפוד משולב (בד-אלקנטרה), אולם ברמות גימור הבכירות – ריפוד עור. גרסאות יקרות יותר כוללות מושב נהג עם כוונון חשמלי, ניטור שטחים מתים, חיישני אור וגשם. למפרט אבזור הסטנדרטי נכנסים פנסי אור נמוך LED, פנסים LED אחוריים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני 7 אינץ' ותמיכת Bluetooth, חימום מושבים קדמיים, בקרת אקלים מפוצלת ומאפיינים אחרים של רכב יוקרתי.

מתיחת פנים 2016

הסובארו לאחר עדכון בשנת 2016 נבדלת במודרניזציית חזות קלה (גריל צר יותר, פגוש קדמי חדש), עם כיול מתלים והיגוי חדשים, בבידוד רעשים משופר (חלונות עבים יותר, חומרי בידוד ובידוד אקוסטי איכותיים יותר). WRX STI מצויד באותו מנוע 2,5 ליטר המשוכלל כמקודם.

תא הנוסעים של הרכב לאחר מתיחת פנים מדגים מספר שינויים. למשל, צג מולטימדיה מוגדל: 7 אינץ' במקום 6,2. המכונית עדיין מצוידת במושבי ספורט Recaro וברפידות דוושות אלומיניום. ב"בסיס" נכללים בקרת שיוט, מערכת ניווט, מערכת אינפוטיינמנט, חיבורי AUX ושתי יציאות USB לחיבור מכשירים חיצוניים. על נוחות אחראים מושבים קדמיים מתחממים, בקרת אקלים דו-אזורית, כוונון מושבים קדמיים חשמלי (אופציות). כמו כן, הרכב מצויד במערכת כניסה ללא מפתח והתנעה בכפתור.

ובכן, אתם עומדים להתחרות במרוץ ראלי מאחורי ההגה של סובארו WRX STi. מה המכונית של היריבים שאתם מפחדים ממנה?
6 קולות