הדור הבא של ב.מ.וו M3 ו-M4 הספורטיביות, שצפוי לצאת ב-2027-2028, עלול להיות חשמלי לחלוטין. לכל הפחות, זוהי השאיפה של החברה. עם זאת, הבווארים ילכו על צעד כזה רק בתנאי אחד – אם הביצועים של מכוניות חשמליות יעלו על הביצועים של דגמי הבנזין הנוכחיים.
ב.מ.וו. הדור הבא של M3 ו-M4 הספורטיביות עלול להיות חשמלי לחלוטין
AUTOBOOM

ב.מ.וו. הדור הבא של M3 ו-M4 הספורטיביות עלול להיות חשמלי לחלוטין

ב.מ.וו. הדור הבא של M3 ו-M4 הספורטיביות עלול להיות חשמלי לחלוטין

הדור הבא של ב.מ.וו M3 ו-M4 הספורטיביות, שצפוי לצאת ב-2027-2028, עלול להיות חשמלי לחלוטין. לכל הפחות, זוהי השאיפה של החברה. עם זאת, הבווארים ילכו על צעד כזה רק בתנאי אחד – אם הביצועים של מכוניות חשמליות יעלו על הביצועים של דגמי הבנזין הנוכחיים.

בפיתוח של M3 במרכבי סדאן וסטיישן ושל M4 במרכב קופה עוסקת חטיבת BMW M. הדור הנוכחי של ב.מ.וו M3 וב.מ.וו M4 הוצג בסתיו של 2020 ונמכר כיום בישראל.

להזכירכם
ב.מ.וו M3 ‏2020. מנוע. סדאן, 6 דור
מנוע. ב.מ.וו M3 שנת 2020. סדאן.

ב.מ.וו M3 ו-M4 מצוידות כיום במנוע בי-טורבו 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר המפיק 480 כ"ס ו-550Nm או 510 כ"ס ו-650Nm. למנוע החלש יותר משודכת תיבת 6 הילוכים ידנית והחזק יותר קיבל תיבת 8 היל' אוטומטית. ההנעה היא אחורית או כפולה.

ב.מ.וו M3 שנת 2020. סדאן, דור 6.

נכון להיום, חטיבת ה-M של BMW כבר מתכננת את הדור הבא של M3 ו-M4. לדברי ראש BMW M, פרנק ואן מיל, הדור הבא של הדגם או יישאר עם מנועי בנזין או יקבל מערכת הנעה חשמלית לגמרי. הוא הסביר כי היצרנית תשאף לכך ש-M3 ו-M4 העתידיות יהיו "ירוקות" לחלוטין, אך הבהיר כי המכוניות החשמליות האלו יצטרכו להשיג את יעד הביצועים המוגדר.

ב.מ.וו M4 ‏2020. מנוע. קופה, 2 דור
מנוע. ב.מ.וו M4 שנת 2020. קופה.

פרנק ואן מיל ציין ש-M3 ו-M4 החדשות בוודאות לא יוצעו עם כמה סוגים של יחידות כוח. כלומר, אם החברה תחליט להשאיר את מנוע הבנזין, לדור הבא לא תהיה גרסה חשמלית אלטרנטיבית (ולהפך).

ב.מ.וו M4 שנת 2020. קופה, דור 2.

אבל אם הבחירה תיפול על רכבים חשמליים, אז M3 ו-M4 כאלו יקבלו דימוי תיבת הילוכים. לדברי מנהל חטיבת ה-M, החברה שוקלת את האפשרות להשתמש בעתיד בתוכנה המדמה את הפעולה של תיבת הילוכים ברכבים חשמליים. הדבר יאפשר לבעלים לקבל הנאה מנהיגה באותה מידה כמו ממכונית ספורט רגילה.

בטכנולוגית דימוי תיבת הילוכים כבר משתמשת יונדאי, ליצרנית הרכב הקוריאנית יש את מערכת N e-shift, שאינה רק מדמה את פעולתה של תיבת 8 הילוכים אוטומטית עם העברת הילוך ורטטים, אלא גם מסונכרנת עם גנרטור הצלילים N Sound Plus.

דרך אגב
ב.מ.וו i4 שנת 2021. סדאן, דור 1.

להזכירכם, בקו הדגמים הגלובלי העדכני של המותג הבווארי יש ליפטבק חשמלי ב.מ.וו i4. הגרסה הבכירה i4 M50 מצוידת במערכת הנעה דו-מנועית (מנוע אחד בכל סרן). ההספק הכולל של יחידת הכוח עומד על 544 כ"ס ו-795Nm. הליפטבק מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,9 שניות. הסוללה בקיבולת 83,9 קוט"ש מספקת 510 ק"מ של טווח בין טעינות.

תא נוסעים. ב.מ.וו i4 שנת 2021. סדאן, דור 1.

המחיר של הגרסה הבסיסית ב.מ.וו i4 eDrive35 בישראל מתחיל ב-359,00 ש"ח. נכון להיום זוהי הגרסה הזולה ביותר של i4. ב.מ.וו i4 eDrive40 תעלה לפחות 379,900 ש"ח. ועל הגרסה הספורטיבית המשודרגת i4 M50 תצטרכו להוציא 569,000 שקלים (המחירים נכונים ליולי 2023).

חשוב
רוצים ש-M3 ו-M4 יהפכו לחשמליות?
7 קולות