דראקו. דרקון אמריקאי מכונף
דראקו דרגון הוא קרוסאובר-קופה מרהיב בעל ארבעה מנועים חשמליים בהספק כולל של 2,026 כ"ס, זהו הדגם השני של חברת Drako Motors האמריקאית. הרכב קיבל מרכב לא שגרתי עם שתי שורות מושבים וזוג דלתות גדולות הנפתחות כלפי מעלה, שנראות כמו כנפיים של דרקון (טוב, כמעט…). בנוסף לכך, היצרנית מבטיחה 676 ק"מ של טווח נסיעה, דינמיקה מדהימה ומרווח גחון מתכוונן. אבל זה לא הכל! הרכב החשמלי הפך רשמית לנציג העוצמתי והמהיר ביותר בתולדות פלח ה-Hyper-Luxury SUV, הודות לזמן האצה של 1,9 שניות ל-60 מייל/שעה (97 קמ"ש) ומהירות מרבית של 320 קמ"ש. ה"דרקון" האמריקאי המכונף גרם לכל יצרניות רכבי השטח המפוארים להילחץ, ללא יוצא מן הכלל. שואלים למה? – תראו כמה הוא עולה…
אחרי דראקו הראשון, מכונית העל דראקו GTE במחיר של 1,25 מיליון דולר, מחירו של הדרקון באמת משמח: עבור המפלצת הזו מבקשים כ-290 אלף דולר "בלבד". החיסרון היחיד הוא שצריך קצת לחכות, הייצור יתחיל רק בשנת 2026. אבל, כבר היום ניתן לבצע הזמנה מוקדמת לקרוסאובר (עם הפקדה)!
עיצוב חיצוני
דראקו דרגון הוא רכב גדול: אורך 5,055 מ"מ, רוחב 2,057 מ"מ, גובה 1,600 מ"מ. המרכב יצא קל במיוחד הודות לשימוש בחומרים מרוכבים. גג הרכב הוא שקוף. היופי הזה, המפגין אגרסיה, עוצב על-ידי אמני הסטודיו האיטלקי GranStudio, שבראשו עומד לובי ורמירש, שעבד בעבר בפינינפארינה. פנסי החזית הם רגילים, בלי תחכום עם כמה מפלסים, ומאחור יש פנסים צרים. הקרוסאובר קיבל מרכב בסגנון קופה, צורתו נמרצת ואווירודינמית, ומסתירה את המידות הרציניות שלו. על הגג מותקנים שני זרקורי לד קטנים. אבל הדבר המרשים ביותר הוא, כמובן, שתי הדלתות הענקיות העולות שפותחות את הגישה לתא הנוסעים ומציגות את היעדר הקורות המרכזיות. אין מראות צד, אבל יש מצלמות שמשדרות את התמונה למסכים נפרדים בתא הנוסעים.
חלל פנימי
תא הנוסעים של הקרוסאובר מיועד ל-5 נוסעים. בפנים מותקנים מושבי קרבון קלים. לנוחות הנהג, כל הכפתורים והמקשים ממוקמים על ההגה בעל עיצוב יוצא דופן – קטום גם בתחתית וגם בחלק העליון. למערכת המדיה מסך ענקי בגודל "17,1, לוח המחוונים הוא דיגיטלי, בנוסף ישנם מסכים נוספים של המצלמות וכן צגים אישיים לנוסעים מאחור.
מערכת הנעה ושאסי
יחידת הכוח של דראקו דרגון מורכבת מארבעה מנועים המפיקים ביחד 2,028 כ"ס. כל אחד מהמנועים נשלט בנפרד (כמו ב-GTE), מה שמספק מגוון רחב של אפשרויות. האלקטרוניקה, Drako DriveOS, שולטת במומנט של כל גלגל ומשתפת פעולה עם הבלימה הרגנרטיבית. כל הציוד מופעל על-ידי בלוק סוללות הממוקם מתחת לרצפה (כמו בדגם הראשון של דראקו). הסוללות מצוידות במערכת קירור נוזלי מתקדמת ותומכות בטעינה בהספק של עד 500 קילוואט. הרכב יכול לעבור עד 676 ק"מ בין טעינות, לפי שיטת EPA האמריקאית.
הקרוסאובר החשמלי אינו כבד מדי לגודלו: המשקל העצמי הוא 2,254 ק"ג, חלוקת המשקל בין הסרנים היא אידיאלית, 50/50. בנוסף להאצה מטורפת ל-60 מייל/שעה (97 קמ"ש) תוך 1,9 שניות ומהירות מרבית של מעל 320 קמ"ש, ה"דרקון" המכונף מסוגל לסחוב נגרר במשקל של 1,6 טון! החלום האמריקאי! מערכת הבלמים היא כמו במכונית-על אמיתית – מנגנוני 10 בוכנות מלפנים ו-6 בוכנות מאחור. המתלים מתכווננים, מרווח הגחון במצב סטנדרטי הוא 163 מ"מ, אך ניתן להגדילו ל-315 מ"מ מרשימים, מה שזמין בדרך כלל רק ברכבי שטח ייעודיים.