מכונית הקונספט אלפא רומיאו טונלה הוצגה לראשונה עוד באביב של שנת 2019, אך היה עיכוב בהשקה: תחילה, מנכ"ל המותג לא היה מרוצה מהביצועים של הקרוסאובר ההיברידי, ואחרי כן התערב המחסור הגלובלי בשבבים. לבסוף, כל הבעיות נפתרו – היוצרים האיטלקיים הציגו את הגרסה הסופית, שיצאה עוצמתית יותר ממה שציפינו. זהו הרכב הראשון בתולדו
קרוסאובר אלפא רומיאו טונלה. המעבר להיברידיים מתחיל
AUTOBOOM

קרוסאובר אלפא רומיאו טונלה. המעבר להיברידיים מתחיל

קרוסאובר אלפא רומיאו טונלה. המעבר להיברידיים מתחיל

מכונית הקונספט אלפא רומיאו טונלה הוצגה לראשונה עוד באביב של שנת 2019, אך היה עיכוב בהשקה: תחילה, מנכ"ל המותג לא היה מרוצה מהביצועים של הקרוסאובר ההיברידי, ואחרי כן התערב המחסור הגלובלי בשבבים. לבסוף, כל הבעיות נפתרו – היוצרים האיטלקיים הציגו את הגרסה הסופית, שיצאה עוצמתית יותר ממה שציפינו. זהו הרכב הראשון בתולדות המותג עם יחידת כוח היברידית פלאג-אין, כך שניתן לומר בבטחה שהשקתו מסמנת את תחילתו של עידן החדש של המעבר להיברידיים.

אלפא רומיאו סטלביו, קרוסאובר נוסף מבית אלפא רומיאו.

טונלה קיבלה את שמה בעקבות המעבר בהרי האלפים, הממוקם לא רחוק מסטלביו, פסגת הר נוספת (ועוד קרוסאובר מבית אלפא רומיאו).

מעניין

טונלה מגלם את החזון של אלפא רומיאו, אמנם לאחר העריכה של משפיעי הדעת מסטלנטיס, אבל כך אמור להיראות ולנסוע הדגם הנגיש וההמוני ביותר של המותג האיטלקי. בקו הדגמים הקרוסאובר החדש מחליף את ג'ולייטה בעלת מרכב ההאצ'בק, שהוסרה מהייצור בשנת 2020. הקרוסאובר הושק באירופה בקיץ של 2022 והגיע לארה"ב ברבעון הראשון של 2023.

העיצוב החיצוני

אלפא רומיאו טונלה החדש מעוצב בסגנון האופייני של המותג ומזכיר מאוד את דגם הקונפסט משנת 2019. יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות מעוצבות בהשראת הדגמים Brera ו-SZ והם מורכבים משלושה קטעים. הקרוסאובר מבוסס על הפלטפורמה המשוכללת שאותה הוא חולק עם ג'יפ רנגייד וקומפאס. פלטפורמת FCA Small Wide כוללת מנוע רוחבי ומערכת הנעה קדמית עם אפשרות שילוב סרן אחורי. אל דאגה, הסרן האחורי פה עובד. המתלים הם עצמאיים – תמוכות מק'פרסון מלפנים ומאחור, בולמי זעזועים אדפטיביים מוצעים בתור אופציה. המרכב הוא קומפקטי למדי: אורך 4,53 מ', רוחב 1,84 מ', גובה 1,6 מ'. בסיס גלגלים 2,64 מ'. ישנם גלגלים עגולים וגדולים בקוטר מ-17 עד 20 אינץ'.

חלל הפנים

תא הנוסעים של הדגם החדש מהודר בסמלי אלפא רומיאו אדומים הרקומים על משענות הראש, בדגל איטלקי ליד בורר ההילוכים ובשני מסכים: לוח מחוונים דיגיטלי "12,3 ומערכת מולטימדיה "10,25. המערכת עצמה מגיעה עם העוזרת הקולית Alexa, מקבלת עדכונים מהרשת ותומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. דרך אגב, ללוח המחוונים יש מצב בו הוא מציג את השעונים השגרתיים בסגנון אולד-סקולי.

יחידות כוח

הקרוסאובר מגיע עם מבחר רחב של יחידות הכוח, החל מדיזל טורבו בנפח 1,6 ליטר המפיק 130 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים והנעה קדמית. אך הדגש העיקרי הוא על הדגמים ההיברידיים, מאחר שהיצרנית האיטלקית גם נפלה קורבן לטכנולוגיה. מנוע טורבו בנזין בנפח 1,5 ליטר מגיע בצירוף עם מנוע חשמלי 48 וולט בהספק 20 כ"ס המשולב בתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מנוע הבנזין מפיק 130 או 160 כ"ס, אך ההנעה היא קדמית בשני המקרים.

אלפא רומיאו טונלה ‏2022. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

טונלה – הדגם ההיברידי הראשון של אלפא רומיאו

בשוק האמריקאי מוצעות גרסאות עם מנוע טורבו 2 ליטר בהספק 256 כ"ס, תיבת 9 הילוכים אוטומטית ZF והנעה כפולה הודות למצמד שילוב הסרן האחורי. מערכת כזאת כבר ראינו בג'יפ גרנד קומנדר. הגרסה ההיברידית פלאג-אין PHEV היא העוצמתית ביותר, בה מותקנת יחידת כוח מאת ג'יפ קומפאס: מנוע בנזין טורבו 1,3 ליטר המעביר את המומנט לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית ומנוע חשמלי בהספק 122 כ"ס המסובב את הגלגלים האחוריים. הודות לסוללה בקיבולת 15,5 קוט"ש, גרסה כזאת יכולה לעבור עד 60 ק"מ על אנרגיה חשמלית במצב הנעה אחורית. שני המנועים מפיקים עוצמה די גבוהה: הגרסה הבכירה של טונלה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 6,2 שניות.

האבזור

בסרטון: אלפא רומיאו טונלה 2022 שנת. ג'יפ.

בנוסף לשפע האופציות, כמו מערכות אלקטרוניות שיש לכל יצרנית המכבדת את עצמה, הקרוסאובר מגיע עם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על התנגשות חזיתית עם בלימת חירום אוטומטית וזיהוי הולכי רגל, מניעת סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים וסיוע בחצית צומת או בכלל אוטופיילוט רמה 2 – אלפא רומיאו טונלה 2022 מוצע עם חבילות של אופציות תחת השמות המוכרים Sprint ו-Veloce.

במה הייתם בוחרים?
13 קולות