דראקו GTE היא מכונית-על עם יחידת כוח חשמלית, הדגם הראשון של חברת Drako Motors שבסיסה בעמק הסיליקון (קליפורניה, ארה"ב). המכונית נחשפה בשנת 2019 לא סתם באיזושהי תצוגה, אלא בתחרות האלגנטיות בפבל ביץ' (ארה"ב), מה שכבר אומר הרבה. הדגם מבוסס על שאסי שהושאל מפיסקר עם מתלים עצמאיים ואותה מסגרת מרכב. Drako Motors נוסדה על-יד
דראקו GTE. אלף דולר לכל "סוס"
AUTOBOOM

דראקו GTE. אלף דולר לכל "סוס"

דראקו GTE. אלף דולר לכל "סוס"

דראקו GTE היא מכונית-על עם יחידת כוח חשמלית, הדגם הראשון של חברת Drako Motors שבסיסה בעמק הסיליקון (קליפורניה, ארה"ב). המכונית נחשפה בשנת 2019 לא סתם באיזושהי תצוגה, אלא בתחרות האלגנטיות בפבל ביץ' (ארה"ב), מה שכבר אומר הרבה. הדגם מבוסס על שאסי שהושאל מפיסקר עם מתלים עצמאיים ואותה מסגרת מרכב. Drako Motors נוסדה על-ידי דין דראקו ושיב סיקאנד, מהנדסים עם חשיבה יזמית. מצד אחד, הם רצו ליצור מכונית-על בעלת התנהגות כביש חסרת תקדים שהייתה לוקחת את מוצריהם לגבהים בלתי ניתנים להשגה. לכן הפיתוח נמשך כמעט 10 שנים, כתוצאה החברה הגשימה את התכוניות שלה: ההספק הכולל של יחידת הכוח של דראקו GTE עם 4 מנועים הוא 1,200 כ"ס והמהירות המרבית היא 332 קמ"ש. מצד שני, ביזנס זה ביזנס, לכן ההערכה שלהם היא בערך אלף דולר לכל כוח סוס: כל אחת מהמכוניות מהאצווה הקטנה (בסך הכל 25 עותקים) תעלה בערך 1,25 מיליון דולר.

Fisker Karma 2009. Sedan, 1 generation.

חברת Fisker Automotive שנוסדה בשנת 2007 על-ידי הנריק פיסקר הוציאה בשנת 2011 מכונית ספורט היברידית פלאג-אין במרכב סדאן פיסקר קאמרה, בסך הכל נמכרו קרוב ל-2,000 רכבים, המחיר בארה"ב בתחיל מ-$102,000 תמורת הדגם הבסיסי. בפברואר 2014 החברה הכריזה על פשיטת רגל ונרכשה על-ידי יצרנית הרכב הסינית Wanxiang Group. העסקה לא כללה את המותג Fisker ואת סימני המסחר שהיו שייכים להנריק פיסקר. לכן נולדה חברה עם שם חדש – Karma Automotive. בשנת 2019 קו הדגמים עודכן, הופיעו Revero GT ו-Revero GTS.

לפרוטוקול

עיצוב חיצוני

מבחוץ דראקו GTE מזכיר את דגם המקור, קארמה ריברו GT (פיסקר קארמה לשעבר), שממנוע לקחו את מסגרת המרכב ואת השאסי עם המתלים. עם זאת, דפנות המרכב הן מקוריות לחלוטין ועשויים באופן חלקי מסיבי פחמן. המכונית היא יפה והכל בה נעשה לטובת מהירות. העיצוב פותח על-ידי לובי וורמרש, שהיה אחראי גם על עיצוב דגמי פרארי, מזראטי ואלפא רומיאו. מלפנים – כונסי אוויר ענקיים: לדברי היוצרים, הם הקדישו תשומת לב מיוחדת לקירור אינטנסיבי של המנועים החשמליים והסוללות. מימדי המרכב ואפילו נפח תא המטען של מכונית הסדאן עם 4 מקומות עדיין שמורים בסוד. אבל ידוע שהג'נטים הם מחושלים ובקוטר R21. צמיגים – Michelin Pilot Sport 4S בגודל 295/30 R21 קדמיים ו-315/30 R21 אחוריים.

חלל פנימי

לגבי תא הנוסעים ידוע רק שמתחת למסך המולטימדיה נמצא פאנל עם ארבע ידיות האחראיות על השליטה במצבי הנהגיה, במידת ההתערבות של בקרת היציבות, ברמת הרגנרציה ועל המומנט בסרן הקדמי. השלט הזה נקרא Quattro Manettino. ההגדרות המיוחדות של יחידת הכוח מיועדות לסוגי משטחים ספציפיים. בסך הכל יש 6, כולל מצבים למזג אוויר יבש וגשום וכן שני מצבים למסלול מרוצים.

להצגתו של סדאן העל Drako Motors פרסמה סרטון שבו דראקו GTE מחליק על קרח חשוף. הוצגה החלקה בזווית של בערך 90 מעלות, פניית J ודונאטס.

מעניין

יחידת כוח

Drako GTE ‏2019. הרכב מכונית. סדאן, 1 דור

המפתחים ממצבים את דראקו GTE בתור הרכב העוצמתי ביותר בקטגורית Grand Tourismo. מכונית העל מונעת על-עדי ארבעה מנועים חשמליים סינכרוניים בהספק כולל של 1,200 כ"ס. כל מנוע משודך לגלגל משלו. המומנט הכולל בכל הגלגלגים הוא 8,880Nm. כל זה מאפשר ליישם חלוקת מומנט לא רק באמצעות הפחתת המומנט, אלא גם באמצעות הפעלת מצב רגנרציה בכל גלגל. מדהים שמערכת הבקרה Drako DriveOS מבצעת את החלוקה 1,000 פעמים בשנייה.

Drako GTE ‏2019. מנוע. סדאן, 1 דור

לסוללה קיבולת של 90 קוט"ש, טווח הנסיעה לא הוכרז אולם ידוע ההספק המרבי שלה – 990 קילוואט. לפי ההערכות שלנו, במצב משולב אפשר לקוות ל-350–400 ק"מ. הרכב מצויד במערכת קירור נוזלי. למטען הסטנדרטי הספק של 15 קילוואט, אך נתמכת טעינה מהירה בהספק עד 150 קילוואט. מותקנים בלמי ברמבו גדולים ואדירים בהתאם להספק, הגרסה הספורטיבית Track Edition קיבלה בנוסף בולמי זעזועים ספורטיביים מתכווננים Öhlins, כיול אחר של השאסי וצמיגים אחרים.

דראקו או טסלה?
9 קולות