זה רשמי, חטיבת BMW M תהפוך את הדור הבא של ב.מ.וו M3 לחשמלי! צפוי שהסדאן ה"חם" החדש יקבל 4 מנועים חשמליים, כלומר מנוע בכל גלגל, שיפיקו 1,340 כ"ס וצפונה. עם זאת, גרסה עם מנוע בעירה פנימית כנראה גם תישאר. ההשקה של רכב הספורט החשמלי מתוכננת לשנת 2027.
ב.מ.וו M3 הבאה תהיה חשמלית: מנוע בכל גלגל ו-1,340 סוסים
AUTOBOOM

ב.מ.וו M3 הבאה תהיה חשמלית: מנוע בכל גלגל ו-1,340 סוסים

ב.מ.וו M3 הבאה תהיה חשמלית: מנוע בכל גלגל ו-1,340 סוסים

זה רשמי, חטיבת BMW M תהפוך את הדור הבא של ב.מ.וו M3 לחשמלי! צפוי שהסדאן ה"חם" החדש יקבל 4 מנועים חשמליים, כלומר מנוע בכל גלגל, שיפיקו 1,340 כ"ס וצפונה. עם זאת, גרסה עם מנוע בעירה פנימית כנראה גם תישאר. ההשקה של רכב הספורט החשמלי מתוכננת לשנת 2027.

ב.מ.וו M3 שנת 2020. סדאן, דור 6.

הדור השישי הנוכחי של ב.מ.וו M3 יצא בשנת 2020. המכונית מצוידת במנוע בי-טורבו I6 בנפח 3 ליטר: הגרסה הבסיסית מפיקה 480 כ"ס ו-550Nm, גרסת Competition הבכירה מפיקה 510 כ"ס ו-650Nm. במקרה הראשון מוצעת תיבת 6 הילוכים ידנית, במקרה השני תיבת 8 הילוכים אוטומטית M Steptronic. גרסת הכניסה של ב.מ.וו M3 מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,2 שניות, הגרסה המשודרגת – תוך 3,9. ההנעה היא אחורית או כפולה.

תא נוסעים. ב.מ.וו M3 שנת 2020. סדאן, דור 6.

בקיץ של 2023 נודע שהדור הבא לדגמי ה-M הספורטיביים יהפוך לחשמלי בתנאי אחד – אם הרכבים החשמליים יעלו על דגמי הבנזין הנוכחים מבחינת ביצועים. וכנראה שהמטרה הושגה!

ב.מ.וו. הדור הבא של M3 ו-M4 הספורטיביות עלול להיות חשמלי לחלוטין
ייתכן שבעתיד M3 ו-M4 יהפכו לירוקים לחלוטין.
"אנו שואפים לכך ש-M3 ו-M4 העתידיים יהפכו ל"ירוקים" לחלוטין, אך רכבים חשמליים "חמים" אלו יצטרכו להשיג את יעד הביצועים המוגדר"
פרנק ואן מיל, ראש BMW M
BMW Vision Neue Klasse 2023.

עכשיו הופיעו פרטים לגבי התוכן הפנימי של M3 החשמלית הפוטנציאלית. מנהל מחלקת הפיתוח של ב.מ.וו, פרנק וובר, אמר כי ה-M3 תתבסס על פלטפורמת BMW Vision Neue Klasse, שעל בסיסה נוצרה מכונית הקונספט שנחשפה בתחילת ספטמבר בתערוכת IAA Mobility Show במינכן.

תא נוסעים. BMW Vision Neue Klasse 2023.

לדברי פרנק ובר, המאפיין העיקרי של הרכבים החשמליים המבוססים על Neue Klasse יהיה בלוק בקרה חדש בשם "Heart of Joy" – בתרגום מאנגלית – "לב של שמחה".

"כל מה שקשור לביצועים, שליטה בשאסי ובמערכת ההנעה נמצא כעת ביחידת בקרה משולבת אחת"
פרנק וובר, מנהל מחלקת הפיתוח של ב.מ.וו

המערכת החדשה פותחה לניהול מערכות ההנעה המורכבות מ-4 מנועים חשמליים בעלי הספק משתנה המתחלק בין הגלגלים במידה הנדרשת. ההספק הכולל המרבי של המערכת טרם פורסם, אך צפוי שההספק הכולל עשוי לעלות על 1340 כ"ס. בעת פיתוח מכוניות הספורט החשמליות, בראש סדר העדיפויות יוצבו הפחתת המשקל ושמירה על הדינמיקה.

ב.מ.וו M3 ‏2020. מנוע. סדאן, 6 דור
ב.מ.וו M3 שנת 2020. סדאן, דור 6.

לדברי פרנק ובר, החברה עדיין לא מוכנה לנטוש לחלוטין את מנוע הבעירה הפנימית. ההנחה היא שב.מ.וו M3 עם מנוע ה-6 צילינדרים S58 הנוכחי תישאר בשירות כל עוד היא "הכרחית". ככל הנראה, דגם עם יחידת כוח כזו לא יעלם גם אחרי 2030.

צפוי שהדור החדש של ב.מ.וו M3 ייחשף זמן קצר לאחר יציאת הדור הבא של ב.מ.וו סדרה 3 החשמלית. הופעת הבכורה של הגרסה המשודרגת מתוכננת לשנת 2027.

הבהרה
רוצים M3 חשמלית?
13 קולות