ב.מ.וו M2 היא מכונית ספורט דו-דלתית קומפקטית המיוצרת משנת 2015 בצורות מרכב קופה או סדאן. באוקטובר 2022 חטיבת M מאת BMW הציגה את גרסת הדור השני של דגם הקופה שנשאר נאמן למסורות ולקוד של הדגם המקורי. ב.מ.וו M2 החדשה הפכה למעשה לדגם ה-M האחרון של המותג הגרמני ללא יחידת הכוח ההיברידית. עדיין מדובר במכונית קופה עם הנע
ב.מ.וו. דגם הקופה M2 הצטרף למשפחת הבווארים הזריזים הנמכרים בישראל
AUTOBOOM

ב.מ.וו M2 במרכב קופה. דור 2 שנת 2022

ב.מ.וו. דגם הקופה M2 הצטרף למשפחת הבווארים הזריזים הנמכרים בישראל

ב.מ.וו M2 היא מכונית ספורט דו-דלתית קומפקטית המיוצרת משנת 2015 בצורות מרכב קופה או סדאן. באוקטובר 2022 חטיבת M מאת BMW הציגה את גרסת הדור השני של דגם הקופה שנשאר נאמן למסורות ולקוד של הדגם המקורי. ב.מ.וו M2 החדשה הפכה למעשה לדגם ה-M האחרון של המותג הגרמני ללא יחידת הכוח ההיברידית. עדיין מדובר במכונית קופה עם הנעה אחורית בלבד, מנוע 6 צילינדרים, תיבת 6 הילוכים ידנית ומצב דריפט שהדגש בה הוא על הנהג. היא גדלה במימדים באופן ניכר, נהייתה כבדה ועוצמתית יותר מהקודמת, קיבלה לוח מחוונים דיגיטלי ומפרט עוזרים אלקטרוניים מורחב. המכירות באירופה וארה"ב יתחילו באפריל 2023.

בסרטון: ב.מ.וו M2 2019 שנת. קופה.

בגרמניה כבר פורסם המחירון: מינימום 72,800 יורו, כדי לקבל תיבה ידנית יש להוסיף של 500 יורו. המחיר מעבר לאוקיינוס מתחיל מ-63,200 דולר (לשם ההשוואה, ככה עולה פורשה 718 קיימאן, אאודי RS3 עם הנעה כפולה זולה ב-3 אלף דולר). בישראל ב.מ.וו M2 קופה חדשה של הדור היוצא מוצעת במחיר 413,815 ₪.

הידעתם?

עיצוב חיצוני

בב.מ.וו M2 קופה החדשה (עם אינדקס מרכב G87) השתנתה צורת הפנסים בגלל האטמים השחורים בפינות, הותקן פגוש חדש בעיצוב גס ו"כרות" עם כונסי אוויר שמזכירים בצורתם מלבן וגריל ללא מסגרת עם חריצים אופקיים. האגזוז המקורי עם זוג קצוות כפולים נותר ללא שינויים, אך הפגוש האחורי מובלט יותר וכולל רפלקטורים אנכיים. המכונית מצוידת בג'נטים בצבע פחם אבן ברוחב שונה: 275/35 ZR19 בסרן הקדמי ו-285/30 ZR20 בסרן האחורי. גרסת הדור השני התארכה ב-11 ס"מ, התרחבה ב-3 ס"מ, אך נמכה ב-1 ס"מ. מוצעים 5 צבעי מרכב, שניים מהם – שחור ואפור מתכתי. המשקל העצמי של גרסת הקופה גדל ל-1,700 ק"ג. עם זאת, ניתן להפחית את משקל הדגם אם להזמין גג קרבון (ירידה של 6 ק"ג) ומושבי אלומיניום עם פלסטיק משוריין (ירידה של 11 ק"ג).

חלל הפנים

כל מכוניות הקופה כוללות לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12,3 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בסך 14,9 אינץ' וניווט מובנה. ניתן לבחור בין מצבי התצוגה Road, Sport ו-Track. על ההגה נמצאים כפתורי M1 ו-M2 שאליהם ניתן לשדך הגדרות אישיות. על מנת לקבל מושבי מרוצים, תצוגה עילית, חימום הגה, מטען אלחוטי למכשירים ותמיכת eSIM 5G יש לשלם תוספת. עם זאת, יש יותר אפשרויות להתאמה אישית של הגדרות הנהיגה: ניתן לשנות את הגדרות הדיפרנציאל, את הרגישות של מערכת הבלמים ובקרת המשיכה, בעוד שבקרת היציבות כוללת 10 אפשרויות תגובה. פונקצית DSC (Dynamic Stability Control) כעת מחוברת ישירות לבלוק בקרת המנוע, מה שמאפשר למערכות האלקטרוניות להגיב פי 10 מהר יותר. אין ספק שהקונים ייהנו ממערכות דירוג הדריפט ושעון העצר לספירת זמן הקפה.

יחידת כוח ושאסי

ב.מ.וו M2 קופה שנת 2022/2023 מצוידת במנוע טווין-טורבו 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר המפיק 460 כ"ס בעת 6,250 סל"ד ו-550Nm של מומנט בטווח 2,650 – 5,870 סל"ד. כברירת מחדל מקבלים תיבת 8 הילוכים אוטומטית שהחליפה את תיבת 7 ההילוכים הרובוטית. תיבת 6 היל' ידנית מוצעת בתור אופציה. כל הגרסאות של M2 מצוידות בדיפרנציאל אחורי אקטיבי ובמתלים אדפטיביים. הגרסה עם התיבה הידנית מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,3 שניות (האוטומטית מהירה ב-0,2 שניות). המהירות המרבית עם חבילת M Driver`s היא 285 קמ"ש, בלעדיה 250 קמ"ש.

הפורמט המסורתי הזה עדיין נשאר מבוקש: במהלך 6 שנות הייצור נמכרו 60 אלף יחידות של ב.מ.וו M2 קופה דור 1.

מעניין
בחירתכם?
10 קולות