ב.מ.וו X5 M וב.מ.וו X6 M. עדכון של הגרסאות העוצמתיות ביותר בשנת 2023
ב.מ.וו X5 M ו-X6 M אלה הגרסאות העוצמתיות ביותר של הקרוסאוברים X5 ו-X6. גרסת הדור הרביעי הרלוונטי להיום של ב.מ.וו X5 הוצגה לראשונה בשנת 2018 והופעת הבכורה של הגרסה הספורטיבית X5 M התקיימה מעט מאוחר יותר, בסתיו של 2019. לכן ב.מ.וו X5 הבסיסי כבר עבר עדכון ועכשיו הגיע התור של מתיחת הפנים עבור X5 M. באשר ל-X6 M, הגרסה הספורטיבית בסגנון קופה של ב.מ.וו X6, הגיע גם תורו של הדור השלישי (יצא בשנת 2019) להתעדכן. לכן היוצרים הגרמנים החליטו להציג בבת אחת את שני הקרוסאוברים העוצמתיים והציעו עבורם את רמת גימור הבכירה המשותפת Competition עם יחידת כוח היברידית קלה בהספק כולל של 625 כ"ס. הייצור של הקרוסאוברים המשודרגים מאת המותג הבווארי יתחיל באפריל של 2023, הסוכנויות כבר מקבלות הזמנות מוקדמות.
בשוק ארץ המוצא, גרמניה, המחיר ההתחלתי של X5 M Competition שנת 2023 מתחיל מ-158,300 יורו, X6 M Competition המעודכן בדגם שנת 2023 עולה מ-161,200 יורו.
העיצוב החיצוני
ב.מ.וו X5 M ו-X6 M המעודכנים יקבלו פגושים קדמי ואחורי בעיצוב תוקפני יותר, גריל מחודש עם צלעות אופקיות במקום אנכיות, פנסים צרים יותר באופן ניכר עם גרפיקה חדה יותר של אורות הלד, פנסים אחרים שונים. הג'נטים הקדמיים בקוטר R22 והאחוריים בקוטר R21 קיבלו עיצוב חדש בסגנון ה-M המקורי.
חלל הפנים
בתא הנוסעים של הגרסאות העוצמתיות בוצעו אותם השינויים כמו בקרוסאוברים הבסיסיים. על הפאנל הקדמי כעת נמצא מסך מעוקל גדול המאחד את לוח המחוונים הוירטואלי בגודל "12,3 ואת מסך המגע של מערכת המולטימדיה בגודל "14,9. לשני המסכים גרפיקת M מיוחדת. פקדי ההילוכים על ההגה הוחלפו בפקדי קרבון. בשונה מהקרוסאוברים ה"רגילים", שצוידו בבורר הילוכים קטן במסגרת מתיחת הפנים, הגרסאות ה"חמות" שמרו על הג'ויסטיק הקודם של תיבת 8 ההילוכים האוטומטית.
יחידות הכוח ושאסי
המנוע BMW S63 הוא כמו שהיה בדגם הקודם: V8 בנפח 4,4 ליטר עם שתי טורבינות המפיק 625 כ"ס ו-750Nm. הוא עבר מודרניזציה קלה ללא הגברת ההספק (טורבינות שונות, מערכות יניקה ופליטה עם דמפרים מתכווננים) וקיבל "תוספת" חשמלית – סטרטר גנרטור במתח 48 וולט המסייע למנוע הבנזין בזמן האצה ומוסיף לו 12 כ"ס. זהו "שיגעון" גלובלי בקרב כל היצרניות שנועד להפחית את פליטת המזהמים.
המשקל הכולל של ב.מ.וו X5 M ו-X6 M שנת 2023 גדל ב-65 ק"ג בהשוואה לגרסאות הקודמות של הקרוסאוברים: 2,400 ו-2,370 ק"ג בהתאם. לפיכך, גדל גם זמן ההצאה ל-100 קמ"ש: 3,9 שניות לעומת 3,8 בדגם הקודם, המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש (חבילת M Driver דוחה את ההגבלה ל-290 קמ"ש). למנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית מעודכנת M Steptronic המעבירה הילוכים באופן מהיר ומדויק יותר.
מערכת ההנעה הכפולה של דגמי M הנקראת xDrive שוכללה גם היא. מצב 4WD Sport מאפשר לבצע החלקה נשלטת. המודרניזציה נגעה במנגנון ההיגוי, בבולמי הזעזועים האדפטיביים ובמייצבים הרוחביים האקטיביים, השתנו זוויות המתלים האחוריים וכו' – כתוצאה מכך הוצלח להשיג היגוי מדויק יותר ויציבות מוגברת במהירויות גבוהות.
ההבדל העיקרי בין היברידיים המסורתיים לבין ההיברידים הקלים הם בכך שבמקרה ראשון המנוע מסוגל להניע בעצמו את הרכב, בעוד שבמקרה השני המנוע החשמלי רק מסייע למנוע הבעירה הפנימית מפני שאינו חזק מספיק כדי להאיץ את הרכב ולשמור על תנועתו. מכאן מגיע השם "קל": MHEV (mild hybrid electric vehicle).