דאצ'יה דוקר סטפוויי. רכב לכל מאורע

דאצ'יה דוקר סטפווי 2014. מרכב, צורה. מיניוואן, 1 דור

בישראל מוכר הרכב המסחרי הקומפקטי דאצ'יה דוקר אשר יוצר בין השנים 2012 עד 2021. החל מאוקטובר 2014 מוצעת רמת הגימור המיוחדת Stepway המעוצבת באותו פורמט כמו סנדרו סטפוויי ודגמי סטפוויי האחרים. דוקר, המבוסס על הפלטפורמה של לוגאן, מוצע בשתי גרסאות: מיניוואן נוסעים בעל 5 מקומות וגרסה מסחרית.

דאצ'יה דוקר סטפוויי – גרסה של הקומפקט-ואן בהנעה קדמית הניחנת בתדמית של קרוסאובר. היא מיועדת לאנשים הזקוקים לרכב רב-תכליתי פרקטי ומעדיפים אורך חיים פעיל. בינואר 2017 הרכב עבר עדכון בו בזמן עם הדגם המקורי, וזכה להופעה מרועננת, חלל פנים מחודש ואבזור חדש. ועל גרסה זו נספר.

Dacia Dokker 2017. Compact Van, 1 generation, restyling.
לפרוטוקול

בישראל נמכר רשמית הדור הראשון של דאצ'יה דוקר לאחר מתיחת פנים של שנת 2017. הקומפקט-ואן בהנעה קדמית מצויד במנוע 1,5 ליטר דיזל טורבו בהספק 95 כ"ס, צריכת דלק ממוצעת עומדת על 4,4 ליטר ל- 100 ק"מ בלבד. למנוע משודכת תיבת 5 הילוכים ידנית. מחיר – החל מ- 116,510₪ (כולל אגרת רישוי, נתונים לשנת 2021).

מבחוץ

המאפיין של דאצ'יה דוקר סטפוויי הוא בודי קיט עשוי מפלסטיק עמיד בפני שריטות המקיף את המרכב – המיגון שומר על הפגושים, הגריל, חצאיות הצד והכנפיים המורחבות. צבע כחול "אזוריט" של המרכב – תו בלעדי של מודיפיקציית סטפוויי. למסילות הגג גימור דמוי אלומיניום, ומותקנים ג'נטים בעיצוב ייחודי. מרווח הגחון – 190 מ"מ. לגרסת השטח של דוקר המימדים הבאים: 4363 מ"מ לאורך, 1751 מ"מ לרוחב, 1814 מ"מ לגובה, בסיס גלגלים – 2810 מ"מ.

מבפנים

דאצ'יה דוקר סטפוויי החדש זכה לאלמנטים דקורטיביים בתא הנוסעים בצבע תכלת ולגימור מושבים מיוחד, אולם מדובר בחלל פנים הזהה לזה של הדגם הרגיל, כולל חמישה מושבים ותא מטען עצום בנפח 800 עד 3000 ליטר.

כבר ברמת גימור הבסיסית הרכב מצויד בשתי כריות אוויר, ABS ו- EBD, מערכת שמע בת ארבעה רמקולים, בקרת שיוט, מזגן, חלונות חשמל קדמיים, חימום מושבים קדמיים ובאופציות שימושיות אחרות. תמורת תשלום נוסף ניתן להזמין מערכת שמע וניווט עם מסך מגע, בקרת אקלים וחיישני חנייה אחוריים.

החלק הטכני

מבחינת שאסי, דאצ'יה דוקר סטפוויי שנת 2021 אינו נבדל בהרבה מהבסיסי: פלטפורמת הנעה קדמית B0 עם תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי וקורת פיתול באחורי, הגה כוח הידראולי ומערכת בלימה בעלת בלמים דיסקיים מאווררים מקדימה ו"תופים" פשוטים מאחורה.

עבור דוקר ה"שטחי" מוצעים שני מנועים. בנזין 1,2 ליטר 4 צילינדרים TCe בעל הזרקה ישירה, מגדש טורבו ו-16 שסתומים המפיק 115 כ"ס בעת 4500 סל"ד ו- 190Nm של מומנט בעת 1500 סל"ד. מנוע דיזל – 4 ציל' 1,5 ליטר dCi טורבו, הזרקה ישירה, 8 שסתומים, בהספק 90 או 110 סוסים. עבור הקומפקט-ואן זמינה תיבת 5 הילוכים ידנית והנעה קדמית בלבד. דגמי הבנזין של סטפוויי צורכים 6,2 ליטר ל-100 ק"מ של נהיגה משולבת, מנועי דיזל – 4,5 ליטר.

מוכנ/ה להחליף את הדוקר שלך לדוקר סטפוויי?

רנו ניסאן מיצובישי

רכב שטח ניסאן טראנו. כובש שטח לשעבר

רכב שטח ניסאן טראנו. כובש שטח לשעבר

אחת הדוגמאות לדעיכת תעשיית הרכב: רכב שטח עם היסטוריה מפוארת ירד לרמה של קרוסאובר, שיבוט של קרוסאובר של חברה אחרת. טראנו כבר לא מה שהיה פעם.

  • סקירות
רנו קאפטור 2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

רנו קפצ'ור. קפצ'ור, אך לא אותו אחד

על מנת לשמח את הצרכנים ולבלבל את העתונאים, רנו החליטה להשיק שני קפצ'ורים. ההבדל הוא באות הראשונה, בפלטפורמה ו... קראו בהמשך!

  • סקירות
רנו KWID 2015. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

רנו קוויד. קרוס-האצ' זול

הגרסה האירופאית של רנו קוויד נמכרת תחת השם דאצ'יה ספרינג. רכב חשמלי קומפקטי וזול שחסר לנו.

  • סקירות
ועוד עבור רנו ניסאן מיצובישי