מקסוס יוניק 6 – קרוסאובר חשמלי במימדים בינוניים, נמצא בייצור משנת 2021 תחת המותג Maxus של חברת SAIC הסינית. יוניק 6 מבוסס על הפלטפורמה החכמה SAIC MAXUS MERA ולו קווי דמיון רבים עם הדגם SAIC MAXUS D60. הרכב יוצע בשתי גרסאות: חשמלית והיברידית משתלבת. בישראל רשמית ניתן לרכוש את גרסת את הדור הראשון של הקרוסאובר (נתוני
מקסוס Euniq 6 ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר מקסוס יוניק 6. דור ראשון (2021)

מקסוס Euniq 6 ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

מקסוס יוניק 6 – קרוסאובר חשמלי במימדים בינוניים, נמצא בייצור משנת 2021 תחת המותג Maxus של חברת SAIC הסינית. יוניק 6 מבוסס על הפלטפורמה החכמה SAIC MAXUS MERA ולו קווי דמיון רבים עם הדגם SAIC MAXUS D60. הרכב יוצע בשתי גרסאות: חשמלית והיברידית משתלבת. בישראל רשמית ניתן לרכוש את גרסת את הדור הראשון של הקרוסאובר (נתונים לשנת 2021), לכן יש טעם לספר עליו.

מקסוס. מרכב, צורה.
Maxus D60 2019–н.в.

קרוסאבור מקסוס D60, המשמש כבסיס ליוניק 6, מכוון לשוק האירופאי. לכן ניסו לגוון אתו ככל האפשר – הוא מוצע בגרסאות 5 או 7 מקומות, עם יחידת כוח בנזין, היברידית או חשמלית לחלוטין. כל הגרסאות האלו הן בסיסיות וההבדל היחיד ביניהם הוא בסוג ההנעה בלבד, משאר הבחינות הדגמים זהים כמעט לחלוטין.

מראה חיצוני

מקסוס יוניק 6 החדש הינו בעל הופעה מכובדת ומבטיחה: מרכב סולידי, נטול אלמנטים פומפוזיים, מפוסל בדיוק רב ומאוזן בכל המימדים. העיצוב עלול להיות מעט מיושן, אך מקסוס גם לא שואף להיות אולטרה-עתידני. עם זאת, פנסי החזית ממולאים בלדים, דקיקים ואופנתיים. בגרסה החשמלית כלל אין גריל, מה שהופך את עיצוב החרטום לטכנולוגי ולמודרני יותר. יתר על כן, עבור EUNIQ 6 עיצבו ג'נטים מיוחדים וצמיגים בעלי מקדם התנגדות אווירודינמית נמוך. קצוות האגזוז בגרסה החשמלית פשוט הוחלפו באלמנטים עיטוריים בגימור כרום. מימדי הרכב החשמלי: 4,735 מ"מ אורך, 1,860 מ"מ רוחב, 1,736 מ"מ גובה. בסיס גלגלים – 2,760 מ"מ, מרווח גחון – 160 מ"מ. שיהיה ברור, לא מדובר ברכב שטח ואפילו לא בקרוסאובר מתקדם, אלא פשוט ברכב עירוני בעל הנעה קדמית.

חלל הפנים

בתא הנוסעים יש מספיק מקום, אולם אנשים גבוהים עלולים להרגיש אי-נוחות במושבים האחוריים במרווח הראש, מאידך יש מספיק מקום כדי למתוח את הרגליים. יוניק 6 שנת 2021 זכה לאבזור טכני עשיר, הוא מכיל את כל האופציות שצריכות להיות ברכב חשמלי מודרני: לוח מחוונים 12,3 אינץ' דיגיטלי, תצוגת עילית צבעונית, מערכת אינפוטיינמנט עם מסך מגע 14 אינץ' HD ועוד. נוסף על כך, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת חניה אוטונומית ואפשרויות נהיגה אוטונומית רמה 2,5. לא כל המכונית האירופאית יכולה ככה.

יחידות כוח

מקסוס יוניק 6 החדש מוצע עם שתי סוגי סוללה: בלוק ליתיום-יון בקיבולת 52,5 קוט"ש או 70 קוט"ש. סוללת 52,5 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 350 ק"מ (לפי מחזור NEDC הסיני), עם 70 קוט"ש הטווח גדל משמעותית – 510 ק"מ (NEDC). המרחק שהקרוסאובר מסוגל לעבור בהתבסס על המחזור WLTP האירופאי נע בין 400-475 ק"מ.

טעינה מלאה של הסוללה דרך המטען הרגיל תיקח עד 9,5 שעות בגרסת 52,5 קוט"ש ועד 11 שעות בגרסה הגדולה יותר. טעינה מהירה תאפשר למלא עד 80% תוך 30-35 דקות. בדגם מותקן מנוע חשמלי אחד המפיק 130 קילוואט ו-310Nm מומנט. מהירותו המרבית עומדת על 170 קמ"ש.

הגרסה ההיברידית EUNIQ 6 PLUG IN משתמשת באותו גריל כמו גרסת הבנזין. את המהות ההיברידית של הקרוסאובר חושפים רק הפסים הכחולים הדקורטיביים והרקע הכחול בפנסי החזית. מיתר הבחינות העיצוב זהה לזה של גרסת הבנזין, אפילו הג'נטים בקוטר 19 אינץ'.

בטיחות

בכל הנוגע לבטיחות, מעבר למכלול שלם של כריות אוויר ו"וילונות", בהתאם לתקנים האירופאים, מקסוס EUNIQ 6 מצויד במערכות מתקדמות כגון מערכת ההתראה על סטייה מנתיב, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי הדרך, סיוע בעת החלפת נתיב והתראה על תנועה חוצה מאחורה.

מה הכי הרשים אתכם ביוניק 6
69 קולות