אקורה TLX היא מכונית יוקרה ספורטיבית במרכב סדאן במימדים בינוניים המיוצרת משנת 2014. זוהי אחת מהמכוניות בקו דגמי הסדאן המפוארים של אקורה שתופסת את הנישה בין ILX ברמת כניסה לבין ספינת הדגל RLX. המשך הכיוון האסטרטגי של המותג ליצירת "סינרגיה בין הרכב לאדם". מגיעה עם הנעה קדמית או כפולה. נכון להיום מיוצר הדור השני לדג
ספורטאי על השטיח האדום
AUTOBOOM

ספורטאי על השטיח האדום

ספורטאי על השטיח האדום

אקורה TLX היא מכונית יוקרה ספורטיבית במרכב סדאן במימדים בינוניים המיוצרת משנת 2014. זוהי אחת מהמכוניות בקו דגמי הסדאן המפוארים של אקורה שתופסת את הנישה בין ILX ברמת כניסה לבין ספינת הדגל RLX. המשך הכיוון האסטרטגי של המותג ליצירת "סינרגיה בין הרכב לאדם". מגיעה עם הנעה קדמית או כפולה. נכון להיום מיוצר הדור השני לדגם (נתונים לשנת 2021).

TLX פותחה במסגרת הקונספט "ספורטאי על השטיח האדום" שאמורה לסמל את השילוב בין איכויות של סדאן ספורטיבי ופאר מעודן הגלום במכוניות פרימיום. יתר על כן, "הספורטאי" הבכיר צריך לבצע משימות "לפי בקשת הנהג". תוך כדי ניחוש של רצונותיו באופן אינטואיטיבי. בהתאם לכך, הוא גדוש בטכנולוגיות המקלות על השליטה ברכב העוצמתי והדינמי.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2014 – 2020, עבר מתיחת פנים ב-2016. העיצוב והמידות של מכונית הסדאן הם ביטוי גלוי של הטכנולוגיות שמהן היא בנויה. אקורה TLX הראשונה הייתה קומפקטית יחסית: אורך 4,8 מ', רוחב 1,8 מ', גובה 1,4 מ', בסיס גלגלים 2,7 מ', אם כי ארוכה יותר מאאודי A4, ב.מ.וו סדרה 3, לקסוס IS ומרצדס C-קלאס. כמו כן, היא רחבה יותר מהותית מלקסוס ES ו-GS ומרצדס E-קלאס. המימדים חושבו בדיוק תוך לקיחה בחשבון של איזון האווירודינמיקה, המרווח הפנימי, המאפיינים הדינמיים, דרישות לרמות הרעש והנוחות ועוד.

המרכב של TLX פותח באופן שסיפק לו בו-זמנית קשיחות וקלות מרביות, עד כמה שזה היה אפשרי. הוא בנוי מחומרים מודרניים: פלדת חוזק גבוה, אלומיניום ומגנזיום. תשומת לב מיוחדת הוקדשה לקשיחות המרכב באזורי חיבור המתלים, המנוע והעריסות. האווירודינמיקה של הרכב, לפי תוצאות של בדיקות פנימיות, הייתה הטובה ביותר בקטגוריה. עם כל היתרונות הללו, העיצוב של הסדאן לא זכה לשבחים, מפני שהיה טכנולוגי מדי. עם זאת, החזית הייתה מרשימה: מכסה מנוע קמור, חיתוכים מורכבים של הגריל וכונסי האוויר, פנסי הלד המקוריים Acura Jewel Eye בצורה המזכירה חרבות ויחידות תאורה אחרות בצורה דומה.

החזית הייתה מרשימה: מכסה מנוע קמור, חיתוכים מורכבים של הגריל וכונסי האוויר, פנסי הלד המקוריים Acura Jewel Eye בצורה המזכירה חרבות ויחידות תאורה אחרות בצורה דומה

תא הנוסעים של TLX היה אלגנטי ונוח, כל חומרי הגימור הם יקרים ואיכותיים, מפרט האבזור כלל את כל הפונקציות שהיו זמינות למותגי יוקרה באותה תקופה. בין האופציות המתקדמות הוצעו: מערכת בידור-ידע AcuraLink של הדור האחרון, מצלמה אחורית עם כמה זוויות ראייה, ממשק אלחוטי לסמארטפון, מסך רב-תכליתי צבעוני עם אפשרות סיבוב. המערכות החשובות ואיברי התפעול מוקמו בהישג היד של הנהג, מערכות הנמצאות בשימוש תכוף, כמו מערכת השמע, בקרת שיוט, ניווט לווין עם פונקצית תפעול קולי ומחשב הדרך, נשלטות מההגה. נפח תא המטען נע בין 0,30 – 0,40 קוב. הרצפה הישרה נמתחת מאזור הפגוש האחורי עד למשענת הגב של המושב האחורי, משענות הגב האחוריות המתקפלות מאפשרות לאחסן חפצים גדולים ומתחת לרצפת תא המטען ישנה מערכת ארגזים שלמה.

גרסת הדור השני צוידה בשני מנועים חדשים עם הזרקה ישירה (DI) TLX: מנוע 4 צילינדרים DOHC i-VTEC בנפח 2,4 ליטר המפיק 206 כ"ס ומנוע V6 בעל 24 שסתומים בנפח 3,5 ליטר המפיק 290 כ"ס. היו זמינות שתי תיבות הילוכים: גרסאות 2,4 ליטר הגיעו עם תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים סטנדרטית (DCT), בגרסאות 3,5 ליטר הותקנה תיבת 9 הילוכים אוטומטית. אקורה טענה כי אף מכונית מתחרה לא יכלה להציע כמות כזו של יחסי העברה בתקופה ההיא. בשביל המכונית הזו השתמשו בשאסי שפותח במיוחד עבורה עם מתלי מקפרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. בולמי זעזועים Acura Amplitude Reactive Dampers יכלו לפעול במצבי נהיגה נוחה או ספורטיבית. הבטיחות של אקורה TLX דור 1 מתבססת על הגרסה העדכנית ביותר באותה תקופה של מבנה המרכב Acura Advanced Compatibility Engineering. כמו כן, הייתה כמות ענקית של אופציות בטיחות מתקדמות: בקרת יציבות, מניעת סטיה מנתיב LKAS, מערכת הפחתת השלכות של סטיה מהכביש RDM, מידע על שטחים מתים BSI, ניטור תנועה חוצה מאחור ועוד.

מתיחת פנים שנת 2016

בשנת 2016 אקורה TLX עברה מתיחת פנים. הגרסה המעודכנת הוצעה עם מנועים מעט משופרים ברמות גימור עשירות יותר TLX, TLX V6 ו-TLX V6 SH-AWD. הדגם הבסיסי כלל מנוע בהספק 206 כ"ס, מצלמה אחורית, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד עור מלאכותי, חימום מושבים קדמיים, רדיו לווין וכו'. רמת גימור TLX V6 היא בעיקרון זהה, פרט למנוע בהספק 290 כ"ס. TLX V6 SH-AWD, בנוסף למנוע עוצמתי, הציעה הנעה כפולה, ניווט, מגבים עם חיישני גשם, התרעה על התנגשות חזיתית, התרעה על סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים.

עם זאת, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים של אמריקה NHTSA נתנה לאקורה TLX שנת 2016/2017 ציון שולי במבחן ריסוק עם חפיפה חלקית, למרות ששאר הציונים היו הגבוהים ביותר. עם זאת, IIHS נתנה לרכב ציון מרבי של חמישה כוכבים בכל המבחנים.

דור שני

מיוצר משנת 2020 עד היום (נתונים לשנת 2021). אקורה TLX שנת 2020 נבדלת בעיצוב ספורטיבי ו"שרירני" יותר המושפע משתי מכוניות קונספט: Acura Precision ו-Type S. ובעיקרון, הוא תואם לאסטרטגיית "ספורטאי על השטיח האדום". TLX החדשה קיבלה בסיס גלגלים ארוך יותר (כמעט ב-10 ס"מ), התרחבה ב-5,5 ס"מ אך נהייתה נמוכה יותר ב-1,5 ס"מ. בחזית הופיעו אורות היום Chicane LED, שעברו בירושה ממכונית המרוצים Acura ARX-05 Daytona Prototype. הגריל הפתוח המעודכן Diamond Pentagon וכונסי האוויר הצדדיים המוגדלים מסייעים למנוע ה-V6 החדש עם מגדש טורבו שפותח בשביל דגמי אקורה טייפ S.

TLX פותחה במסגרת הקונספט "ספורטאי על השטיח האדום" שאמור לסמל את השילוב בין איכויות של סדאן ספורטיבי ופאר מעודן הגלום במכוניות פרימיום

השאסי החדש חוזר לתצורה הוותיקה: אקורה החליטה שוב להתקין מתלי עצמות עצה כפולות בגלגלים הקדמיים, מאחר והתברר שהם מספקים היגוי מדויק יותר ואחיזה טובה יותר בפניות. בנוסף לכך, השאסי של TXL כולל מספר עדכונים הנדסיים הממוקדים בשיפור הביצועים. אקורה TLX שנת 2020/2021 צוידה במנוע 2 ליטר DOHC בהספק 272 כ"ס בשילוב עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית. החל משנת 2021 אקורה TLX טייפ S מצוידת במנוע 3 ליטר 24 שסתומים DOHC חדש עם הזרקה ישירה ומגדש טורבו, שאותו היא חולקת עם לא אחרת מאשר מכונית הספורט האגדית NSX.

תא הנוסעים של TLX דור 2 פותח במסגרת הקונספט Acura Precision Cockpit: יותר ספורט מוטורי, חומרי גימור איכותיים יותר, תשומת לב מיוחדת לנהג ולנוסע הקדמי. כל הדגמים מצוידים בחבילת טכנולוגיות בטיחות מתקדמות ובמערכות עזר לנהג "AcuraWatch". ביניהן יש כמה פונקציות חדשות כמו זיהוי תמרורים (TSR), ניטור ריכוז הנהג וסיוע בפקקים (TJA), כרית אוויר חדשה שנרשמה כפטנט וכן הלאה.

באיזו תדירות לדעתכם יש לעדכן את עיצוב הרכב?
8 קולות