סיני שאפתני במיוחד
ניו ES6 – רכב שלישי של מותג אירופאי NIO, קרוסאובר-קופה בינוני חשמלי לחלוטין בעל 5 דלתות, 5 מקומות, אורך של 4,8 מטר ומנועים עוצמתיים מאוד, עד 536 כ"ס ברמת גימור הבכירה. רכב מעניין ואטרקטיבי, אך מה שעוד יותר מעניין היא העובדה במי הוא נועד להתחרות – Audi e-Tron, Mercedes-Benz EQC, Jaguar I-Pace, Tesla Model Х! שאיפות רציניות בשביל מותג אשר נמצא בקושי חמש שנים בשוק, ועוד במקומי בלבד… חבל מאוד שלא ידוע לנו הרבה לגבי ES6 בכדי להסיק מסקנות על הבסיס לשאפתנות זו, אך בכל אופן דבר-מה אנחנו יודעים ונשתף אתכם. ואתם אל תשכחו לתת את דעתכם בסוף.
עיצוב
חזותו של ניו ES6 שנת 2018/2019 מרשימה. יש בה עוצמה, מרץ, נחישות ואגרסיה. במידה מסוימת מזכיר פורשה, או אפילו למבורגיני אורוס! אולם כפי שקורה לעתים קרובות עם רכבים סינים, משהו חסר בו. אולי גג מעוגל ומלוטש מדי, היוצר רושם של ראש קירח, אולי חלק אחורי יומרני, אך לא אלגנטי… קשה לומר, אבל העיצוב הוא חד-משמעית מגניב, אולם לא יוקרתי. אבל מגניב. כמו כן, צריך להתלונן לסיטרואן שניו משתמשת בלוגו דומה מדי, במיוחד מרחוק. עד מתי?! ולחשוב ש- NIO נסחרת בבורסה של ניו-יורק, הכסף בוודאות יספיק לצוות שלם של מעצבים עולמיים, האם באמת קשה להמציא משהו מקורי? או שזה הרעיון?...
חטיבת כוח
ניו ES6 החדש זמין עם סוללה בקיבולת 70 או 84 קוט"ש, מה שמספק טווח נסיעה עד 510 ק"מ (לרגע זה, על פי נתונים של NIO עצמה) ברמת גימור הבכירה. חטיבת הכוח – שני מנועי 240 קילוואט בעלי מגנטים קבועים בהספק 160 קילוואט בהספק כולל של 536 כ"ס, אשר מאיצים את הרכב במשקל 2345 ק"ג עד 100 קמ"ש תוך 4,7 שניות – תוצאה מרשימה בהחלט.
מבפנים
תא הנוסעים של ניו ES6 שנת 2019/2020 מזכיר את חלל הפנים של כל טסלה – צנוע, אך אלגנטי, ולפחות הודות לכך תא הנוסעים של הרכב הסיני נראה איכותי. כל מה שאמור להיות במכונית חשמלית מודרנית – נכלל בו. בין היתר:
- מערכת אינפוטיינמנט עם אפשרות חיבור 12 רמקולים עם מערכת שמע היקפי;
- בקרת אקלים תלת-אזורית;
- מושבי 4, 6 ו- 8 פוזיציות כוונון;
- פונקציית זיהוי וברכת נהג;
- הגה בעל כוונון חשמלי לארבעה כיוונים;
- כניסה ללא מפתח;
- זכוכית בעלת הגנה מוחלטת נגד קרני אולטרה-סגול ועוד שפע פינוקים.
המרכז החזותי של חלל הפנים הוא מסך מגע העצום, ישנו גם מסך מגע קומפקטי על לוח המחוונים. להגה צורה סטנדרטית, אך הוא מעט קטום בחלקו התחתון. התאורה בתא הנוסעים מצוינת – גג פנורמי בשטח של 2 מ"ר לא יתן להירדם, גם אם תרצו. נפח תא המטען אינו קטן – 1,4 קוב.
דרך אגב, את הממשק של ES6 ניו פיתחה בכוחות עצמה. באופציות ניתן לשלוט באמצעות עוזר קולי בשם נומי בתור ראש קטן של רובוט – יהיה עם מי לדבר בדרך. אבל רובוט זה… חתיכת אישיות סמכותנית, במידה והנהג או הנוסע אינם הדוקים, לדוגמה, הוא מכוון מבט נוזף ישירות לתוך עיניך ומבטיח לשלוח את המחסל, או משהו כזה. מצד שני, הרובוט אינו נטול הומור, וכאשר נדלקת מוזיקה הוא מתחיל לנגן בקצב על מאראקס וירטואלים.
בטיחות
על בטיחות המבנה של ניו ES6 שנת 2021 כעת לא ידוע דבר – הפלטפורמה חדשה ולא עברה מבחנים. וזה חיסרון גדול בשביל רכב חדש. אולם מפרט אופציות הבטיחות עשיר, בו נכללים מצלמה פנורמית 360°, מערכת ABS, בלימת חירום אוטונומית, חנייה אוטומטית, מערכת מניעת התהפכות מרכב, בקרת יציבות, סט שלם של כריות אוויר ווילונות.