צ'רי אריזו 5 פלוס הוא סדאן קומפקטי מאת חברת Chery הסינית, שקודם הייתה ידועה בסין בשם אריזו GX (בין השנים 2018 - 2021) ובשאר העולם כאריזו 6. שני הדגמים למעשה היו ההמשך של אריזו 5 במרכב סדאן מסגמנט גולף קלאס, שהוצג לראשונה בשנת 2015. הדגם הופיע לראשונה בתערוכת הרכב בפקין בשנת 2018. אחרי מתיחת הפנים בשנת 2021 הדגם שינ
צ'רי אריזו 5 פלוס. "הדובדבן" עם טוויסט
AUTOBOOM

צ'רי אריזו 5 פלוס. "הדובדבן" עם טוויסט

צ'רי אריזו 5 פלוס. "הדובדבן" עם טוויסט

צ'רי אריזו 5 פלוס הוא סדאן קומפקטי מאת חברת Chery הסינית, שקודם הייתה ידועה בסין בשם אריזו GX (בין השנים 2018 - 2021) ובשאר העולם כאריזו 6. שני הדגמים למעשה היו ההמשך של אריזו 5 במרכב סדאן מסגמנט גולף קלאס, שהוצג לראשונה בשנת 2015. הדגם הופיע לראשונה בתערוכת הרכב בפקין בשנת 2018. אחרי מתיחת הפנים בשנת 2021 הדגם שינה את השם לאריזו 5 פלוס. מאפיין המרכזי של הדגם המחודש הוא, שבדומה לדגם הדגל אריזו 8 פותחו בשבילו שני סוגים של חרטום לבחירה. בנוסף, על בסיס הדגם נוצרה גרסת GT ספורט מקורית. "הדובדבן" עם טוויסט יצא ייחודי למדי… (כידוע, שם המותג Chery מזכיר את המילה האנגלית ''cherry'' - דובדבן.

צ'רי אריזו GX.

המכירות של הסדאן הקומפקטי החלו בסין באוקטובר של שנת 2018, בשנת 2019 התחיל שיווק הדגם תחת השם צ'רי אריזו 6 במדינות מזרח התיכון ואמריקה הלטינית. הסדאן הקומפקטי הורכב על בסיס פלטפורמה אריזו 5 וירש ממנו את השלדה ואת מבנה המרכב. מאידך, יש לו מנועים שונים ועיצוב מקורי של תא הנוסעים והמרכב. החלק הקדמי עוטר ברשת גריל גדולה ושחורה בצורת X שיורדת מהפנסים עד לפגוש התחתון, הפנסים ופנסי הערפל הפכו לפנסי לד, מכסה תא המטען קיבל פס כרום אופקי שמחלק את הפנסים לשני חצאים. במבט מהצד ניתן לראות בבירור את מסגרות הכרום שעוקפות את פתחי החלונות. מקדם הגרר ירד ל-0.28.

עיצוב תא הנוסעים היה מאוד מתקדם. אריזו GX (שהוא גם אריזו 6) צויד במערכת מידע ובידור עם מסך בגודל 7 אינץ' ועם ניווט מובנה, במצלמה היקפית ובבקרת אקלים שנשלטת ממסך מגע נוסף בגודל 8 אינץ'. חסרה רק לוח מחוונים דיגיטלית: שתי חוגות למד מהירות ומד טכומטר עם צג של מחשב הדרך בגודל 9 אינץ' ביניהם, שהציג את נתוני הניווט והשידור מהמצלמה האחורית.

קו המנועים המקורי כלל מנוע ACTECO בהספק 120 כ''ס בגרסתו הרגילה או בהספק 156 כ''ס בגרסה שכללה מגדש טורבו. הוצגו תיבת 5 הילוכים ידנית או וריאטור 9 הילוכים מדומים. בשנת 2019 נוספו מנוע שלישי - מנוע Acteco TGDI טורבו בנפח 1.6 ליטר (196 כ''ס) ותיבת 7 הילוכים רובוטית עם מצמד Getrag כפול.

צ'רי אריזו 5 פלוס.

אריזו המעודכן עם תוספת ''פלוס'' הופיע לראשונה בתערוכת הרכב בגואנגג'ואו בנובמבר של שנת 2020. בסין הדגם המעודכן נמכר בהצלחה ומגיע עם מנועים מקוריים אטמוספרי או טורבו בנפח 1.5 ליטר בעלי הספק 116 או 156 כ''ס בהתאם. שני המנועים פועלים בשיתוף עם תיבת 5 הילוכים ידנית או עם וריאטור. המחיר בסין מתחיל מ-11 אלף דולר בלבד.

המאפיין המרכזי של צ'רי אריזו 5 פלוס הוא שני סוגים של עיצוב המרכב: הראשון מגיע עם רשת גריל בצורת טרפז, בדומה ל-Hyundai, השני קיבל רשת גריל בצורת ציר בסגנון של דגמי Lexus הקודמים. בנוסף יש להם פגושים קדמיים שונים, אך כל השאר זהה. אורך המרכב גדל ל-4,680 (תוספת של 108 מ''מ), הרוחב נשאר ללא שינוים (1,825 מ''מ), הגובה גדל לכדי 1490 מ''מ (+8 מ''מ), בסיס הגלגלים נותר ללא שינוים (2670 מ''מ), מרווח הגחון קטן לכדי 127 מ''מ ( מינוס 2 מ''מ).

יש להדגיש, שהעיצוב לא תלוי במפרט האבזור. כל 16(!) רמות הגימור מתחלקות בדיוק לשני חצאים. בין האופציות המשוכללות ברמות הגימור המתקדמות כלולות תאורת לד, מערכת מצלמות היקפית, בקרת שיוט אדפטיבית, סאנרוף, מיזוג אוויר אוטומטית ולוח מחוונים דיגיטלית.

צ'רי אריזו 5 GT.

צ'רי אריזו 5 GT הוא גרסת הספורט המשוכללת של צ'רי אריזו 5 פלוס. הצורה של הפנסים קדמיים מכריזה על האופי השונה של הרכב: ל-GT פנסים צרים, ארוכים ומאיימים. הרכב קשור לקונספט קאר אריזו סטאר עם מימדים 4,7101,8251,490 מ''מ ועם בסיס גלגלים 2,670 מ''מ, שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בצ'נגדו בשנת 2020.

אריזו הספורטיבי מיוצר בסגנון של דגמי Lexus: לא רק שיש לו רשת גריל בצורה ייחודית, אלא גם אורות ניווט יום בצורת V האופיינית ל''יפני''. את המראה החיצוני היוקרתי משלימים פגושים מאיימים, אגזוזים עגולים וכפולים של מערכת הפליטה וגלגלים שחורים בגודל 17 אינץ' עם קליפרים כתומים כתומים ובולטים.

GT הסיני מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר מסדרה Kunpeng החדשה. הוא מפיק 197 כ''ס ו-390 ננומטר ופועל בשיתוף עם תיבת 7 הילוכים רובוטית עם מצמד ''רטוב'' כפול. היצרן טוען שהמנוע מאיץ את הרכב מ-0 ל-100 קמ''ש תוך 6 שניות. הופעת הבכורה של הדגם, שכבר מוכן לזינוק וכמובן ישדרג את קו הדגמים, מתוכנן באפריל 2022, אבל הביטול של תערוכת הרכב בבייג'ין דחה את התאריך.

מה דעתכם על שני סוגי העיצוב של החלק הקדמי?
4 קולות