אאודי Q6 E-Tron. מבשר את בואו של העתיד
אאודי, למרות שאיחרה ל"מסיבת" החשמליות, כעת עובדת במלוא הקיטור על מנת להשלים פערים. כבר הופיעו דגמים חשמליים חדשים E-Tron GT, Q4 E-Tron ו-Sportback E-Tron, והבא בתור הוא Q6 E-Tron. התגבורת צפויה להופיע בשנת 2022, על גבי הפלטפורמה החדישה PPE אשר פותחה בשיתוף פעולה עם Porsche. לפורשה עצמה יהיה דגם משלה, אולם קרוב לזה שצויין, – פורשה מקאן של הדור הבא בגרסה חשמלית לחלוטין.
בישראל משווק אאודי E-Tron 55 e quattro החדש בעל יחידת כוח בהספק 360 כ"ס וסוללה בקיבולת 95 קוט"ש. הקרוסאובר החשמלי בעל ההנעה הכפולה מסוגל להאיץ מאפס למאה קמ"ש תוך 5,7 שניות, מהירותו המרבית – 200 קמ"ש. טווח נסיעה מרבי – 379 ק"מ.
הקרוסאובר החשמלי Q6 E-Tron שנת 2022/2023 שעתיד להגיע, יהיה דומה בגודלו ל-Q5, בעוד שתא הנוסעים שלו יהיה מרווח יותר, בדומה ל-Q7. פלטפורמת PPE החדשה ניחנת ביתרונות כמו תמיכת טעינה בסך 350 קילוואט, מתלי אוויר, גלגלים אחוריים נשלטים ומערכת חלוקת מומנט. אף דגם מן המבוססים על פלטפורמת MEB המתקדמת (Q4 E-Tron, VW ID.4, Skoda Enyaq) אינו מכיל ולו דבר אחד ממה שצוין. טעינה מלאה בגרסת הבסיס אמורה להספיק ליותר מ-480 ק"מ - מכובד בהחלט. על-פי הנתונים הראשוניים, הוא יוכל להצטייד בסוללה עוצמתית יותר בקיבולת 100 קוט"ש, במקרה הזה טווח הנסיעה המרבי יעלה ל-700 ק"מ.
באשר לאאודי Q5, היצרנית תשאיר אותו בהיצע למשך זמן מה ותשווק אותו במקביל לדגם החדש. כבר רצות שמועות לגבי Q6 Sportback E-Tron ואפילו RS Q6 E-Tron בהספק 600 כ"ס ועם מומנט אדיר של 830Nm שיחולק בין שני הסרנים הודות ל-Quattro AWD. אך לעת עתה אלה רק שמועות.