דונגפנג וויה פרי הוא רכב פנאי חשמלי או היברידי בעל מימדים גדולים, משתייך לפלח היוקרה. הוצג לראשונה בדצמבר שנת 2020, השיווק החל ביוני 2021, כעת כבר מיושם ייצוא לנורבגיה. מחיר הרכב מתחיל ב-50,000 דולר, היצרנית נותנת אחראיות לכל חיי הרכב. עם זאת, לא מדובר ברכב חשמלי פשוט, אלא בקרוסאובר חשמלי ייחודי העוצמתי ביותר בעול
וויאה פרי ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

דונגפנג וויה פרי. מכונית-מגלב

וויאה פרי ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

דונגפנג וויה פרי הוא רכב פנאי חשמלי או היברידי בעל מימדים גדולים, משתייך לפלח היוקרה. הוצג לראשונה בדצמבר שנת 2020, השיווק החל ביוני 2021, כעת כבר מיושם ייצוא לנורבגיה. מחיר הרכב מתחיל ב-50,000 דולר, היצרנית נותנת אחראיות לכל חיי הרכב. עם זאת, לא מדובר ברכב חשמלי פשוט, אלא בקרוסאובר חשמלי ייחודי העוצמתי ביותר בעולם המצויד בגנרטור בנזין. רכבים דומים כבר מוצעים בשוק הסיני: Nio ES8 ו-Li One. אך עדיין אין כמו וויה פרי, שהרי זה כמעט מכונית-מגלב. בואו נגלה מדוע הוא קיבל כינוי כזה ומה מיוחד בו.

Nio ES8 2018. SUV 5-door, 1 generation.

מגלב היא רכבת המרחפת מעל הקרקע באמצעות "כרית" מגנטית, שמונעת ונשלטת באמצעות כוח אלקטרומגנטי. בשונה מרכבות מסורתיות, רכבת מגלב אינה באה במגע עם המסילה.

עובדה מעניינת

המגלב של שנגחאי מחברת אחת מתחנות המטרו לשדה התעופה הבינלאומי. הרכבת עוברת מרחק של 30 ק"מ תוך כ-7 דקות ו-20 שניות, משיגה מהירות מרבית של 431 קמ"ש ומחזיקה אותה בערך 1,5-2 דקות. חלק ניכר מהמסלול עובר דרך ביצות, לכן כל תמוכה של הגשר מוצבת על גבי כרית בטון המגישה עובי של 85 מטרים במקומות מסוימים.

רכב הפנאי וויה פרי חולק שני דברים עם הרכבת המדהימה הזו: מתלי אוויר מתכווננים המיועדים לספק תנועה חלקה ויציבה הטבועה בענקית הרכב DongFeng. העניין הוא שעבור חברת הבת שלה Voyah DFM היצרנית השקיעה בפיתוח מרכז הנדסה ובגיוס צוות פיתוח נפרד.

עיצוב חיצוני

העיצוב הנאה, היקר והסולידי של רכב הפנאי פותח על-ידי סדנת Italdesign. דונגפנג וויה פרי שנת 2022 נבדל בפרופורציות אלגנטיות ובקווים נמרצים, מקדם הגרר עומד על 0,28. כל דגמי Voyah (בינתיים קיימים שניים, פרי והמיניוואן דרימר) מבוססים על פלטפורמה מודולרית משלהם ESSA (Electric Smart Secure Architecture). הפריסה שלה היא די סטנדרטית : בלוק סולוות מתחת לרצפה, שני מנועים, עריסות אלומיניום, מתלי עצמות עצה כפולות מקדימה, מערך רב-חיבורי מאחור.

וויה פרי החדש זכה לידיות נשלפות ולפנסי מטריקס עם גלאי תת-אדום. מידות המרכב מאפשרות לשייך את הרכב לאותה ליגה בה מופיעים וולוו XC90 ואאודי Q7.מימדיו: 4,905 מ"מ אורך, 1,950 מ"מ רוחב, 1,690 מ"מ גובה. בסיס הגלגלים – 2,955 מ"מ. מרווח הגחון מתכוונן בין 13 – 21 ס"מ (13-18 במצב "ספורט", 18-21 במצב "נוחות").

חלל פנימי ואבזור

תא הנוסעים המסוגנן אינו רק מאובזר היטב. הוא מרופד בעור נאפה בשילוב עם אלקנטרה וכולל פאנל קדמי בלתי שגרתי המסוגל להתכסות באופן חלקי. הוא מורכב משלושה צגים: לוח המחוונים, צג הגדרות הרכב או מערכת הניווט וצג המולטימדיה הנמצא מול פניו של הנוסע הקדמי. כמובן, ישנה תצוגה עילית ופונקצית עדכון מערכת המדיה "על גבי האוויר".

בקרת האקלים הארבע-אזורית נשלטת באמצעות הקול או הכפתורים על הפאנל הקדמי מתחת לצג המרכזי. המושבים הקדמיים צוידו באוורור ועיסוי. לצד בורר ההילוכים ממוקם משטח טעינה אלחוטי. תא הנוסעים הגדול במיוחד מעניק מרווח לא רק בחלק הקדמי, אלא גם לברכיים והראש של הנוסע מאחור, אפילו אם הוא גבוה. השורה האחורית כוללת משענת יד עם מחזיקי כוסות וגומחות בדלתות. נפח תא המטען פשוט מדהים, הוא עמוק במיוחד הודות לאורך הרכב. בידוד הרעשים עשוי באיכות גבוהה.

השקיפות של הגג הפנורמי מתכווננת באופן מיידי באמצעות תנועת אצבע על מסך המגע המרכזי. כעת נכללת בקרת שיוט אדפטיבית שתוחלף בהמשך באוטופיילוט רמה 3. ישנם מערכת חניה אוטונומית, עוזר קולי ומושבים קדמיים עם אוורור ועיסוי. בסך הכל יש שש כריות אוויר, הרכב צבר חמישה כוכבים מתוך חמישה במבחני ריסוק.

יחידות כוח

דונגפנג וויה פרי שנת 2022/2023 הוצע בשתי גרסאות, שתיהן בעלות הנעה כפולה:

  • גרסה חשמלית דו-מנועית בהספק כולל של 680 כ"ס ו-1000Nm. טווח נסיעה על טעינה בודדת מגיע ל-500 ק"מ. רכב הפנאי מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4,8 שניות, מהירותו המרבית מוגבלת בנקודת ה-200 קמ"ש.
  • גרסה היברידית טורית נטענת. למנועים החשמליים משודך מנוע בנזין טורבו בנפח 1,5 ליטר. המנוע מפיק 109 כ"ס. בגרסה זו רכב הפנאי מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4,5 שניות. כל הכוחות מועברים לסוללות: מנוע הבעירה הפנימית פועל בתוק גנרטור. מיכל דלק מלא המיועד ל-50 ליטר של בנזין מספק טווח נסיעה של 860 ק"מ, צריכת הדלק עומדת על 6 ליטר ל-100 ק"מ. במצב חשמלי לחלוטין הרכב יעבור 140 ק"מ. טעינה מהירה מ-0% עד 80% תיקח כ-25 דקות.
אהבתם או התלהבתם?
23 קולות