ב.מ.וו סדרה 2 – מכונית קלה הנמצאת בייצור משנת 2014 במרכבי קופה וקבריולט, בשנת 2019 להיצע הצטרף סדאן "גראן קופה". בשנת 2021 הוכרזה השקת הדור השני. זוהי החלפת דור במלוא המובן שאליה היצרנית התכוננה באופן יסודי. הדגם עבר לפלטפורמה חדשה וצויד ישר בארבע חטיבות כוח, עם זאת, הנעה כפולה מוצעת אך ורק עבור הגרסה העוצמתית ביותר
ב.מ.וו סדרה 2 2021. מרכב, צורה. קופה, 2 דור
AUTOBOOM

קופה ב.מ.וו סדרה 2. דור 2 (2021)

ב.מ.וו סדרה 2 2021. מרכב, צורה. קופה, 2 דור

ב.מ.וו סדרה 2 – מכונית קלה הנמצאת בייצור משנת 2014 במרכבי קופה וקבריולט, בשנת 2019 להיצע הצטרף סדאן "גראן קופה". בשנת 2021 הוכרזה השקת הדור השני. זוהי החלפת דור במלוא המובן שאליה היצרנית התכוננה באופן יסודי. הדגם עבר לפלטפורמה חדשה וצויד ישר בארבע חטיבות כוח, עם זאת, הנעה כפולה מוצעת אך ורק עבור הגרסה העוצמתית ביותר. עוד באמצע מאי הבווארים חשפו תמונות ממבחנים ומאפיינים טכניים רבים. וסוף-סוף, הופעת הבכורה הגיעה. נספר מה ידוע לנו כיום לגבי קופה ב.מ.וו סדרה 2 החדש.

ייצור הדגם החדש עבור השוק הגלובלי הולך להתבצע במפעל החדש של החברה הבווארית במקסיקו. לשוק הגרמני הקופה ייצא בשנת 2022. מתי יופיע באחרים – לא ידוע כעת. אולם ידוע המחירון:

  • BMW 220i – מ- 39,700 יורו
  • BMW 220d – מ- 42,800 יורו
  • BMW M240i xDrive – מ- 56,000 יורו

מבחוץ

עד כה הוצג רק הקופה החדש של סדרה 2 במימדים הבאים: אורך 4537 מ"מ, רוחב 1838 מ"מ, גובה 1390 מ"מ, בסיס גלגלים – 2741 מ"מ. באופן כזה הדור החדש של סדרה 2 ארוך ב- 105 מ"מ ורחב ב- 64 מ"מ מהדור היוצא, אך עם זאת נמוך ב- 28 מ"מ. המרחק בין הסרנים גדל ב- 51 מ"מ, מפשק גלגלים קדמי ואחורי – ב- 54 ו- 31 מ"מ בהתאם (בגרסת M240i xDrive הבכירה – ב- 63 ו- 35 מ"מ). תא המטען של הקופה עדיין מסוגל להכיל 390 ליטר של כבודה, אולם סף התא הונמך ב- 35 מ"מ.

קונצרן BMW עצמו מכנה את קופה סדרה 2 החדש היורש הרעיוני של BMW 02 הראשון האגדי, אשר הופיע לפני 55 שנים. למרות שמבחינה טכנית, סדרה 2 החדשה יותר קרובה לסדרה 4 שהופעת הבכורה שלה התקיימה בשנת 2020, אולם ללא הגריל העצום שלה, לסדרה 2 העניקו שבכה קומפקטית יותר. לייחודיות של הרכב החדש תורמים כונסי אוויר משולשים בלתי שגרתיים בפגושים ופנסי חזית חדשים, לדים כבר ברמת גימור הבסיסית.

מבפנים

ממשק נהג בעל מערכת הפעלה דור 7 כלולים כבר ברמת גימור הבסיסית. עבור דגמי הכניסה מוצעים מסכי 5,1 אינץ' על לוח המחוונים ומסך מגע 8,8 אינץ' של המולטימדיה, תמורת תשלום נוסף זמין BMW Live Cockpit Professional עם לוח מחוונים 12,3 אינץ' ומסך 10,25 אינץ' של מערכת האינפוטיינמנט. לשלוט במערכת ניתן באמצעות מסך המגע, שלט iDrive, כפתורים על ההגה או פקודות קוליות. נוסף על כך, ב.מ.וו סדרה 2 החדש לראשונה זכה לתצוגה עילית. בתא הנוסעים הופיעה הגה ספורטיבי (נכלל ברמת גימור הבסיסית).

מנועים

בתחילת המכירות הקופה בדגם שנת 2022 יוצע בשלוש גרסאות:

בסרטון: ב.מ.וו סדרה 2 2021 שנת. קופה.
  • 220i הבסיסית: מנוע טורבו בנזין 2 ליטר 4 צילינדרים בטור בהספק 184 כ"ס ו- 300Nm שעמו הקופה מאיץ ל- 100 קמ"ש תוך 7,5 שניות.
  • 220d הבסיסית: מנוע דיזל באותו נפח המפיק 190 כ"ס ו- 400Nm ופועל בצוותא עם סטרטר-גנרטור 48 וולט. תאוצה עד 100 קמ"ש – 6,9 שניות. לשני המנועים משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית, הנעה – אחורית בלבד.
  • המתקדמת ביותר – M240i xDrive: מצוידת במנוע 3 ליטר I6 בהספק 374 כ"ס ו- 500Nm המאפשר להאיץ ל- 100 קמ"ש תוך 4,3 שניות. לה כברירת מחדל מערכת הנעה כפולה ופונקציית בקרת שיגור, בלמי ודיפרנציאל אחורי M Sport, ותמורת תשלום נוסף – מתלי-M אדפטיביים עם בולמי זעזועים בבקרה אלקטרונית.

את תיבת 8 הילוכים האוטומטית Steptronic תמורת תשלום נוסף ניתן להחליף ל- Steptronic Sport עם פונקציית Sprint הבלעדית, אשר משנה את הגדרות המנוע ותיבת ההילוכים לשיפור הדינמיקה בעת עקיפה והתגובה לפקודות הנהג. כמקודם, את מערכות בטיחות וסיוע לנהג, כולל בקרת שיוט אדפטיבית וראות היקפית, ב.מ.וו סדרה 2 שנת 2022 משאיל מסדרות 3 ו-4. BMW מבטיחה שמספר חודשים לאחר השקת המכירות, סדרה 2 תקבל מנוע בנזין נוסף – 2 ליטר טורבו I4 ששודרג ל- 245 כ"ס.

מה דעתך על הדור החדש של ב.מ.וו סדרה 2?
8 קולות