אקורה NSX הפכה להיסטוריה
בנובמבר של 2022 במפעל האמריקאי של הונדה במריסוויל, אוהיו, הרכיבו את העותק האחרון של מכונית הספורט האגדית אקורה NSX. בסדרה הסופית Type S יש בסך הכל 350 מכוניות, 300 מהן מיועדות ללקוחות בארה"ב. את המכונית האחרונה בסדרה קיבל אספן שמחזיק במוסך שלו בפלורידה את גרסת הדור הראשון של דגם הספורט, שכונה בכבוד "הפרארי היפנית". המכונית ה-350 נצבעה בצבע אפור בגוון Gotham Grey וקיבלה ג'נטים שחורים עם קליפרים אדומים. בסך הכל היו 70 יחידות של דגמי קופה אפורים (ו"מרושעים", לדברי היצרנית) כאלו. כך אקורה NSX הפכה להיסטוריה…
הגרסה הסופית Type S עצמה הוצגה לראשונה ב-13 באוגוסט 2021 ונמכרה בארה"ב בקצב סביר. אפילו למרות העובדה שהיא צוידה ביחידת כוח חשמלית המפיקה 600 כ"ס, מה שהפך אותה ל-NSX סדרתית המהירה והעוצמתית ביותר.
שני העותקים הראשונים של אקורה NSX Type S שהוצעו למכירה נצבעו בגוונים של אדום Curva Red ולבן 130R White והוזמנו תוך דקות ספורות לאחר שהפכו לזמינות! ההצעה האחרונה הייתה גרסת Long Beach Blue שנהייתה זמינה לרכישה ב-8 בדצמבר באתר של היצרנית. בסך הכל יווצרו 100 יחידות של סדרת Type S PMC Edition בכל צבע. אם ממש לרצות ולהתאמץ, עדיין אפשר להספיק להשיג את הדגם האגדי האחרון!
יופי, סטייל ועוצמה
את אקורה NSX Type S קל לזהות בזכות לסגנון האגרסיבי של המרכב. דגם הקופה נבדל בגלגלים ייחודיים עם חמישה חישורים וצמיגי Pirelli P-Zero. הוא קיבל בולמי זעזועים מכווננים וגג מסיבי פחמן. בתור אופציה מוצע מכסה מנוע מקרבון, מתחתיו נמצאת יחידת הכוח העוצמתית ביותר של אקורה: מנוע טווין טורבו בנזין V6 שהינו חלק מהמערכת ההיברידית Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive לצד שלושה מנועים חשמליים. התיבה הרובוטית DCT שמשלבת הילוך מראש עברה כוונון ופועלת מהר מתמיד. כתוצאה התקבלה מכונית שעוברת את מסלול סוזוקי (ביפן) מהר יותר ב-2 שניות מכל הגרסאות הקודמות של NSX.
מה מחכה לנו מחר
עם סיום הייצור של אקורה NSX נסגר עידן שלם. אך הרוח הספורטיבית תמשיך להתקיים: התג Type S יעבור, למשל, לדגם הסדאן אקורה TLX שפותח במסגרת הקונספט "ספורטאי על השטיח האדום". החל מאוקטובר 2022 הוא יהיה זמין בצבעי המרכב שניתנו ל-NSX (אדום, כחול בהיר ולבן שלג). הוא יורכב באופן ידני באותו מפעל שממנו יצאה מכונית הספורט ויצטייד במנוע טורבו V6 בהספק 355 כ"ס. בנוסף, הוא יקבל את מצב הנהיגה המיוחד +Sport וישמח לא רק את הנהג אלא גם את הנוסע הקדמי עם מושבים ספורטיביים עם 16 כוונונים שונים ואפילו כריות מתכווננות. יותר מכך, תותקן מערכת השמע היוקרתית ELS STUDIO 3D® עם 17 רמקולים. באקורה TLX החדשה תופיע כרית אוויר לנוסע קדמי הראשונה בעולם שנועדה להפחית את סיבוב הראש בעת התנגשות.
מכל הדגמים של אקורה בישראל נמכר רשמית רק הקרוסאובר במימדים בינוניים אקורה MDX (נתונים לשנת 2022). הוא מוצע בגרסת A Spec עם מנוע V6 בנפח 3,5 ליטר בהספק 290 כ"ס. מאוחר יותר לארץ הגיע גם הגרסה הספורטיבית אקורה MDX Type S, הקרוסאובר הראשון של המותג עם גרסת הספורט Type S. הוא צויד במנוע טורבו V6 בנפח 3 ליטר המפיק 355 כ"ס. שתי הגרסאות מצוידות בתיבת 10 הילוכים אוטומטית ובמערכת הנעה כפולה.