החברה הסינית BYD מגיע לסוף שנת 2022 עם שיא בהיקף המכירות: נמכרו מעל 900,000 יחידות רכבים חשמליים לחלוטין. במקרה שהחברה לא תסתפק בהישג, היא תעקוף את טסלה כבר בשנת 2023. כמובן, המדד של 911,140 יחידות הרכב החשמלי הנמכרים נראה הרבה פחות מרשים בהשוואה ל-1.31 מיליון יחידות מכוניות חשמליות של טסלה שסופקו ללקוחות בשנת 2022
בי.וואי.די האן EV. דוגמה לחיקוי
AUTOBOOM

בי.אי.די. בישראל. החידוש של המחירים לשנת 2023

בי.וואי.די האן EV. דוגמה לחיקוי

החברה הסינית BYD מגיע לסוף שנת 2022 עם שיא בהיקף המכירות: נמכרו מעל 900,000 יחידות רכבים חשמליים לחלוטין. במקרה שהחברה לא תסתפק בהישג, היא תעקוף את טסלה כבר בשנת 2023. כמובן, המדד של 911,140 יחידות הרכב החשמלי הנמכרים נראה הרבה פחות מרשים בהשוואה ל-1.31 מיליון יחידות מכוניות חשמליות של טסלה שסופקו ללקוחות בשנת 2022. אבל, אם ניקח בחשבון את מהירות הייצור של הדגמים של BYD ופעילות החברה להרחבת היקף המכירות ב-180%, יש סבירות גבוהה ש-BYD תהפוך לחברה המובילה בעולם בשוק הרכב החשמלי. אלה חדשות מעולות עבור החברה. אבל יש חדשות לא טובות עבור הלקוחות. אנחנו נאלצים להצהיר כי בשנת ,2023 המותג, שבשנת 2022 נכנס לרשימת של שלושת הרכבים החשמליים המובילים בישראל, מעלה את המחירים. העלאת המחירים של שנת 2023 נובעת מהשינוי בנוסחה לחישוב מס.

אם החברה הסינית BYD לא תוריד רגל מהגז, היא תעקוף את טסלה כבר בשנת 2023

שנת 2022 הפכה לשנת אסון עבור לטסלה, עלות המניות שלה צנחה ב-69%. שווי החברה בבורסה ירד בכ-700 מיליארד דולר. אבל מה שבאמת חשוב (אלא אם כן אתם מחזיקים במניות של טסלה), בשנת 2022 נפח הייצור והמכירות של הרכבים החשמליים של טסלה צמחו ב-40%. ללקוחות סופקו 1,313,851 יחידת רכב!

הערה

המחירון של BYD לשנת 2023 מפגין העלאת מחירים משמעותית, מ-7,000 ש"ח עבור בי.אי.די. Atto 3 ועד 30,000 ש"ח תמורת בי.אי.די. טאנג ובי.אי.די חאן. על כך הצהירה חברת Shlomo Motors, היבואן של BYD בישראל. למרבה הצער, זה היה צפוי. גם מותגים אחרים של מכוניות חשמליות נאלצו לעלות מחירים של הרכבים שלהם בישראל. ציפינו לדיון בסוגיית הקפאת העלאת המיסים על רכבים חשמליים, אבל חוץ מדיבורים של פוליטיקאים מוועדת הכספים, לא שמענו דבר: המס על המכוניות החשמליות עלה, כמו גם מחירים על הדגמים של BYD בישראל.

בי.אי.די. Atto 3

זהו קרוסאובר חשמלי קומפקטי בעל סוללה מיוחדת ורמת הבטיחות גבוהה שפותח, לפי ההצהרה של החברה, "תוך כדי התחשבות בדרישות של לקוחות מאירופה". בישראל בי.אי.די. Atto 3 מיוצג בגרסת דור ראשון שנת 2022. הדגם, שזכה בדירוג של 5 כוכבים לבטיחות לפי Euro NCAP, מצויד בסוללה "מהפכנית" Blade המספקת טווח נסיעה בסך 420 ק"מ ומנוע חשמלי אחד המורכב על הציר הקדמי שמפיק 207 כ"ס ומומנטום של 310 נ"מ. הרכב מגיע בשתי רמות גימור ושתיהן בשנת 2023 התייקרו בסך בין 7,000 לבין 10,600 ש"ח. כיום המחיר של הגרסה הבסיסית מתחיל מ-163,500 שקל. אבל יש גם חדשות טובות - רמת הגימור הבכירה Design תצטייד במתאם שקע V2L המיועד לשליטה במכשירי חשמל חיצוניים, כבל לטעינה ביתית 2 Mode וחבילה מלאה של שטיחונים בתא הנוסעים ותא המטען.

בי.אי.די. טאנג

קרוסאובר חשמלי גדול בעל 7 מקומות בי.אי.די. טאנג מיוצג בישראל בגרסה לאחר מתיחת פנים שנת 2022. הדגם מוצע בגרסה בעלת שני מנועים, הנעה כפולה והספק בסך 518 כ"ס. סוללה עם קיבולת 82.5 קילוואט מאפשרת טווח נסיעה המרבי בטעינה אחת בסך 400 ק"מ. בשנת 2023 צפויה העלאת המחיר ב-31,600 ש"ח - ל-315,500 שקל. עם זאת, גם הרכב קיבל מתאם V2L וכבל לטעינה ביתית 2 Mode.

בי.אי.די. חאן

זהו רכב חשמלי גדול בתצורת סדאן 4 דלתות שלפי דעתם של מומחי רכב רבים במדד איכות התקרב לזה של טסלה מודל 3, שהשתמשה כמקור לחיקוי על-ידי היוצרים. העיצוב החיצוני פותח על-ידי מעצבי רכב בכירים מ-Mercedes-Benz ו-Audi. בישראל בי.אי.די. חאן החדש מיוצג בגרסה בעלת שני מנועים והנעה כפולה, ההספק הכולל של יחידת כוח עומד על 518 כ"ס. סוללת ליתיום-יון עם קיבולת 85.4 קילוואט מספקת טווח נסיעה המרבי על טעינה אחת מעל 520 ק"מ. בשנת 2023 המחיר של רכב החשמלי יצמח בסכום מכובד בסך 34,500 ש"ח - ל-334,500 שקל. גם הדגם יצטייד במתאם V2L וכבל לטעינה ביתית 2 Mode.

האם הייתם קונים את הרכב של BYD בשנת 2023?
168 קולות