טנדר חשמלי חדש ראם 1500 Revolution הוא מהפכה בעולם הטנדרים. הדגם משלב בתוכו את הנוחות לשימוש עם טכנולוגיה מתקדמת ביותר. תארו לעצמכם - "סוס עבודה" חשמלי שמגיע עם קבינה בעלת 3 שורות של מושבים, משטח העמסה מתארך ומקרן! טנדר סדרתי צפוי לצאת לשוק תחת השם ראם 1500 BEV בשנת 2024, קבלת ההזמנות תפתח בחודשים הקרובים. אנחנו רוצי
ראם 1500. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

ראם 1500 החדש. המהפכה בעולם ייצור הטנדרים

ראם 1500. מרכב, צורה.

טנדר חשמלי חדש ראם 1500 Revolution הוא מהפכה בעולם הטנדרים. הדגם משלב בתוכו את הנוחות לשימוש עם טכנולוגיה מתקדמת ביותר. תארו לעצמכם - "סוס עבודה" חשמלי שמגיע עם קבינה בעלת 3 שורות של מושבים, משטח העמסה מתארך ומקרן! טנדר סדרתי צפוי לצאת לשוק תחת השם ראם 1500 BEV בשנת 2024, קבלת ההזמנות תפתח בחודשים הקרובים. אנחנו רוצים לשתף אתכם בכל הנפלאות של רכב הקונספט המהפכני הזה.

המתחרה המרכזי של ראם 1500 BEV הוא טסלה סייברטראק.

אחד מהמתחרים המרכזיים של ראם 1500 BEV בשוק יהיה טסלה סייברטראק - תחילת הייצור שלו סוף כל סוף מתוכנן להתחיל כבר באמצע שנת 2023.

עובדה מעניינת

יש להוסיף, ש-RAM יצרה את הרכב שלה מעט מאוחר יותר מהמתחרים המרכזיים שלה. Ford ו-General Motors כבר הציגו את הטנדרים החשמליים שלהם: פורד F-150 לייטנינג, שברולט סילברדו EV ו-ג'י.אמ.סי. Sierra EV. אבל ייתכן, שההמתנה שווה את זה, כי הכניסה של טנדר של RAM לשוק תהיה מהפכנית. רכב הקונספט Revolution שהוצג בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס, גילם בתוכו פתרונות עיצוביים נועזים ביותר - כמובן שלא בטוח שכל זה יישמר ברכב סדרתי.

העיצוב החיצוני

העיצוב החיצוני הוא מרשים: מודרני ודינמי, הוא שונה מזה של כל הדגמים של RAM הקודמיים. לא קשוח, לא "שרירי". דגם סדרתי בטוח יקבל את לוחית השם של RAM חדשה ו"אחידה" ופנסי לד שמזכירים בצורתם מזלגות הכוונון. מרכב נטול תמוכה מרכזית, מצלמות במקום מראות, גג העושי כולו מזכוכית מחובר לשמשה הקדמית עם מערכת עמעום אלקטרוכרומית וגלגלים עם מכסים מרכזיים קבועים כמו של Rolls-Royce, לעומת זאת, כל זה עדיין בסימן שאלה. רכב הקונספט מצויד בגלגלי שטח בגודל 35 אינץ' בעלי קוטר פנימי בסך 24 אינץ'. ייתכן, שרכב סדרתי יקבל בנוסף: דלתות אחוריות עם צירים ופנל רצפה נשלף, המאפשרים להגדיל את האורך של משטח מטען ותא מטען מרווח עם מארגן ועם טונל מרכזית עמוק בחלק הקדמי. במקרה שכל המרכיבים האלה יושמו בטנדר הסדרטי, ראם 1500 BEV החדש יעקוף את המתחרים שלו בקלות.

העיצוב הפנימי

קבינה כפולה היא ארוכה יותר כמעט ב-10 ס"מ מזאת של דגם ראם 1500 העכשווי, בעוד שאורך של משטח המטען של שני הדגמים הוא זהה. כל 4 המושבים הם נפרדים ומורכבים על פסים ארוכים לנוחות הכוונון. את משענות הצד הנשלפות במושבים הקדמיים ניתן למקם מעל הברכיים ולהרכיב מהם שולחן קטן לצרכי עבודה או ארוחה. תא הנוסעים מרווח במיוחד ומאפשר להתקין שורת מושבים שלישית, שלא הופיעה לפני כן. אולם, זוהי לא שורה מלאה, אלא אחת שמזכירה את שורת המושבים השנייה בטנדרים בתצורת קבינה וחצי: המושבים הנשלפים מאפשרים לקחת נוסעים לליווי לנסיעה קצרה או להשתמש בנפח הזה להובלת מטענים. הדופן האחורי של תא הנוסעים הוא מתקפל ומאפשר להכניס חלק מהמטען לתוך תא נוסעים.

תאורת לד של הפנל הקדמי משחזרת את הצורה של מזלג כוונון (כהמשך של צורתם של פנסים). במקום לוח מחוונים קיבלנו תצוגת עילית עם מציאות רבודה. יש גם מקרן חיצוני, הוא מותקן מתחת לשמשה הקדמית, הוא מאפשר לארגן קולנוע נייד ולהקרין סרטים, למשל על הקיר בתוך הבית. המסך המרכזי של מערכת המולטימדיה מורכב משני חלקים בגודל 14.2 אינץ': תוכלו לשנות מצב בחלק העליון ואת החלק התחתון ניתן להסיר ולהשתמש בו כטאבלט בכל מקום: בתוך תא הנוסעים (למשל למשחקים) או מחוץ לרכב (לשליטה במערכות עזר).

טכנולוגיות "חכמות"

ראם 1500. מרכב, צורה.
ניתן לתת לרכב פקודות כמו לעשות צילום, לפתוח חלונות, לשים את המוזיקה, או אף להפעיל מצב "עקוב אחרי".

הטנדר המהפכני מאובזר במגוון מערכות טכנולוגיות חכמות: מצלמות במקום מראות, שליטה קולית באמצעות Alexa או Siri, אפשרות של שליטה במערכת "הבית החכם" ישירות מהרכב, זיהוי ביומטרי. מערכת זיהו קולי מגיעה עם בינה מלאכותית ששולטת במספר פונקציות לא רק מבפנים, אלא גם כאשר נהג נמצא מחוץ לרכב. לדוגמה, אפשר לתת לרכב פקודות כמו לעשות צילום, לפתוח חלונות, לשים את המוזיקה, או אף להפעיל מצב "עקוב אחרי". "מצב הצל" יגרום לרכב לעקוב אחר הנהג שהולך מחוץ לרכב. כל זה אפשרי בזכות מצלמות רבות ומגוון חיישנים שבנוסף מאפשרים לרכב לעקוף מכשולים בדרך. הרכב מאובזר גם בנהג אוטומטי ברמה שלוש. האם כל זה יישמר בגרסה הסדרתית, כעת לא ידוע.

המנועים והשלדה

רכב הקונספט ראם 1500 Revolution מורכב על בסיס פלטפורמה לרכבים החשמליים STLA Frame שהוצגה לראשונה על-ידי Stellantis בשנת 2021. הפלטפורמה מתכוונת טווח נסיעה מרבי בטעינה אחת עד 800 ק"מ ועל בסיסה יורכבו לא רק טנדר ראם 1500 אלא בנוסף רכבי שטח בגודל מלא של Dodge, Jeep ומספר נוסף של רכבים מסחריים קלים יחסית.

ראם 1500. מרכב, צורה.
טווח הנסיעה המרבי על טעינה אחת עד 800 ק"מ.

השלדה של ראם 1500 Revolution מורכבת על מתלים פנאומטיים המכיילים את מרווח הגחון בהתאם למצב הנהיגה, כולל נהיגה בשטח. כמובן, שהרכב יצויד בשני מנועים, הנעה כפולה ושלדה בשליטה מלאה עם מנגנון היגוי בגלגלים האחוריים: ניתן לסובב את הגלגלים האחוריים עד 15 מעלות, מה שיגדיל משמעותית את יכולת התמרון של הטנדר בעיר ובעיקר בעת איתור מקום החניה. מערכת חשמלית בעלת מתח בסך 800 וולט תספק טווח נסיעה ארוך בטעינה אחת ובנוסף תאפשר טעינה ממקור מתח עם הספק מרבי בסך 350 קילוואט. לפי הצהרתם של המפתחים, אפשר להטעין סוללה לטווח הנסיעה של 160 ק"מ תוך 10 דקות בלבד.

מה דעתכם, נחכה לסייברטראק או נבחר בראם המהפכני?
13 קולות