Volvo Personvagnar AB היא חברה שבדית המייצרת מכוניות נוסעים תחת המותג Volvo, המוכרת בשוק העולמי כ- Volvo Car Corporation או פשוט – Volvo Cars . המכוניות שלה נחשבות בין הבטוחות ביותר בעולם. וולוו הפכה את הבטיחות של מכוניותיה למוקד מרכזי של פעילותה. הנהגים חייבים להודות לVolvo על רוב מערכות הבטיחות הקיימות כיום בעול
וולוו S90 ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

וולוו-בטיחות מעל הכול

וולוו S90 ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור, שדרוג

Volvo Personvagnar AB היא חברה שבדית המייצרת מכוניות נוסעים תחת המותג Volvo, המוכרת בשוק העולמי כ- Volvo Car Corporation או פשוט – Volvo Cars . המכוניות שלה נחשבות בין הבטוחות ביותר בעולם. וולוו הפכה את הבטיחות של מכוניותיה למוקד מרכזי של פעילותה. הנהגים חייבים להודות לVolvo על רוב מערכות הבטיחות הקיימות כיום בעולם הרכב ביניהם ABS שהגיעה לעולם בשנת 1984, שבלעדיה קשה לדמיין כל מכונית מודרנית. כיום נמכרים ברחבי העולם מדי שנה כ-500,000 מכוניות חדשות. *נתונים משנת 2018/2019

תאגיד Volvo Group המייצר מכוניות, משאיות, אוטובוסים ומנועים. בשנת 1999 מכרה החברה את חטיבת מכוניות הנוסעים שלה לחברת Ford תמורת 6.45 מיליארד דולר. Volvo, ניתן לומר, זכתה להיות שם בחברה טובה! Volvo הייתה חלק מקבוצת Premier Automotive, החטיבה של חברת Ford Motor שאיחדה בתוכה את מותגי רכב אירופיים יוקרתיים כמו: Jaguar, Diamler, Land Rover, Aston Martin ו- Lincoln. הם הצליחו להרחיב משמעותית את מגוון מכוניות המותג, והוציאו לשוק קרוסאובר חדש Volvo XC60...

Ford מכרה את חברת Volvo Personvagnar תמורת 1.8 מיליארד דולר יחד עם סימן ההיכר, המותג והלוגו לחברה הסינית Geely Automobile Holdings Limited.

אך כשפרץ המשבר הכלכלי העולמי ב-2008. ההשקעה ב-Volvo Cars הצטמצמה מאוד, Ford הייתה בדרך לפשיטת רגל והחליטה למכור את Volvo. על פי השמועות, גם BMW AG, Volkswagen ואפילו משקיעים רוסים רצו לקנות את Volvo Cars. אבל הסינים הקדימו את כולם. השמועה היא ש- Geely Group Holdings Limited הציע תחילה 1.5 מיליארד דולר לרכישת Volvo. לבסוף כך קרה שכעבור 11 שנים מכרה Ford Motor את Volvo תמורת 1.8 מיליארד דולר יחד עם סימן ההיכר והלוגו שלה לחברה הסינית Geely Automobile Holdings Limited, אחת מיצרניות הרכב הסיניות הגדולות ברשימת 500 חברות הגדולות בעולם. כך עברה Volvo Cars מהמותג השבדי הלאומי האהוב לאחת מחטיבות התמנון הסיני של Geely Automobile.

אבל, למרות העובדה כי Volvo היא כבר לא מותג שוודי באופן רשמי, הרוח השבדית עדיין חיה ונושבת! נכון לעכשיו, מותג Volvo הוא בבעלות שוודים וסינים כאחד. הזכויות האינטלקטואליות לפיתוח החברה השוודית נשארו בידיים Volvo!

איך נולד המותג המוכר לכל?

המילים Volvo" - Volvo, Volvi, Volutum, Volvere" – תורגם מלטינית כ"להתגלגל", "רול", "לסובב", "טוויסט". מילה עברה בירושה מחברת האם - חברת ההנדסה השוודית המפורסמת SKF, יצרנית המסבים הגדולה בעולם, שממנה הופרדה חברת הבת Volvo בשנת 1926.

הסיפור מספר על שני בחורים שוודים בתחילת המאה ה-20 ... אחד מהם - אסאר גבריאלסון - שהיה בעל תואר ראשון בכלכלה ועסקים. החליט להקים עסק והתוכנית שלו הייתה למכור ביצים מתוצרת רוסיות. :) אם לא מהפכת 1917 ברוסיה, אז לא היינו שומעים מעולם על מותג מכוניות Volvo . הבחור השני גוסטף לרסון, מהנדס מאוניברסיטת הטכנולוגית. שניהם עבדו יחד בחברת SKF: אסאר כנציג שרות ומכירות וגוסטף כמהנדס. שניהם אהבו מאוד מכוניות, אך לא אהבו את המכוניות שנמכרו בשוודיה באותה תקופה. הן לא התאימו לאקלים השבדי הקשה. הם חשבו יחד על רעיון יצירת מכונית חדשה מאפס ולהשקיע בה כל הכספים, הם לא רצו להשתמש באבות-טיפוס של אנשים אחרים. לרסון צייר סקיצה של מודל העתידי במו ידיו ופיתח את המנוע וגבריאסון הסתובב במפעלים בזה אחר זה בחיפוש אחר רכיבים מהשורה הראשונה. בשנת 1926 נולדה המכונית השבדית הראשונה - פייטון, שנוצרה בידיהם של שני חובבים.

הם נתנו שמות לכל אחת ממכוניותיהם. המסורת של מתן שם לחפץ דומם קיימת במדינות סקנדינביה מאז תקופת הוויקינגים. ויקינגים אמתיים, לרסון וגברילסון, הגיבו לכך באירוניה, ונתנו שמות למכוניותיהם. הם לא אהבו כל כך את צבע השחור, אז הם הכינו לראשונה מכונית אדומה בוהקת וקראו לה "לרסון" לכבוד האמן השבדי שתמיד הציג בציוריו אלמנט מסוים בצבע אדום. למכונית הכחולה-ירקרקה שלהם הם קראו "בת הים הקטנה" לכבוד הסמל הלאומי של המדינה. וכשהגיע הזמן סוף סוף למכונית השחורה, הם כינו אותה "ג'ייקוב" או יעקב - לזכרו של התיאולוג הגרמני, הפילוסוף והמיסטיקן ג'ייקוב בוהם, שאמר ששחור הוא תעלומה, קודש לא מוסבר. כך הופיעה Volvo ג'ייקוב הראשונה, מכונית בעלת 4 דלתות עם ריפודי עור וגג נפתח, המסוגלת להגיע למהירות של עד 90 קמ"ש.

השם ולוגו החברה

"Volvo" או בקיצור "להתגלגל, להסתובב ולנוע!"

השם "Volvo" הוצע על ידי דירקטוריון SKF, שהשקיע ביצרני רכב החדשים והצעירים. המותג Volvo עבר בסופו של דבר את השנים כמעט ללא שינוי. "התגלגל והסתובב!" - או בקיצור, "Volvo" קל לזכור וקל להגות בכל שפה וגם תזכורת לשורשים המקוריים של המותג, והצהרה על עתידו הבהיר של מותג רכב חדש.

סורג הרדיאטור של Volvo ולוגו הברזל המסוגנן הומצא על ידי האמן, הפסל והמעצב התעשייתי השוודי הלמר מס אולה. הסמל אמור היה להדגיש אמינות וגבריות של המכונית שמיועדת לאנשים חסרי פחד ופעילים. לכן נבחר סמל הברזל - העיקרון הגברי והאל מארס, קבוע על הסריג בפס מתכת מכריע. הפתרון הפשוט הפך לסימן ההיכר של המותג Volvo בעולם.

בשנת 1935, Volvo זוכה לעצמאות מוחלטת מ- SKF. בשנת 1958, היו אלה השבדים שהמציאו פטנטים כמו חגורות הבטיחות הראשונות בעלות שלוש נקודות חיבור! הם היו הראשונים בעולם שציידו את תא הנוסעים בכריות אוויר צדדיות. כך, בשנות ה-50 של המאה העשרים, הפכה Volvo לאחת מחברות הרכב הראשונות שהקדישו את כל המאמצים לבטיחות הנהג והנוסעים. כתוצאה מכך Volvo הפכה את בטיחות הרכב למוקד מרכזי! הנהגים חייבים להודות לVolvo על כל מערכות הבטיחות הפסיביות הקיימות כיום בעולם הרכב ביניהם ABS שהגיעה לעולם בשנת 1984, שבלעדיה קשה לדמיין כל מכונית מודרנית.

הנהגים חייבים להודות ל-Volvo על כל מערכות הבטיחות הפסיביות הקיימות כיום בעולם הרכב.

כיום נמכרים ברחבי העולם כ-500,000 מכוניות Volvo חדשות. שווקי המכירות הגדולים הם סין, שבדיה, ארה"ב, בריטניה וגרמניה. הדגם הנמכר ביותר הינו Volvo Euro XC60 . תוכנית להערכת המכוניות החדשות באירופה – NCAP העניקה בשנת 2017 פרס על ביצועי הבטיחות הטובים ביותר בקטגוריית רכבי השטח ל XC60. בשנת 2018 בתערוכת הרכב בניו יורק זכה ה- XC60 בתחרות מכונית השנה העולמית.

אחת הסיסמאות האחרונות של Volvo אומרת שבנוסף למכוניות שלהם יש עוד המון דברים טובים בחיים. זכרו זאת בעת קניית מכונית Volvo!