אלפא רומיאו ג'ולייטה בגרסתה המודרנית היא מכונית ספורטיבית מקטגוריה C בעלת צורת מרכב האצ'בק 5 דלתות. היא מיוצרת משנת 2010, למרות שההיסטוריה של הדגם האגדי מתחיל עוד בשנת 1954. המכונית עם השם ה"שייקספירי" עברה כבר כמה עדכונים וצברה מעריצים רבים. להצלחה שלה תרמו העיצוב המרהיב מאת לורנזו רמאצ'וטי, שלקח מקום שני בתחרו
אלפא רומיאו. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

אלפא רומיאו ג'ולייטה. דור 3, מתיחת פנים שנת 2016

אלפא רומיאו. מרכב, צורה.

אלפא רומיאו ג'ולייטה בגרסתה המודרנית היא מכונית ספורטיבית מקטגוריה C בעלת צורת מרכב האצ'בק 5 דלתות. היא מיוצרת משנת 2010, למרות שההיסטוריה של הדגם האגדי מתחיל עוד בשנת 1954. המכונית עם השם ה"שייקספירי" עברה כבר כמה עדכונים וצברה מעריצים רבים. להצלחה שלה תרמו העיצוב המרהיב מאת לורנזו רמאצ'וטי, שלקח מקום שני בתחרות "מכונית השנה באירופה" ונוכחותה של אומה תורמן בקמפיין השיווק. כתוצאה מכך, ההאצ'בק אלפא רומיאו ג'ולייטה זכה להצלחה מסחרית אף גדולה יותר בהשוואה לדגם במרכב סדאן ג'וליה, שגם משווק בישראל. אבל, למרות זאת, בשנת 2020 ייצור הדגם הופסק, מאחר שנהיה מיושן מבחינה רעיונית. לכן, כיום בשוק הישראלי מוצעות המכוניות האחרונות של הדור השלישי לאחר מתיחת פנים של שנת 2016, עליהן נדבר.

הרכב מיובא לישראל בגרסה אחת בלבד, Competizione עם מנוע 1,4 ליטר בהספק 170 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים רובוטית והנעה קדמית.

חשוב

עיצוב חיצוני

אנחנו נגזים, אם נתייחס לשינויים כל כך לא משמעותיים כ"מתיחת פנים": ההבדלים מגרסת הדור השלישי ההתחלתית הם מינימליים. בעיצוב החיצוני של ג'ולייטה החדשה בולט גריל החדש בצורה של שבכה עם תאים גדולים, שונה עיצוב פנסים והפגוש הקדמי עבר מודרניזציה וקיבל קטע מושחר. זה הכל. מימדי המרכב של המכונית: אורך 4,351 מ"מ, רוחב 1,798 מ"מ, גובה 1,465 מ"מ. בסיס גלגלים – 2,634 מ"מ.

בסך הכל יש חמש גרסאות של ההאצ'בק: Super, Sport, Executive, Veloce ופשוט Giulietta. כולן נבדלות בעיצוב החיצוני והפנימי. לדוגמה, ג'ולייטה ספורט קיבלה גימור כסף מט של מסגרת הגריל, הפגושים, הפנסים וידיות הדלת, בג'נטים R16, בכרום בפגוש האחורי, בלוח מחוונים בגימור "אנתרציט מלוטש", במושבים חדשים עם סמל החברה במשענת הראש שניתן לקבל אותו תמורת תשלום נוסף עם ריפוד עור בצבע שוקולד, אדום או שחור.

חלל פנימי

בתא הנוסעים הכל נשאר ללא שינויים, פרט למערכת המולטימדיה Uconnect. לאחר העדכון היא תומכת ב-Facebook, Twitter, Deezer, TuneIn, Reuters וכן באפליקצית הניווט TomTom. בנוסף לכך, התאורה של צג מחשב הדרך הוחלפה מאדום-לוהט ללבן. מוצעות כמה אפשרויות גימור: בד, עור או אלקנטרה בכמה צבעים עם תפירה שונה. ישנן שש חבילות אבזור: Business, Convenience, Carbon Look, Red Racing, Yellow Racing ו-Tech. אלפא רומיאו ג'ולייטה Competizione בישראל כוללת סאנרוף, בקרת אקלים רב-אזורית, הגה רב-תכליתי, בקרת שיוט, מערכת סטארט-סטופ, ABS, ESP ומערכת סיוע בבלימה.

יחידות כוח

אלפא רומיאו. מנוע.

מבחר המנועים גם לא השתנה. מוצעים מנועי בנזין בהספק 120 – 170 כ"ס ומנועי דיזל 1,6 ליטר 120 כ"ס ו-2 ליטר 150 או 175 כ"ס. גרסת Veloce המשודרגת (קודם לכן הייתה נקראת Quadrifoglio Verde) מצוידת במנוע בנזין 1,7 ליטר בהספק 240 כ"ס. לכל המנועים משודכת תיבת 6 הילוכים רובוטית או ידנית. ההנעה היא קדמית. אלפא רומיאו ג'ולייטה המיועדת לשוק הישראלי, מגיעה עם מנוע טורבו בנפח 1,4 ליטר בהספק 170 כ"ס, מאיצה מ- ל-100 קמ"ש תוך 7,7 שניות ומשיגה מהירות מרבית של 218 קמ"ש.

Alfa Romeo Tonale 2022.

כבר ידוע שבמקום היפהפייה ה"מיושנת" ג'ולייטה כעת מיוצר הקרוסאובר החדש אלפא רומיאו טונלה. להצלחתו המסחרית תורמות הצורה האופנתית והגרסה ההיברידית הנטענת, זהו הדגם הראשון של Alfa Romeo עם יחידת כוח כזאת.

מעניין
האם לדעתכם ג'ולייטה באמת הפכה למיושנת?
13 קולות