סובארו BRZ – מכונית ספורט קומפקטית קטגוריית S בעלת הנעה אחורית במרכב קופה 2 דלתות, פותחה ומיוצרת על ידי Subaru בשיתוף פעולה עם Toyota. נחשפה רשמית בדצמבר 2011. נכון לשנת 2021, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לאחר מתיחת פנים שנת 2016. השקת הדור השני צפויה ב- 2021.
סובארו BRZ ‏2012. מרכב, צורה. קופה, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קופה סובארו BRZ. דור 1 מתיחת פנים 2016.

סובארו BRZ ‏2012. מרכב, צורה. קופה, 1 דור, שדרוג

סובארו BRZ – מכונית ספורט קומפקטית קטגוריית S בעלת הנעה אחורית במרכב קופה 2 דלתות, פותחה ומיוצרת על ידי Subaru בשיתוף פעולה עם Toyota. נחשפה רשמית בדצמבר 2011. נכון לשנת 2021, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לאחר מתיחת פנים שנת 2016. השקת הדור השני צפויה ב- 2021.

הכל התחיל מהקונספט של טויוטה FT-HS (שנת 2007), אשר שוכלל על ידי מהנדסי סובארו; העבודות התחילו ב- 2008 כאשר קונצרן Toyota רכש 16,5% מחברת Fuji Heavy Industries הכוללת בתוכה את מותג הרכב סובארו. מכוניות קונספט ושכלוליהן המשיכו עד 2011, כאשר לבסוף הופיע הדגם ההמוני שהושק לייצור. ההרכבה התבצעה במפעל סובארו.

מבחוץ

הקופה יצא נאה, אגרסיבי ואלגנטי. BRZ זכה למכסה מנוע ארוך וסרחי עודף קצרים, תא הנוסעים הוזז לאחור – זה נובע ממערך המבנה: חטיבת הכוח ותיבת ההילוכים הוזזה אחורה וכלפי מטה בכדי לספק חלוקת משקל כמעט מושלמת בין הסרנים – 53:47. כנפיים רחבות, המבט הממוקד של הפנסים, קו גג משופע, חוסר פסים ישרים או גסים – ההופעה דינאמית ונמרצת.

BRZ כולו ספורטיבי במיוחד, ולכן לא פרקטי: חלקו אחורי הקצר משמש בסיס למושבים אחוריים סמליים ותא מטען זעיר בנפח 243 ליטר. אולם יש שני מפלטים וכנף מעוקלת קטנה. פנסי החזית והפנסים האחוריים מזכירים אחד את השני ומתאפיינים בעיצוב בלתי שגרתי. דלתות נטולות מסגרת – עוד אחד מהפרטים הספורטיביים.

תא המטען מספק מרווח אחסון צנוע, לכן קיימת אפשרות לקפל את משענת הגב של שורת מושבים האחורית, כך נוצרת רצפה ישרה. הקיבולת של מרווח זה – סט צמיגים רזרבי, קו אופי ספורטיבי נוסף. מקדם גרר נמוך – 0,27, ומרכז כובד נמוך כמו כן (460 מ"מ).

נכון להיום בישראל הקופה מוצע בשישה צבעים: כחול ראלי (ניזכר בדגמי אימפרזה האגדיים באליפויות עולם), לבן קריסטל, כסוף, אדום בוהק, אפור גרפיט ושחור קריסטל.

מבפנים

קופה סובארו BRZ שנת 2016/2017 מצויד בשני מושבים אנטומיים בעלי תמיכה צמודה עבור הנהג וה"נווט", הספה האחורית הינה מאוד סמלית ותהיה לא צפופה עבור ילדים בלבד. אבל העיקר במכוניות אלה – המושבים הקדמיים, להם מיקום נמוך במיוחד, ותנוחה כזו מספקת להרגיש את הרכב היטב ולהיכנס לאווירה ספורטיבית באופן מידי. ההגה העבה הקטן ממקום אנכית ומרופד בעור מנוקב עם קווי תפר אדומים.

מול עיני הנהג פאנל קדמי גבוה המכוסה פלסטיק אלסטי נעים למגע, אולם בגדול תא הנוסעים פשוט וחסר חן. עוד אלמנט ספורטיבי: טכומטר גדול מול העיניים ומד מהירות המסתתר בצד השמאלי.

עבור BRZ ישנם שני סוגי גימור. הראשון: תא נוסעים שחור, מושבי בד עם תפרים אדומים, גימור כסוף של הפאנל הקדמי, שעונים שחורים בלוח המחוונים; אפשרות שנייה: תא נוסעים מאלקנטרה ומושבי עור, והיא זו שמוצעת בשוק הישראלי. חומרי הגימור אינם יקרים, הכל פשוט – שום דבר לא צריך להסיח את דעתו של הנהג מהנהיגה.

חטיבות כוח ושאסי

מנוע, הידוע כ- Subaru FA20 (או Toyota 4U-GSE), הינו בעל 4 צילינדרים ללא מגדש טורבו, שתי החברות פיתחו אותו בשיתוף פעולה. לו בלוק של מנוע בוקסר רוחבי מאת סובארו וראש צילינדר ומערכת הזרקה ישירה D-4S מאת טויוטה. ההספק – 200 כ"ס (149 קילוואט) בעת 7000 סל"ד ומומנט של 205Nm בעת 600 סל"ד. נציין כי המנוע ותיבת ההילוכים שוכנים רחוק ועמוק ככל האפשר בתוך תא המנוע בכדי לספק חלוקת משקל של 53% על הסרן הקדמי ו- 47% על האחורי, שזה נתון כמעט מושלם.

BRZ החדש קיבל גיר ידני מאת סובארו, ואת האוטומטי – מאת טויוטה. בישראל מוצעת גרסת גיר ידני. עמו הרכב מאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7,6 שניות ומשיג מהירות מרבית של 226 קמ"ש. המתלים עצמאיים, מקפרסון מקדימה, עצמות עצה כפולות מאחורה. הכיול בוצע על ידי מהנדסי סובארו, לכן המתלים נוקשים, קפיציים ובעלי יכולת שיכוך טובה. הרכב אוחז בקרקע היטב במהלך פניות ללא זוויות גלגול, החלקות קלות נשלטות ללא מאמץ.

הרכב צויד בהגה כוח חשמלי ובמערכות עזר אלקטרוניות הבאות: ABS, סיוע בבלימת חירום BAS, בקרת סחרור TRC, ובקרת יציבות VSC המתנתקת לחלוטין, דבר שיאפשר לנהג מנוסה לההנות מהתנהגות כביש המדוקדקת של הרכב הקומפקטי, הקל והעוצמתי.

אוקיי, איזו מכונית יריבה תבחרו כדי לעקוף אותה במרוץ רחוב ב- BRZ שלכם?
3 קולות