יונדאי קונה EV (אלקטריק) הוא קרוסאובר חשמלי קומפקטי והרכב החשמלי השני של חברת יונדאי דרום הקוריאנית. זהו דגם גלובלי המיועד בראש ובראשונה לאירופה, ארה"ב ודרום קוריאה. דווקא הוא ממלא את תפקיד הדגם החשמלי הזול יחסית וההמוני של יונדאי בשווקים אלו.
יונדאי קונה EV ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר יונדאי קונה אלקטריק. דור 1 שנת 2018

יונדאי קונה EV ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

יונדאי קונה EV (אלקטריק) הוא קרוסאובר חשמלי קומפקטי והרכב החשמלי השני של חברת יונדאי דרום הקוריאנית. זהו דגם גלובלי המיועד בראש ובראשונה לאירופה, ארה"ב ודרום קוריאה. דווקא הוא ממלא את תפקיד הדגם החשמלי הזול יחסית וההמוני של יונדאי בשווקים אלו.

המכירות החלו בקוריאה ובאירופה בשנת 2018, בשנת 2019 הרכב הגיע לארה"ב. בישראל מוצעת הגרסה הבסיסית של קונה אלקטריק בעלת מאפיינים כלל לא רעים עם מומנט של 40,2 קג"ם, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9,9 שניות, קיבולת סוללה של 39,2 קוט"ש וטווח נסיעה עד 305 ק"מ. בהמשך הדגם עבר מתיחת פנים, הגרסה הזו עוד יותר מעניינת: דף מיוחד במערכת הניווט מציג את האזור במפה שאליו ניתן להגיע בהתחשב בטווח הנסיעה הנותר.

עיצוב חיצוני

בולט וצעיר – בדיוק כך קונה תוכנן במקור. לכן העיצוב שלו נועז ובולט במידה: יחידות תאורה דו-שלביות, קשתות גלגלים "נפוחות", צבעי מרכב בולטים, פנסים מרוחקים זה מזה. בנוסף לכך, החומרה החשמלית הותירה חותם אופייני בחזית המרכב: מכסה אטום במקום גריל, פס כסוף מחבר בין הלדים העליונים, ליד הלוגו נמצא פתח עם שקעי טעינה. במבט מקרוב, ניתן לשים לב לאווירודינמיקה המשוכללת. לדוגמה, בפינות הפגוש הקדמי יש תעלות המובילות לגלגלים קדמיים ובתחתית הפגוש נמצא גריל עם תריסים נפתחים. קיבלנו גם ג'נטים אווירודינמיים בקוטר "17 שתורמים לחוויה. מימדי המרכב של יונדאי קונה 2019/2020 הלא שגרתי והבולט הם הבאים: אורך 4,2 מ', רוחב 1,8 מ', גובה 1,57 מ', בסיס גלגלים – 2,6 מ'!

חלל פנימי

תא הנוסעים של קונה החשמלי שונה מזה של הגרסה הרגילה. את הנהג והנוסע הקדמי מפריד טונל גבוה שעליו ממוקם בלוק לחצנים לתפעול "תיבת ההילוכים" (שאינה קיימת ברכבים חשמליים באופן עקרוני) עם מצבי תפעול מסורתיים "P-R-D-N". לצידם נמצאים מחזיקי כוסות ומלמעלה יש גומחה עם משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון. לרכב יש מחוונים דיגיטליים המוצגים על מסך "7. הפקדים מאחורי ההגה אחראים על שינוי מידת הרגנרציה.

פרט חשוב: לקונה החשמלי יש מצב פעולת בקרת אקלים "Drivers Only" (אוורור של אזור הנהג בלבד למען חיסכון בסוללה). ראויה לציון גם העובדה שתא המטען בגרסה החשמלית יצא גדול יותר בהשוואה לגרסאות עם מנוע בעירה פנימית הודות להסרת מיכל הדלק: 373 ליטר מתחת למדף מול 361 ליטר.

יחידת כוח ושאסי

הגרסה של יונדאי קונה EV שנת 2018 עבור ישראל מצוידת במנוע חשמלי המפיק 135 כ"ס ו-395Nm. הסוללה בקיבולת 39,2 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 300 ק"מ בין טעינות לפי מחזור WLTP, טעינה מלאה משקע רגיל לוקחת 6 שעות, מתחנת 100 קילוואט ניתן למלא עד 80% תוך 54 דקות. הדינמיקה של הדגם אינה רעה: הרכב החשמלי מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 9,9 שניות, המהירות המרבית שלו היא 155 קמ"ש. לרכב הנעה קדמית בלבד ומערכת מתלים מאוד נפוצה: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. טווח הנסיעה של הדגם הוא באמת טוב ותואם לנתונים המוצהרים.

מבחני טווח הנסיעה המוצהר שבוצעו על-ידי המגזין האנגלי "What Car" בתחילת שנת 2019 הראו שטווח הנסיעה של קונה EV הוא הגבוה ביותר מבין הרכבים החשמליים שנמכרים בבריטניה. סיבה לשים לב אליו!

אבזור

מפרט האבזור הבסיסי של הרכב כולל ג'נטים ייצוקים "17, פנסי הלוגן, לוח מחוונים דיגיטלי "7, הגה רב תכליתי עם כוונון לעומק ולגובה, מזגן עם בקרת אקלים, מסך מגע "7 עם בלוטוס, אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, סט כריות אוויר מלא ומצלמה אחורית. הגרסה המיועדת לישראל מצוידת בנוסף בבקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה על התנגשות FCA עם פונקצית זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים BCA עם פונקצית סיוע לנהג בעת מעבר נתיב, מערכת התרעה על התנגשות בעת נסיעה לאחור RCCW ומניעת סטיה מנתיב LKA. יותר מכך, ישנה מערכת בקרת רמת עייפות של הנהג DAW.

איזה קונה טוב יותר – החשמלי או הרגיל?
10 קולות