חמשת המובילים ביצוא מסין
בשנת 2021 מספר היצוא של הרכבים מסין עלה ב-100%, מה שבחישוב שנתי הצטבר לשיא של 2.015 מיליון רכבים. מתוכם, לפי הנתונים של איגוד יצרני הרכב בסין (CAMM), 1.6 מיליון יחידות היו רכבי נוסעים, 402 אלף - רכבים מסחריים, 310 אלף - רכבים על בסיס אנרגיה חלופית. בכתבה שלנו נברר אילו יצרניות רכב סיניות עומדות בראש של רשימת היצוא. להלן 5 המובילים ביצוא מסין.
מקום חמישי: Changan Automobile
בשנת 2021 Changan Automobile מכרה יותר מ-110 אלף יחידות של רכבים מחוץ למדינה, דבר שב-114% יותר בהשוואה לשנת 2020. רבי המכר בשווקי החוץ היו קרוסאובר בגודל בינוני בשם צ'אנגאן CS75 פלוס, סדאן בשם צ'אנגאן אידו פלוס וקרוסאובר קומפקטי בשם צ'אנגאן C35 פלוס. Changan הייתה יצרנית הרכב הסינית הראשונה שהתחילה לספק רכבים לערב הסעודית, לפקיסטן, לפרו ולבוליביה.
מקום רביעי: Geely
המספר הכללי של רכבים המיועדים ליצוא מאת Geely הגיע ל-115 אלף יחידות, שזה ב-58% יותר בהשוואה לשנה הקודמת. למשל, המותג Lynk & Co, שהוא חלק מ-Geely Holding ונמצא בבעלות שווה של Geely Auto ו-Volv, סיפק יותר מ- 11.6 אלף רכבים לשוק האירופי. בישראל לרוב משווק הקרוסאובר החשמלי בשם ג'ילי גיאומטרי C מאת תת-המותג Geely Geometry. כיום מחוץ לסין פועלים 227 מרכזי סוחרים של Geely. עד שנת 2025 החברה מתכננת להרחיב את הרשת המסחרית שלה פי 3, להגדיל את רמת הייצוא ל-600 אלף רכבים ולהגיע לשווקים חדשים באירופה המזרחית, מזרח התיכון, דרום-מזרח אסיה,, אפריקה ואמריקה הדרומית .
מקום שלישי: Great Wall Motor
מכירות החוץ של התאגיד Great Wall Motor בשנת 2021 עלו על 140 אלף רכבים וגדלו ב-104% בהשוואה לשנה הקודמת. כיום בכל רחבי העולם נמכרו מעל 900 אלף רכבים של החברה. הרכבים שלה משווקים ב-170 מדינות.
מקום שני: Chery
בשנת 2021 חלפו 20 שנה מהרגע ש-Chery נכנסה לשווקי החוץ. בשנת 2021 נשלחו לשווקי החוץ מעל 270 אלף רכבים, שזה ב-136% יותר בהשוואה לשנת 2020. המכירות בעולם (כולל סין) עלו על 730.00 רכבים. הדגם הפופולרי ביותר בקו הדגמים הוא קרוסאובר 7 מקומות בשם [צ'רי טיגו 8] (https://autoboom.co.il/magazine/chery-tiggo-8-branchy-cherry) שנבחר על ידי מעל 100,000 קונים. בישראל המכירות של צ'רי eQ5 צפויות להתחיל בשנת 2022. בשוק העולמי ישראל תהיה המדינה ה-22 מחוץ לסין, שבה צ'רי משווקת את הרכבים שלה. עד שנת 2025 החברה מתכננת לייצא 500 אלף רכבים בשנה, שזה רבע מכלל המכוניות שלה.
מקום ראשון: SAIC Motor
בשנת 2021 נפח מכירות החוץ של חברת SAIC Motor עמד על 697 אלף רכבים - תוספת של 79% בהשוואה לשנה הקודמת. רכב אחד מתוך כל שלושה רכבים סיניים שנמכרו מחוץ למדינה, השתייך לתאגיד SAIC. המוצלח ביותר מבין כלל הרכבים שנמכרו מחוץ לסין היה דגם MG בתפוצה 360 אלך יחידות או 15% מכלל המכירות היצוא של SAIC. בישראל כבר מוצגים [קרוסאובר חשמלי תת-קומפקטי בשם MG ZS] (https://autoboom.co.il/magazine/crossover-mg-zs-1st-generation-2017) וקרוסאובר חשמלי נטען בשם MG EHS PHEV. בנוסף מותג Maxus ששייך ל-SAIC משווק בישראל את הקרוסאובר החשמלי שלה בשם מקסוס EUNIQ 6 ומיניוואן חשמלי בשם מקסוס EUNIQ 5.
מי הבא בתור לפסגה
החברות הצעירות מסין לא נכנסו לרשימת חמשת המובילים בשנת 2021. חברות NIO, Xpeng ו-Li Auto מתפתחות במהירות ונצמדים למובילים והן ייצאו בסך הכל 100,000 רכבים, בעוד שהשוק המרכזי שלהן הוא אירופה. בסוף שנת 2022 NIO מתכננת לצאת לשווקים של 6 מדינות אירופאיות לפחות. החברה מציעה דגמים מעניינים מאוד, למשל הרכבים החשמליים ניו ЕТ5 במרכב ליפטבק ודגם הדגל ניו ЕТ7 במרכב סדאן, שמבטיחים טווח נסיעה בטעינה אחת של מעל 1,000 ק''מ וכוללים פונקצית נהיגה אוטונומית. במשך אותה התקופה Xpeng מתכננת להתחיל מכירות בשוודיה, בדנמרק ובהולנד. לכן רק הזמנים יגידו מי יכנס ל-5 החברות המובילות בשנת 2022.
ישראל החלה לקבל יותר ויותר רכבים חשמליים סיניים חדשים. ועם הזמן הכמות שלהם תלך ותגדל. אנחנו הכנו עבורכם חומר מעניין על הסיבות להצלחה המהירה של סין בשוק המכוניות החשמליות. ובמקביל הכנו כתבה על שש חברות רכב הסיניות שעל פי התחזיות, אמורות לכבוש את אירופה.