בי.וואי.די סיל U הוא קרוסאובר חשמלי חדש מאת ענקית הרכב הסינית BYD. כרגע הוא נמכר בסין, אבל כבר בסתיו של 2023 יגיע לשוק האירופאי ובמחצית הראשונה של 2024 צפוי לנחות בישראל. הקרוסאובר במימדים בינוניים עלול לסבך את החיים של טסלה מודל Y באופן משמעותי, לכל הפחות, יש לו את הכל כדי לעשות זאת.
BYD סיל U. קרוסאובר חשמלי שיסבך את החיים של טסלה דגם Y
AUTOBOOM

BYD סיל U. קרוסאובר חשמלי שיסבך את החיים של טסלה מודל Y

BYD סיל U. קרוסאובר חשמלי שיסבך את החיים של טסלה דגם Y

בי.וואי.די סיל U הוא קרוסאובר חשמלי חדש מאת ענקית הרכב הסינית BYD. כרגע הוא נמכר בסין, אבל כבר בסתיו של 2023 יגיע לשוק האירופאי ובמחצית הראשונה של 2024 צפוי לנחות בישראל. הקרוסאובר במימדים בינוניים עלול לסבך את החיים של טסלה מודל Y באופן משמעותי, לכל הפחות, יש לו את הכל כדי לעשות זאת.

BYD סיל שנת 2022. סדאן, דור 1.

בשוק הסיני BYD מייצרת את הקרוסאובר משנת 2021 תחת השם סונג פלוס עם מערכת הנעה היברידית או חשמלית (סונג פלוס EV). לישראל ואירופה תיוצא דווקא הגרסה החשמלית, סיל U. אמנם השם מזכיר על הסדאן סיל, אבל לדגמים אין שום דבר במשותף, אפילו הפלטפורמות הן שונות. האות U משמעותה "Utility" ("תועלתנות"). זוהי אחת המילים המרכיבות את המונח SUV (ר"ת Sport Utility Vehicle).

BYD דולפין שנת 2022. האצ'בק 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

הפרמיירה האירופאית הרשמית של BYD סיל U תתקיים במינכן בספטמבר 2023. שם יציגו גם את ההאצ'בק דולפין ואת הסדאן סיל. שני דגמים אלו יגיעו לישראל בסוף שנת 2023.

הבהרה

עיצוב חיצוני

הקרוסאובר שיצא לראשונה בשנת 2020 עבר עדכון: BYD סיל U שנת 2023 נבדל בחרטום חלק בעל פנסים צרים ובין הפנסים האחוריים נמתח פס לד. לקראת ההשקה באירופה ההירוגליף 宋 (שיר) שמהדר את ה"אף" הוחלף באותיות "BYD", כדי שהרכב יהיה מובן יותר לצרכן האירופאי. באופן כללי, הקרוסאובר הוא נעים לעין: העיצוב שלו פותח תחת ניהולו של וולפגנג איגר, המעצב הראשי לשעבר של אלפא רומיאו ואאודי. המימדים של סיל U: אורך 4,785 מ"מ, רוחב 1,890 מ"מ, גובה 1,668 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים הוא 2765 מ"מ. הרכב מצויד בגלגלים בקוטר עד 20 אינץ' ובפנסי לד הנכללים כבר בגרסאות הבסיסיות.

חלל פנימי ואבזור

תא הנוסעים גם עבר עדכון לקראת תחילת השיווק באירופה, אך המאפייניים העיקריים – מינימליזם קורפורטיבי איכותי והמסך המסתובב – נשמרו. מסך המולטימדיה גדל: מ-"12,8 ל-"15,6. לוח המחוונים הוא דיגיטלי בגודל "12,3 עם מספר מצבי תצוגה. ברכב ישנם 5 מקומות ישיבה, נפח תא המטען הוא 570 ליטר וניתן להגדילו עד 1,449 ליטר על-ידי קיפול המושבים האחוריים.

מפרט האופציות הסטנדרטיות הוא עשיר למדי: בין היתר, כוונון חשמלי במושבים הקדמיים, גג פנורמי ובקרת שיוט. ישמחו שני משטחי טעינה אלחוטיים הממוקמים בין המושבים הקדמיים. בפאנל הקדמי משולבת תאורה שתוכל ליצור מופע אור-קולי. כמו כן, BYD מציינת שהקרוסאובר מצויד ברשימה ארוכה של מערכות עזר בנהיגה. יותר מכך, הרכב החשמלי צויד במשאבת חום, כמו גם המודלים של טסלה.

ל-BYD סיל U החדש יש את הכל כדי לסבך את החיים לטסלה מודל Y: טווח נסיעה מרבי של 500 ק"מ לפי WLTP וסוללת LFP בקיבולת עד 87 קוט"ש. היצרנית הסינית שמה דגש על כך שזה רכב רב-תכליתי ואלגנטי המצויד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחומי הקישוריות, הבטיחות, הנוחות וההנעה החשמלית.

חשוב

מערכת הנעה ושאסי

בי.ווי.די סיל U ‏2023. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

BYD סיל U שנת 2023 מבוסס על פלטפורמה מאת BYD טאנג הגדול יותר – עם מערך מתלים רב-חיבורי בסרן האחורי, אך בשונה ממנו, הקרואסובר החשמלי החדש מצויד בסוללות LFP Blade המתקדמות. בינתיים יוצעו רק שני מנועים חשמליים: הבסיסי בהספק 204 כ"ס והמתקדם בהספק 218 כ"ס. דווקא השני יותקן ברכבים שאנו מחכים להם בישראל. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת מ-9,3 עד 9,6 שניות, בהתאם לגרסה. המהירות המרבית מוגבלת ל-175 קמ"ש.

בי.ווי.די סיל U ‏2023. חלק ממרכב. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

מוצעות שתי סוללות לבחירה: בקיבולת 71,8 קוט"ש המספקת 420 ק"מ של טווח או בקיבולת 87 קוט"ש המספקת עד 500 ק"מ של טווח. ניתן להטעין את הסוללה מרשת ביתית וגם בתחנת טעינה מהירה וכן קיימת אפשרות להזין חשמל למכשירים חיצוניים. זמן הטעינה מרשת DC (מ-30% ל-80%) הוא כ-30 דקות.

BYD אטו 3 שנת 2022. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

בישראל, BYD נכנסה לשלישיית המותגים הפופולריים ביותר של רכבים חשמליים. בארץ כבר משווקים הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי אטו 3, הקרוסאובר החשמלי הגדול בעל 7 מושבים טאנג והסדאן החשמלי הגדול האן.

להזכירכם
איזה קרוסאובר BYD הייתם בוחרים?
28 קולות