שברולט סילברדו EV הוא טנדר חשמלי חדש מבית שברולט שהוצג לראשונה בתערוכת CES בשנת 2022 בלאס וגאס. השקת הדגם הסדרתי מתוכננת לשנת 2023. הרכבת הטנדר החשמלי הולכת להתבצע באותו מפעל Factory Zero ליד דטרויט שבו מורכבים דגמי האמר חדשים. כבר ניתן לעשות הזמנה מוקדמת עם מקדמה בסך 100 דולר. את ההזמנות הסופיות (עם בחירת רמת גימור
שברולט סילברדו EV. טנדר חשמלי חדש
AUTOBOOM

שברולט סילברדו EV. טנדר חשמלי חדש

שברולט סילברדו EV. טנדר חשמלי חדש

שברולט סילברדו EV הוא טנדר חשמלי חדש מבית שברולט שהוצג לראשונה בתערוכת CES בשנת 2022 בלאס וגאס. השקת הדגם הסדרתי מתוכננת לשנת 2023. הרכבת הטנדר החשמלי הולכת להתבצע באותו מפעל Factory Zero ליד דטרויט שבו מורכבים דגמי האמר חדשים. כבר ניתן לעשות הזמנה מוקדמת עם מקדמה בסך 100 דולר. את ההזמנות הסופיות (עם בחירת רמת גימור) GM תתחיל לקבל רק באביב 2023, ראשית תצא גרסת Work Truck במחיר 39,900 דולר. בסתיו 2023 תהיה זמינה האפשרות להזמין את גרסת RST First Edition עם חבילת אופציות מלאה וגלגלי 24 אינץ' במחיר החל מ-105 אלף דולר. בקרוב במשפחה הזו יופיע טנדר חשמלי נוסף – GMC Sierra EV.

הטנדר החשמלי החדש מאת תאגיד GM נועד להתחרות בפורד F-150 Lightning החשמלי.

הטנדר החשמלי החדש מאת התאגיד GM נועד להתחרות בפורד F-150 Lightning שייצא לשוק כבר באביב 2022. הטנדר של פורד יקר יותר, אבל לא בהרבה: המחיר ההתחלתי הוא 39,974 דולר. הייצור של הטדנר GMC האמר EV, שהוא"קרוב משפחה" של שברולט, החל בסוף שנת 2021, כיום המחיר שלו נע בין 80 לבין 110 אלף דולר. דרך אגב, טנדר האמר EV הסדרתי הראשון עם מספר סידורי 001 נמכר במכירה פומבית תמורת 2,5 מיליון דולר!

מעניין

עיצוב חיצוני

לשברולט סילברדו EV החדש אין שום דבר במשותף עם סילברדו הרגיל, שנמכר כיום בישראל. למעשה, מדובר בגרסה פשוטה יותר של GMC האמר EV בעיצוב אחר: שניהם חולקים את הפלטפורמה Ultium ואת המרכב עם קבינה Crew Cab בעלת שתי שורות. אין פה שלדת סולם מסורתית, האלמנט התומך העיקרי היא שלדת הסוללה שממוקמת בין הסרנים, אליה מחוברות עריסות עוצמתיות מלפנים ומאחור. המתלים הם עצמאיים לחלוטין. תמורת תשלום נוסף ניתן להזמין מתלי אוויר המסוגלים לשנות את מרווח הגחון בטווח של 100 מ"מ. אופציה נוספת: מערכת היגוי כפול. עם זאת, אם האמר מיועד בעיקר לבעלים פרטיים אמידים, אז סילברדו EV פונה יותר לפלח השוק העסקי-היזמי. לכן הגרסה הבסיסית Work Truck קיבלה עיצוב חלק קדמי בצבע שחור, גלגלי פלדה וגימור פשוט. אבל אפילו טנדר כזה מצויד בהנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים כברירת מחדל.

חלל פנימי

כל הגרסאות של שברולט סילברדו EV שנת 2023/2024 יקבלו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11 אינץ'. מסך המולטימדיה בגרסת RST יגיע בגודל 17 אינץ', גרסת העבודה Work Truck תצויד במסך צנוע יותר. מערכת המולטימדיה עצמה מבוססת על פלטפורמת Ultifi ותפעל על מערכת ההפעלה Linux. בתור אופציה המסך של תצוגה העילית מגיע בגודל 14 אינץ', גג זכוכית (לא נפתח) ואוטופיילוט Super Cruise שיאפשר לנסוע "ללא ידיים" בכביש מהיר (בינתיים אושר בכבישים מסוימים בארה"ב וקנדה בלבד).

מאפייני עבודה

כל גרסה של סילברדו EV תקבל תא מטען קדמי מרווח וארגז מטען באורך 1,8 מטר. להובלת חפצים ארוכים ניתן להזמין Multi-Flex Midgate: מחיצה מיוחדת בין תא המטען לבין תא הנוסעים שמאפשר להוריד את החלון האחורי, לפתוח פתח מאחורי הספה האחורית (המכסה מחולק באותה פרופורצית 60:40 כמו הספה עצמה) או לקפל את המחיצה לחלוטין לתא הנוסעים (כאשר החלון מוכנס לתוכה). האורך המרבי של משטח ההטענה במקרה כזה מגיע ל-2,7 מטר. אופציה נוספת – Multi-Flex Tailgate: דופן אחורית עם מדרגה מובנית ומנגנון חשמלי. במרכב ניתן להתקין שקעים למכשירים חיצוניים בהספק כולל עד 10,2 קילוואט. כושר ההעמסה של הטנדר הוא די צנוע, 590 ק"ג, מצד שני כושר הגרירה עומד על 4,5 טון. מאוחר יותר תופיע חבילת Max Tow שתאפשר לגרור עד 9 טון.

יחידות כוח

גרסת העבודה הפשוטה ביותר שברולט סילברדו EV Work Truck תקבל הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 517 כ"ס ו-834Nm. גרסת SRT היוקרתית יותר תצויד ביחידת כוח בהספק 673 כ"ס ו-1,057Nm, עם חבילת Wide Open Watts Mode אופציונלית הטנדר יוכל להאיץ ל-97 קמ"ש בפחות מ-4,5 שניות. מאוחר יותר תופיע גרסת שטח Trail Boss, אך כרגע אין מידע לגביה.

שברולט Silverado EV 2022. חלק ממרכב. טנדר תא כפול, 4 דור
מסילברדו EV החדש יהיה ניתן להטעין רכב חשמלי אחר.

סוללת Ultium בשתי הגרסאות אמורה לספק טווח נסיעה של 644 ק"מ (נתון לא סופי), בעוד שהטנדר החשמלי של פורד מבטיח לא יותר מ-480 ק"מ. מטען הזרם הישיר תומך בהספק עד 350 קילוואט, בעוד שהוא נכלל כבר בגרסה הבסיסית. הרוכשים של הטנדרים החשמליים יקבלו גישה לרשת תחנות טעינה Ultium Charge 360 הכוללת 100,000 תחנות, אולם, שוב, רק בארה"ב ובקנדה. בנוסף לכך, מסילברדו EV החדש יהיה ניתן להטעין רכב חשמלי אחר.

תחליפו את הטנדר שלכם עם מנוע בעירה פנימי לטנדר חשמלי חדש?
28 קולות