בנטלי. ללא דופי בסגנון אנגלי
בנטלי הוא מותג אייקוני של מכוניות יוקרה בריטיות. הבעלים של המותג הם אנשים בגילאים, מקצועות ומוצא שונים. מאחד אותם רק דבר אחד - המעמד החברתי של אדם שיש לו יכולת לרכוש מכונית בהרכבה ידנית, עם מראה "אנגלי טהור", עור יקר בטירוף ועץ יקר ערך בגימור תא הנוסעים. כל המכוניות הייחודיות של בנטלי תמיד נוצרו רק מן החומרים הטובים ביותר על ידי אנשים מיוחדים עבור לקוחות מיוחדים. הגדרה הטובה עבור בנטלי שהיא מכונית "ללא רבב". העיצוב החדשני, הטכנולוגיה המתקדמת ביותר וגימורים באיכות הגבוהה ביותר הבטיחו לבנטלי את הסטטוס של המכונית יוקרה אולטימטיבית. כל מכונית בנטלי היא ייחודית!
בנטלי הוא לא רק מותג מכוניות יוקרה בריטי, זה עולם שלם שבו מכוניות המיוצרות מתחברות לאנשים יוצאי דופן. בנטלי הוא מותג פולחן שהפך לכזה לא כתוצאה של שנים של אבולוציה טכנית, אלא מיד לאחר הופעתה לפני 100 שנה. מייסד החברה, וולטר אוון בנטלי, אמר ממש בהתחלה: "המדיניות שלנו פשוטה — אנחנו רוצים ליצור מכונית מהירה ואיכותית, הטובה ביותר בקטגוריה שלה." והוא גם אמר, "אדם בדרך כלל נשפט על מה הוא נוסע." ניתן להתווכח עם זה. אפשר לא להסכים. אבל אנשים שיכולים להרשות לעצמם מכוניות בשווי 400-500 אלף דולר, מסיבה כלשהי ככלל מעדיפים בנטלי!
הגדרה הטובה עבור בנטלי שהיא "ללא רבב". אפילו אם לשים כמטרה, למצוא חולשות או חסרונות בבנטלי, זה יהיה כמעט בלתי אפשרי לעשות זאת. ההיסטוריה כמעט בת מאה שנה של הרכבה ידנית ומסורת של סגנון מעודן אופייני עשו את הדבר שלהם - אפילו בנטלי לא חדש נשאר מושלם כמו מדשאה אנגלית האגדית.
מכוניות רולס רויס תמיד יוצרו במיוחד עבור נוסעים VIP במושב האחורי, ובנטלי היא תמיד מכונית לנהג VIP!
מה, אם כן ההבדל בין בנטלי לרולס רויס? אחרי הכל, רק מאז 1 בינואר 2003 בנטלי ורולס רויס הפכו לחברות עצמאיות זו מזו... לכן, למרות שפעם זה היה רולס רויס שקנה בנטלי, ולמרות העובדה כי עד 1965, החברה הייתה מעורבת בעיקר בשכפולים של אבי טיפוס של רולס רויס, מכוניות רולס רויס נוצרו להסעת נוסעים VIP במושב האחורי, ובנטלי הוא תמיד מכונית עבור נהג VIP!
תחת חסותו של VAG.
בנטלי מוטורס בע"מ — חברת רכב בריטית במקור.אך מאז 1998 הפכה לחלק מקונצרן הגרמני Volkswagen Aktiengesellschaft או VAG, המוביל בשוק העולמי במספר המכונות המיוצרות. פולקסווגן מחזיקה מותגים כגון: אאודי, בנטלי, בוגאטי, למבורגיני, MAN, פורשה, סיאט, סקניה, סקודה ופולקסווגן עצמו.
מהו בנטלי היום? האם הוא השתנה בימים אלה לאחר מעבר לחסותו של פולקסווגן הגרמני? הנה מילותיו של מנהל המחלקה האמריקנית של בנטלי על כך: "בנטלי ראשית אלה מכוניות מסוגננות. שנית - המיומנות בגימור באיכות עץ, עור, קישוטי כרום, כלומר, כל מה שיש בפנים. שלישית, בנטלי זה עוצמה, זה הלב שלו - המנוע וכל המערכות החשמליות שלו. רביעית, אלה הביצועים. חמישית, זה מרוצים, כי זה בדם שלנו." וזה לעולם לא ישתנה! אלו חמשת העקרונות שעליהם חברת בנטלי תמיד עמדה ועומדת עד היום.
האם כל זה השתנה לאחר המעבר של בנטלי לבעלות של פולקסווגן? לא. הלב של המותג הוא עדיין באנגליה, בקרו. פולקסווגן תומכת בכל מהלך של בנטלי. VAG עבור בנטלי הפך למקור של מימון, מומחיות ורכיבים.
עובדות מעניינות מההיסטוריה.
ההיסטוריה של המותג בנטלי החלה עם הסמל עם הכנפיים המפורסם, אשר תוכנן על ידי פרדריק גורדון קרוסבי — צייר מפורסם וחובב מרוצים. ההיסטוריה של יצירת הגריל המפורסם עם "אריגה מתכת" של בנטלי שייכת לתקופה של השתתפות פעילה של החברה במירוצים בלה מאן. הוא נוצר כדי להגן על הרדיאטור, הפנסים הקדמיים ומיכל דלק מאבנים במהירות גבוהה העפות מתחת לגלגלים, והיה עשוי מחוט שזור.
המנועים הראשונים שוולטר בנטלי תיכנן, מנועי Bentley Rotary, היו מנועי מטוסים צבאיים. עד סוף מלחמת העולם הראשונה, מנועי B.R.1 ו-B.R.2 היו בשימוש נרחב. מנוע B.R.2 בעלי 230 כוחות סוס הורכב על מטוס Sopwith Camel האגדי. על מטוס כזה קפטן בראון הפיל את האס הגרמני הברון מנפרד פון ריחטופן, המכונה "הברון האדום". המפעל בקרו, בבריטניה, שבה נמצא מטה שלBentley Motors, שנבנה במקור לייצר מנועי מטוסים רולס רויס מרלין המיועד למטוסי קרב ספיטפייר והוריקן. דרך אגב, מנוע מרלין עדיין בשימוש בתעופה.
עכשיו בנטלי הוא מותג הרכב האצילי ביותר. המצוינות של בנטלי טמונה לא רק בגימורים ועיצוב מעודנים, אלה בעיקר בטכנולוגיית ספורט מוטורי ומסורת. השילוב של אריסטוקרטיה וספורט מן השנים הראשונות הגדיר את המהות של המותג בנטלי. באנגליה, ספורט ואריסטוקרטיה תמיד היו ביחד. עבור ג'נטלמן אנגלי עיסוק בספורט, בין אם זה גולף, קריקט, חתירה, מרוצי סוסים או ספורט מוטורי, מאז ומתמיד הוא העניין יוקרתי וחובה.
לציון יום השנה לחצי המאה של מלכות אליזבת השנייה, הוזמנה לימוזינה בלעדית Bentley State Limousine.
האצילות של הספורט הבריטי היוותה את הבסיס של הפילוסופיה הייחודית של המותג בנטלי עוד בזמן הקמתו בשנת 1919. בהשקתה מכוניתו הראשונה לציבור, וולטר אוון בנטלי הגדיר במדויק את הנוסחה של בנטלי להצלחה: "אנחנו נייצר מכוניות אריסטוקרטיות ומהירות שהינן הטובות ביותר בקטגוריה". הביטוי הפך למוטו של כל הזמנים. הנצחונות הספורטיביים של המותג בנטלי משולבים בהרמוניה עם מסורות אריסטוקרטיות, כי השילוב הזה מייחד מכוניות בנטלי. טכנולוגיות גבוהות בתוספת הרכבה ידנית מאפשרות ליצור מכוניות יוקרה, המאופיינות בעוצמה, נוחות ואמינות.
האיכות של מכוניות בנטלי קיבלה הכרה ברמה הגבוהה ביותר: בשנת 2002 מכוניות קיבלו מעמד מלכותי. לציון יום השנה לחצי המאה של מלכות אליזבת השנייה, הוזמנה לימוזינה בלעדית Bentley State Limousine. עד אז, המלכה השתמשה באופן בלעדי בנסיעות רשמיות ברולס רויס פנטום.
מכוניות ייחודיות
העיצוב החדשני, הטכנולוגיה המתקדמת ביותר וגימורים באיכות הגבוהה ביותר הבטיחו לבנטלי את הסטטוס של המכונית יוקרה אולטימטיבית. כל מכונית בנטלי היא ייחודית, אבל כמה דגמים הם באמת ייחודיים מאוד. אלה מכוניות שנעשו על פי הזמנות פרטיות. לקוחות בנטלי דנים ברעיונות וברצונם עם מעצבים ומהנדסים — החל מחלקו הפנימי של המכונית ועד לקווי המתאר הייחודיים של מרכבה. צוות של בנטלי מונה כמעט 4,000 אנשים, צוות העיצוב של בנטלי מורכב משלושים וחמישה אנשים מוכנים להגשים כל חלום של לקוח. עבור אנשי מקצוע של Bentley Mulliner הממלאים רצונם של לקוחות, שום דבר אינו בגדר בלתי אפשרי.
בשנת 2002 יצאה אחת המכוניות המשמעותיות ביותר בהיסטוריה של המותג - Continental GT. בתערוכת הרכב בבריטניה, היא זכתה בפרס המכון למהנדסי רכב בקטגוריות "רכב היוקרה הטוב ביותר" ו- "מכונית הטובה ביותר של התערוכה". היא מצוידת במנוע 12 צילינדרים בנפח 6 ליטר, הספקו 575 כ"ס וצריכת דלק של 26.5 ליטר ל-100 ק“מ. בנהיגה במכונית זו נהג מרוצים פיני, Juha Kankkunen, קבע שיא מהירות עולמי על הקרח, 321.65 קמ"ש. בשנת 2013 הוצג קבריאולט המהיר ביותר בעולם בעל ארבעה מושבים Continental GT Speed Convertible. הוא מצויד במנוע 616 כוחות סוס W12 וגיר בעל 8 הילוכים.
יצירת מופת נוספת היא סדאן ייצוגי Bentley Continental Flying Spur, שנבנה על אותה פלטפורמה עם הדור השני של Bentley Continental GT ואת הדור השלישי אאודי A8. ישנם ארבע גרסאות: Flying Spu V8, Flying Spur V8S, Flying Spur W12, Flying Spur W12S.
לא ניתן לדלג על עוד סדאן מנהלים - בנטלי מולסאן. עבור בנטלי מולסאן, תוכננה במטה של הקונצרן הבריטי פלטפורמה מקורית עם בסיס גלגלים של 3266 מ"מ. הלב שלה הוא מנוע 8 צילינדרים בצורת V בנפח של 6.75 ליטר, עם טורבינה כפולה והספק מקסימלי של 512 כ"ס. המהירות המקסימלית של Mulsanne היא קצת פחות מ- 300 קמ"ש, תאוצה עד 100 קמ"ש אורכת 5.3 שניות. קונים של בנטלי Mulsanne יכולים לבחור מתוך 114 אפשרויות צבע מרכב. בתא הנוסעים של Mulsanne יש גימור מעור אמיתי ב- 24 צבעים האפשריים, עץ של גזעים יקרי ערך פלדה בליטוש ידני.
בשנת 2014 הוצגה גרסה Bentley Mulsanne Speed, הכוללת מנוע בהספק 537 כ"ס. בשנת 2016 היה עיצוב מחדש של הדגם שנתן למולסן גריל חדש, פגושים, אופטיקה קדמית ואחורית ומערכת מולטימדיה חדשים. הייתה גם גרסה ארוכה - Bentley Mulsanne Extended Wheelbase עם מושבים אחוריים מעולים נפרדים וגגון מעל החלק האחורי של התא הנוסעים.
אבטיפוס החדש Bentley EXP 12 Speed 6e היא מכונית המאופיינת לא רק בעיצוב מדהים, אלא גם במנוע חשמלי. טווח נסיעה שלה מספיק כדי לנהוג ללא טעינה מלונדון לפריז.
ולבסוף, הייצור של SUV הראשון של בנטלי - Bentley Bentayga. זהו קרוסאובר בינוני בקטגוריה "דלוקס" המצויד במנוע 6 ליטר 12 צילינדרים וגיר אוטמטי בעל 8 הילוכים. המהירות המקסימלית של בנטיגה מוגבלת ל- 301 קמ"ש והאצה ל- 100 קמ"ש 4.1 שניות. תא הנוסעים של Bentley Bentayga מתאפיין בגימור מעור ועץ בסגנון קלאסי של בנטלי. ל-Bentayga יש בקרת שיוט אקטיבית, תצוגה מוקרנת, מצלמה אינפרה אדומה, מערכת שמע Naim for Bentley, מערכת לראיית לילה, מערכת לבקרת שמירה על נתיב, שלט רחוק לנוסעים אחוריים והרבה אופציות אחרות שמציעה מכונית ברמה כזו.
במשך יותר ממאה שנה מותג בנטלי ידוע בעבודת יד שאין כמוה, טכנולוגיה והעוצמה הפנומנלית של המכוניות. כצעד הבא, בנטלי שוקלת לפתח קו דגמים חשמליים לחלוטין, ממכוניות ספורט וסדאנים ורכבי שטח. עוזרים אלקטרוניים יעשו הרבה יותר מסתם לנהוג במכונית. הם ייקחו על עצמם גם את התפקיד של עוזר אישי: הם יבצעו פקודות קוליות יעזרו לתכנן את כל היום ולא רק זמן שהיה על הכביש.
אבטיפוס החדש Bentley EXP 12 Speed 6e היא מכונית המאופיינת לא רק על ידי עיצוב מדהים, אלא גם במנוע חשמלי. טווח נסיעה שלה מספיק כדי לנהוג ללא טעינה מלונדון לפריז. דינמיקה גם תשתפר עוד יותר. המותג בנטלי כבר זמן רב ידוע במומנט גבוה להפליא שמספקים מנועי בעירה פנימית בהרכבה ידנית. אבל דמיינו את הכוח שיפתח בנטלי עם מנוע חשמלי. זהו העתיד של הדינמיקה! זהו העתיד של מותרות!