צ'רי אריזו 5 הוא רכב משפחתי קומפקטי, מקטגורית C לפי הסיווג האירופאי, בעל צורת מרכב סדאן. נחשף בתצוגת הרכב בגואנגג'ואו בנובמבר 2015. בארץ המוצא שלו הדגם הסדרתי שוחרר במרץ 2016 וכבר בספטמבר עבר עדכון קל – קיבל מנוע טורבו. הדגם הזה הוא מעניין במיוחד, שכן הוא נתן חיים למספר רכבים אחרים ומתקיים בעצמו כבר לאורך שבעה שנים
צ'רי אריזו 5. משפחתית על-פי המסורת הסינית
AUTOBOOM

צ'רי אריזו 5. משפחתית על-פי המסורת הסינית

צ'רי אריזו 5. משפחתית על-פי המסורת הסינית

צ'רי אריזו 5 הוא רכב משפחתי קומפקטי, מקטגורית C לפי הסיווג האירופאי, בעל צורת מרכב סדאן. נחשף בתצוגת הרכב בגואנגג'ואו בנובמבר 2015. בארץ המוצא שלו הדגם הסדרתי שוחרר במרץ 2016 וכבר בספטמבר עבר עדכון קל – קיבל מנוע טורבו. הדגם הזה הוא מעניין במיוחד, שכן הוא נתן חיים למספר רכבים אחרים ומתקיים בעצמו כבר לאורך שבעה שנים, "אריכות החיים" שאינה טיפוסית לרכבים סיניים. נברר מהי בעצם המשפחתית לפי המסורת הסינית.

בסרטון: צ'רי  אריזו 5 2016 שנת. סדאן.

ריכזנו עבורכם את טופ המכוניות המשפחתיות שנמכרות כיום בישראל. בין היתרונות מובהקים של קטגורית C: תא נוסעים מרווח ונפח מטען נדיב, חומרי גימור איכותיים. ראו מי מהמתחרים מציע את האבזור העשיר ביותר תמורת המחיר של הגרסה הבסיסית.

עובדה חשובה
Chery Arrizo 5 Plus 2020.

צ'רי אריזו 5 נמכר בסין עד היום ועל בסיסו מיוצרים שני דגמים: אריזו 5 פלוס ואריזו 5 GT. אריזו 5 פלוס החדש, שהושק בשנת 2020, מוצע במחיר נגיש ויחד עם זאת כולל מפרט אבזור ראוי מאוד כבר ברמת הגימור הבסיסית ומסוגל להתחרות, לדוגמה, ביונדאי אלנטרה. את הרכב הספורטיבי החדש אריזו 5 GT בתצורת סדאן ניתן להשוות מבחינת הסגנון ל-Lexus (שוחחר ביוני 2022). הוא נבדל במידה רבה מאריזו 5 המקורי ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6 שניות.

עיצוב חיצוני

צ'רי אריזו 5 החדש זכה בעיצוב יפהפה אך טיפוסי למדי: והוא דומה לדגם יונדאי אקסנט. את החלק הקדמי של הרכב זוכרים בקלות, יש לו גריל בצורת טרפז ופנסים "מרוגזים" המחוברים באמצעות פס כרום דק. מהצד ניכרים קווי מתאר דינמיים עם גג מקושת ותא מטען קצר. מאחור: פגוש מובלט עם פנסים בעיצוב משונה, שככל הנראה הושאלו מהלהיט הקוריאני. מבחינת המימדים אריזו 5 משתייך לקטגוריה הקומפקטית: 4,572 מ"מ אורך, 1,825 מ"מ רוחב ו-1,482 מ"מ גובה. בסיס הגלגלים – 2,670 מ"מ, מרווח גחון – 157 מ"מ.

חלל פנימי

תא הנוסעים של צ'רי אריזו 5 שנת 2022 הוא די מעניין, בעל פריסה מוצלחת, למרות שגם כאן ניתן להבחין ברעיונות של יצרניות אחרות, הפעם החליטו להעתיק מהדגמים של Ford. הגה רב-תכליתי מעוצב יפה, שני שעונים עמוקים של לוח המחוונים, קונסולה מרכזית נעימה לעין עם צג 7 אינץ' של מערכת המדיה ובלוק בקרת האקלים. חומרי הדיפון ואיכות ההרכבה הם טובים - אין סיבה לתלונות. המושבים הקדמיים הינם בעלי פרופיל מעוצב היטב עם תמיכת צד מובהקת וטווח כוונון רחב. המושבים האחוריים מעניקים מרווח נדיב יחסית. תא הנוסעים מספק מקום ל-430 ליטר של מטען, עובדה לא מלהיבה במיוחד. מצד שני יש את משענות הגב המתקפלות של הספה האחורית שאמורות לעזור עם הובלת חפצים.

צ'רי  אריזו 5 2016. מושבים קדמיים. סדאן, 1 דור

רמת הגימור הבסיסית כוללת: שתי כריות אוויר, ג'נטים 15 אינץ', מזגן, מערכת שמע, חלונות חשמל, מראות חשמליות עם חימום, פנסי ערפל, מערכות ABS, EBD, ESP ועוד. רמת הגימור הבכירה כוללת חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ', ריפוד עור, מערכת מולטימדיה, מצלמה אחורית, התנעה בכפתור, בקרת אקלים, כריות אוויר צדיות ועוד.

יחידות כוח ושאסי

בשוק הסיני צ'רי אריזו 5 זמין עם שני מנועי בנזין: אטמוספרי בנפח 1,5 ליטר (116 כ"ס ו-141Nm של מומנט) בשילוב עם תיבת 5 הילוכים ידנית או גיר רציף עם שבעה פסאודו-הילוכים והנעה קדמית. בתור חלופה עבורו מוצע מנוע טורבו באותו נפח המפיק 125 כ"ס ו-205Nm. השאסי: מתלים קדמיים עצמאיים מסוג מק'פרסון וקורת פיתול מאחור. הגה כוח חשמלי, בלמי דיסק עם אוורור בקדמיים.

בחירתכם?
14 קולות