הדור החדש של סיטרואן C3: קרוס-האצ'בק בעל מתלים נוחים וגרסה חשמלית זולה
סיטרואן C3 האירופאי עבר לדור הרביעי החדש: מעתה זהו קרוס-האצ'בק בעל מתלים נוחים וגרסה חשמלית זולה. סיטרואן e-C3 החדש הוא אחד מהרכבים החשמליים הזולים ביותר באירופה. הגרסה הכי פשוטה עם סוללה בקיבולת קטנה תעלה פחות מ-20 אלף דולר.
בתחילת המכירות סיטרואן e-C3 החדש עם טווח נסיעה של 320 ק"מ יעלה 23,300 יורו, ברמת הגימור המרבית – 27,800 יורו. הגרסאות הזולות יופיעו מאוחר יותר
הדור הרביעי של סיטרואן C3 מבוסס על פלטפורמת Smart Car המיועדת לדגמים זולים, שפותחה במקור עבור שווקים מתפתחים (אפריקה, הודו, דרום אמריקה), שם שוחרר האצ'בק דומה עם גרסה חשמלית ב-2021. לכן, בשל מקורו, ב-C3 האירופאי החדש מיושמים מגוון פתרונות חסכוניים. אך עבור אירופה, פלטפורמת ה-Smart Car הגלובלית שוכללה במידה, בעיקר בתחום הבטיחות האקטיבית והפסיבית. לדוגמה, האבזור הבסיסי של הדגם האירופאי מגיע עם מתלי הידראוליים נוחים Progressive Hydraulic Cushions.
עיצוב חיצוני
סיטרואן C3 האירופאי 2024 לא חולק אפילו פאנל מרכב אחד עם ההאצ'בק למדינות מתפתחות. למרות שמבחינה רעיונית שני הרכבים מאוד דומים, ושניהם מבוססים על אותה פלטפורמה מודולרית, אם כי בגרסאות שונות. המותג הצרפתי עבד בקפידה על העיצוב: יחידות התאורה של הדגם החדש מעוצבות ברוח הטנדר-רובוטריק הקונספטואלי סיטרואן OLI שהוצג בשנה שעברה. הלוגו המעודכן של סיטרואן הופיע לראשונה בקונספט זה, ו-C3 החדש יהפוך לדגם הייצור הראשון עם הסמל החדש.
בהשוואה לדור הקודם האורך והרוחב כמעט ולא השתנו (4,01 מ' ו-1,76 מ' בהתאם), אך הגובה גדל ב-9 ס"מ (1,57 מ'). בסיס הגלגלים התארך ל-2,54 מ'. סיטרואן C3 החדש בהחלט נראה כמו קרוסאובר עירוני. מרווח הגחון של הגרסאות עם מנועי בעירה פנימית גדל לכמעט 200 מ"מ! אולם בגרסאות החשמליות המרווח צנוע יותר: כ-163 מ"מ מתחת לסוללה. נפח תא המטען גדל באופן סמלי, ב-10 ליטר (ל-310 ליטר).
חלל פנימי
תא הנוסעים חווה שינוי דרסטי בהשוואה לזה של הגרסה ההודית והברזילאית. בעיקרון, ניתן להבחין מיד לפי חומרי הגימור שהמכונית תוכננה מלכתחילה כזולה.
הפאנל הקדמי מעוצב בצורת כוננית, כאשר המדף התחתון הוא גומחה לאחסון חפצים. במקום לוח מחוונים יש תצוגה עילית, אך התמונה משודרת לא על השמשה, אלא על פס שחור דק מתחתיה. כדי לא לחסום את שדה הראייה, ההגה הדו-חישורי הוא פחוס (החלטה שהושאלה מפיג'ו). מערכת המדיה עם מסך "10,25 תוצע כאופציה: הגרסה הבסיסית תגיע עם נגן אודיו פרימיטיבי ומעמד לטלפון.
על החישורים המאסיביים של ההגה מיקמו מקשים רבים לשליטה במערכות שונות. בלוק האקלים הוא גם "אנלוגי". בורר תיבת ההילוכים ממוקם על הטונל המרכזי, ולא על גל ההגה. כן-כן! בסיטרואן C3 החדש השאירו את הגיר הידני!
אבזור
עבור C3 האירופאי יציעו רשימת האופציות מאוד קצרה – הכל למען הפחתת עלויות הייצור. לרכב אין סאנרוף, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת התנעה בכפתור – אפילו בגרסה החשמלית יש מפתח רגיל שיש לסובב במנעול!
רמת הגימור הבסיסית You כוללת 6 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטומטית, בקרת נתיב, זיהוי תמרורים, אור גבוה אוטומטי, ניטור עייפות הנהג, מזגן, חיישני חניה אחוריים, מעמד לסמארטפון במקום מערכת מולטימדיה, חישוקי פלדה R16, פנסי לד קדמיים (פנסים אחוריים עם נורות להט רגילות).
רמת הגימור המתקדמת Max מוסיפה מניעת סטיה מנתיב, סיוע בהחלפת נתיב, מושבי נוחות מוגברת, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה בגודל "10,25, מצלמה אחורית, חלונות חשמליים בכל הדלתות, מדף עם מטען אלחוטי לסמארטפון, חימום מראות, פנסי לד אחוריים, חישוקי סגסוגת R17, מרכב דו-גווני, מסילות גג.
גרסאות
הראשון שהוצג הוא סיטרואן e-C3 שנת 2024 החשמלי. בינתיים, בתחילת המכירות מוצעת הגרסה היחידה עם הנעה קדמית ומנוע חשמלי אחד בהספק 113 כ"ס. קרוס-האצ'בק כזה דורש כ-11 שניות כדי להאיץ ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית היא 135 קמ"ש. סוללת ליתיום-ברזל-פוספט בקיבולת 42 קוט"ש מאת חברת Svolt הסינית מאפשרת לעבור 320 ק"מ בין טעינות, לפי WLTP. נתמכת טעינת DC "מהירה" בהספק 100 קילוואט: תוך 26 דקות ניתן למלא את הסוללה מ-20% ל-80%.
הגרסה הפשוטה עם סוללה מוקטנת וטווח נסיעה מתחת ל-200 ק"מ תופיע לא לפני שנת 2025
מאוחר יותר יושקו הגרסאות של סיטרואן C3 עם מנוע בעירה פנימית: הן יצוידו במנוע בנזין טורבו 3 ציל' 1,2 ליטר ממשפחת Puretech בהספק 100 כ"ס בשילוב עם תיבת 5 היל' ידנית או 6 היל' רובוטית החדשה Punch Powertrain בעלת מנוע חשמלי מובנה. הפעם לא יהיו דיזלים!
פנקס ההזמנות ייפתח בסוף דצמבר 2023, המסירות הראשונות ללקוחות מתוכננות למחצית השנייה של 2024. סיטרואן C3 האירופאי החדש יורכב באותו מפעל סטלנטיס בעיר טרנבה בסלובקיה, שם מיוצר הדגם מהדור היוצא