לפני זמן קצר Citroen השיקה סדרה שלמה של מיניוואנים מצוינים שממשיכים ליהנות מביקוש גם אחרי סיום תקופת הייצור שלהם. סיטרואן C4 גראנד פיקאסו הוא אחד מהמיניוואנים האלה. הוא יוצר בין השנים 2006 – 2018, אך לעתים קרובות ניתן לפגוש אותו גם היום כמעט בכל מקום, שכן מדובר ברכב פרקטי, מרווח וקל לתחזוקה שיש לו קסם משלו. שותף אמי
סיטרואן C4 גראנד פיקאסו. חוקר הג'ונגל העירוני
AUTOBOOM

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו. חוקר הג'ונגל העירוני

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו. חוקר הג'ונגל העירוני

לפני זמן קצר Citroen השיקה סדרה שלמה של מיניוואנים מצוינים שממשיכים ליהנות מביקוש גם אחרי סיום תקופת הייצור שלהם. סיטרואן C4 גראנד פיקאסו הוא אחד מהמיניוואנים האלה. הוא יוצר בין השנים 2006 – 2018, אך לעתים קרובות ניתן לפגוש אותו גם היום כמעט בכל מקום, שכן מדובר ברכב פרקטי, מרווח וקל לתחזוקה שיש לו קסם משלו. שותף אמין לנסיעות בתוך הג'ונגל העירוני.

דור ראשון

גרסת הדור הראשון יוצרה בין השנים 2006 – 2014. C4 גראנד פיקאסו הראשון מבוסס על פלטפורמת PF2, אותה אחת שעליה בוססו רוב הדגמים של קבוצת PSA (Peugeot-Citroen) באותה תקופה. המימדים החיצוניים שלו (4,47 מטר אורך, 1,83 מטר גובה ו-1,66 מטר רוחב) סיפקו לרכב מרווח נדיב במיוחד בתא הנוסעים. במיוחד עבור המיניוואן פותח עיצוב חדש בסגנון המסורתי "kamm-back", אך בגרסה הספורטיבית יותר ממה שנהוג בסגמנט המיניוואנים. הקיבולת והמרווח בתא הנוסעים הם המאפיינים שבזכותם בוחרים בגראנד פיקאסו נלעיתים קרובות יותר מאשר במיניוואנים אחרים של מותגים מתחרים. הלוח הקדמי הרחב והמכיל תופס את כל המרחב בין החלק התחתון המשופע של השמשה לבין הקורות הקדמיות.

בתא הנוסעים היצרנית התקינה 5 מושבים נפרדים עם אפשרות קיפול או צמצום של כמות המושבים לארבעה על מנת להגדיל את קיבולת המטען. מהבחינה הזאת הדגם החדש היה המוביל בקטגוריה שלו, הוא מציע 500 ליטר במצב רגיל ועד 1,734 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים. המיניוואן בעל 5 המקומות הוצע עם ארבעה מנועים חסכוניים לבחירה: מנועי בנזין 1.8i בהספק 127 כ"ס ו-2.0i בהספק 143 כ"ס או מנועי דיזל 1.6 HDi בהספק 110 כ"ס או 2.0 HDi בהספק 138 כ"ס. בהתאם למנוע הותקנה תיבת הילוכים ידנית, אוטומטית או אלקטרונית בת 6 הילוכים עם פקדי העברת הילוכים על ההגה.

דור שני

יוצר בין השנים 2014 – 2018, עבר מתיחת פנים בשנת 2016. הדור השני של C4 גראנד פיקאסו בוסס על הפלטפורמה החדשה EMP2 (Efficient Modular Platform 2) שפותחה על-ידי קבוצת Peugeot-Citroen PSA. סיטרואן C4 גראנד פיקאסו החדש יוצר מפלדת חוזק גבוה ואלומיניום ויצא קל יותר מקודמו ב-70 ק"ג, אך גם התקצר ב-40 מ"מ. עם זאת, הוא נשאר רכב גדול יחסית: 4,430 מ"מ אורך, 1,830 מ"מ רוחב ו-1,610 מ"מ גובה. בסיס הגלגלים צמח ב-55 מ"מ, סיפק את המרווח הפנימי הגדול ביותר בקטגוריה והוסיף 40 ליטר לנפח תא המטען. בין ההבדלים החיצוניים: עיצוב חדש של החלק האחורי, פרטי גימור ופנסי לד חדשים.

סיטרואן  C4 גרנד פיקאסו 2014. מרחב פנימי, סלון הרכב. קומפקט וואן, 2 דור

תא הנוסעים שמר על המרווח המכובד וזכה למבנה אף יותר ארגומוני. לוח המחוונים קיבל עיצוב אסימטרי וממשק דיגיטלי עם אופציות מתקדמות דוגמת מערכת 360 Vision – ארבע מצלמות המותקנות מסביב לרכב. הופיעו מערכת סיוע בחניה, בקרת שיוט אקטיבית, שליטה אוטונומית באורות הגבוהים, מידע על שטחים מתים ועוד.

הבסיס של מערכות הבטיחות בסיטרואן C4 גראנד פיקאסו הוא מבנה חזק במיוחד שבנוי באופן מדויק. בין אופציות חדשות ישנה חגורות בטיחות אקטיביות של הנהג והנוסע הקדמי עם קדם מותחנים המותח את החגורה באופן אוטומטי במקרה של סכנה למען בטיחות מרבית. החגורות מחוברות למערכת הווידאו LDWS שמזהה מצב בעייתי מלפנים, במקרה כזה החגורה רוטטת ונותנת אות על הכנה לתאונה אפשרית. יחידת הכוח והשאסי לא עברו שינויים מהותיים בגרסת הדור השני.

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו או דגם מתחרה?
10 קולות