המסע החשמלי עם Yuanhang
בתצוגת הרכב בצ'נדו שנת 2022 בסין התקיימה הופעת הבכורה של המותג החדש Yuanhang (יואנהאנג). הוא ראוי לתשומת לב מפני שהוא מתמקד ברכבי יוקרה חשמליים. המותג נוצר על-ידי החברה הסינית הגדולה Dayun Automobile Group שכבר מזמן מתמחה בכלי רכב מסחריים, משאיות ואוטובוסים וגם מחזיקה במותג Dayun Passenger Car שמייצר שתי מכוניות במחיר נמוך: הקרוסאובר הקטן Yuehu באורך 3,7 מטר וקומפקט-ואן החינני Yuanzhi M1. בנוסף לכך, קבוצת Dayun Automobile כוללת את Dayun Truck, Dayun Motorcycle, Dayun Pickup Truck, Dayun New Energy ו-Dayun Passenger Car. אך ככל הנראה העתיד החשמלי לא מניח לתאגידי הרכב. לכן, על מנת לתפוס את הנתח שלו בשוק רכבי היוקרה, הופיע מותג חדש עם השם הרומנטי Yuanhang ("מסע"). בואו נראה איזה מסע חשמלי מבטיחה לנו Yuanhang.
מה ידוע לנו
Yuanhang תעסוק בייצור של דגמים מפלח הפרימיום בטווח המחירים בין 300 – 600 אלף יואן (43 – 87 אלף דולר). על מנת להדגים את רצינות הכוונות שלה, החברה הציגה בצ'נדו ארבעה דגמים חשמליים לחלוטין במקביל. כל המכוניות מבוססות על אותה פלטפורמה מודולרית BHD (Beyond the Horizon of Drive) שנוצרה בהשתתפות מומחים מ-Bosch ו-Huawei, כולם קיבלו עיצוב בלתי שגרתי וטכנולוגיות מדיה מקוריות. הרכבים החשמליים יצאו לשוק במאי-יוני 2023.
הפלטפורמה המודולרית BHD מספקת בסיס גלגלים באורך 3,125 – 3,130 מ"מ ואורך מרכב מכובד, כל הדגמים יצאו גדולים, מעל 5 מטר. כבר ניכר סגנון העיצוב המקורי: החזית שגורמת להיזכר ברכבים שונים, קווי מתאר חלקים וידיות הדלת הנשלפות. באשר לחלק הטכני, כאן ניכרת החדשנות: הרכבים החשמליים צוידו במערכת חשמלית במתח 800 וולט. זה אומר שטעינת הסוללה לסיפוק טווח נסיעה של 300 ק"מ תיקח 10 דקות בלבד. המרחק המרבי שהמכוניות יוכלו לעבור בגרסאות הבכירות יהיה 1,000 ק"מ. יוצעו גרסאות המצוידות בשני מנועים, משמעות הדבר היא שתהיה הנעה כפולה שאינה נפוצה במיוחד בסין. ההספק הכולל של הגרסה הדו-מנועית יגיע ל-680 כ"ס, המומנט – 800Nm. לכן היצרנית מצהירה באופן בטוח על האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3,5 שניות (במכוניות מסוימות).
כמו כן, ידוע שמערכת ההפעלה AliOS סופקה על-ידי Alibaba והמתלים יהיו מדליקים במיוחד: פנאומטיים עם בולמי זעזוע אדפטיביים. במקרה כזה גם הבלמים מאת החברה האיטלקית המפורסמת Brembo שמשתפת פעולה עם יצרניות מכוניות ספורט ואופנועים - נראים מצוין. כל הדגמים מצוידים בהגה כוח אלקטרו-מכני Bosch iBooster, אותו אחד המותקן בפורשה קאיין ויגואר I-Pace החשמלי ובמערכת בקרת היציבות Bosch ESP9.3.
קו הדגמים
יואנהאנג Y6
דגם יואנהאנג Y6 בצורת מרכב סדאן, באורך 5,270 מ"מ נחשב לדגם הבסיסי. המרחק בין הסרנים שלו הוא 3,130 מ"מ, רוחב המרכב הוא 2,000 מ"מ וגובה הוא 1,500 מ"מ. דווקא הוא יכול להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,5 שניות ולעבור ללא טעינה עד 1,000 ק"מ. תא הנוסעים כולל ארבעה מושבים.
יואנהאנג Y7
הסדאן Y7 עם גג משופע בסגנון קופה אמור להפוך או לספינת הדגל או לדגם הספורטיבי, אורך המרכב שלו הוא 5,260 מ"מ. דגם התערוכה משך תשומת לב בדלתות הקדמיות שנפתחות כלפי מעלה, בצבע המרכב הכתום ובמצלמות במקום מראות. המכונית קיבלה פנסי מטריקס מדליקים במיוחד שמסוגלים להקרין על פני הכביש רמזים לנהג או להולכי רגל. בפנים תפגשו תא נוסעים בעל גימור עשיר ומושבים מרופדים בעור נאפה, מסך מולטימדיה בגודל 17,4 אינץ' המבוססת על מערכת ההפעלה AliOS, כמו כן, היא מכילה פונקצית זיהוי פנים של משתמשים שונים. צורת ההגה היא לא מסורתית, המסך של תצוגה העילית קיבל תמיכת מציאות רבודה (70 אינץ' וירטואליים), לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על מסך 12,3 אינץ'. מערכת השמע כוללת 19 רמקולים, לרשות הנוסעים מאחור יש פאנלים עם כפתורי מגע לשליטה באקלים ובשמע.
יואנהאנג H8 ו-H9
הקרוסאוברים של Yuanhang קיבלו בסיס גלגלים זהה, 3,125 מ"מ ואורך מרכב כמעט זהה: 5,230 מ"מ אצל H8 ו-5,220 מ"מ ב-H9. כמובן, ה"אחים" נבדלים בעיצוב, אך לא רק. H8 (רוחב מרכב 2,105 מ"מ, גובה 1,760 מ"מ) זכה לגג פנורמי עם מקרן המיועד לנוסעים האחוריים: אפשר להוריד את המושבים ולצפות בסרטים או בתוכן אחר. מבחינה פיזית זה לא נוח בכלל, אך פיצ'ר כזה בהחלט מושך תשומת לב ובזכותו קל יותר לזכור את הרכב בין המגוון האינסופי של הדגמים הנוצצים שיוצאים לאחרונה.
הקרוסאובר יואנהאנג H9 אמור להפוך לספינת הדגל של המותג, אך נכון לעכשיו אין מספיק מידע עליו. עם זאת, ידוע ששני הדגמים הולכים להצטייד בשני מנועים חשמליים בהספק עד 680 כ"ס ו-800Nm. שני הקרוסאוברים החשמליים יקבלו זוג מסכים על הפאנל הקדמי בגודל 12,3 ו-17,4 אינץ' וגם את המסכים של תצוגה העילית AR-HUD עם שטח תצוגה של 70 אינץ', כמו ב-Y7. לדברי החברה, דגמים H8 ו-H9 יגיעו בגרסאות עם 2 או 3 שורות מושבים.