פרארי 448 – מכונית ספורט יוקרתית מבית מותג Ferrari האיטלקי – יצרנית רכבי מרוצים אגדיים. נמצאת בייצור משנת 2015. הרכב בהנעה אחורית מוצע במרכב קופה, בגרסה זו לספרות בשם מצטרפות אותיות GTB (GranTurismo Berlinetta), והגרסה הפתוחה במרכב רודסטר נושאת את השם 488 Spider.
פרארי 488 ‏2018. מרכב, צורה. קופה, 2 דור
AUTOBOOM

פרארי 448. סוס גזעי לוהט מאורוות Ferrari

פרארי 488 ‏2018. מרכב, צורה. קופה, 2 דור

פרארי 448 – מכונית ספורט יוקרתית מבית מותג Ferrari האיטלקי – יצרנית רכבי מרוצים אגדיים. נמצאת בייצור משנת 2015. הרכב בהנעה אחורית מוצע במרכב קופה, בגרסה זו לספרות בשם מצטרפות אותיות GTB (GranTurismo Berlinetta), והגרסה הפתוחה במרכב רודסטר נושאת את השם 488 Spider.

נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט המדהימה הזאת בדגם שנת 2015, ואת דור השני שנת 2018 הנמכר תחת שם 488 Pista, הוא נבדל באווירודינאמיקה משוכללת מהותית, בתא נוסעים משופר ובמנוע עוצמתי יותר המפיק 720 כ"ס.

דור ראשון

נמצא בייצור משנת 2015 עד עתה (נתונים לשנת 2020). פרארי 448 הראשונה בעלת אינדקס מרכב F124M, אשר נחשפה ב- 2015 בתצוגת רכב בג'נבה, הינה המחליפה של פרארי 458 Italia, אך לעומתה רשימה ארוכה של מאפיינים טכניים חדשים, שאסי חדש ויותר מ- 80% מרכיבים חדשים. השאסי, בעיקר, מורכב מאלומיניום, אולם בחלקים אחרים מצויים טיטניום וסיבי פחמן. המנוע מותקן מול הסרן האחורי, דבר שסייע להשיג חלוקת משקל כמעט מושלמת בין הצירים – 46.5/53.5 לטובת הסרן הקדמי.

488 החדשה צוידה במערכת בקרת החלקה צידית Slide Slip Control 2, בדיפרנציאל נשלט חשמלית E-Diff F1-Track, בבקרת משיכה «manettino» בעלת מספר מצבים, ובמערכת Variable Torque Management המגבילה את המומנט בהילוכים נמוכים. ומערכת Launch Control מאפשרת להשיג פחות סחרור גלגלים במהלך האצה מעמידה.

האצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 488 לוקחת 3 שניות בלבד, מהירות מרבית של 448 GTB משיגה 330 קמ"ש, ושל הרודסטר 488 Spider – קצת פחות – 327 קמ"ש.

מתלים עצמאיים מקדימה על עצמות עצה כפולות ומערך רב-חיבורי מאחורה עברו כמה שכוללים קטנים. בפרארי 488 החדשה מותקנים בולמי זעזועים מגנטיים אדפטיביים FrS SMC-E המספקים יציבות מוגברת בפניות. בלמים קרבון-קראמיים 398 מ"מ מקדימה ו- 360 מ"מ מאחורה לצד מערכת ABS יעילה במיוחד עם סטרוקטורת Ferrari Pre-Fill קיצרו את מרחק הבלימה ב- 9% בהשוואה לדגם הקודם. המכונית קיבלה חישוקי סגסוגת קלה R20 עם צמיגי Michelin Supersport Cup .

מנועים ודינאמיקה

דגם 48 החדש צויד במנוע בי-טורבו 3,9 ליטר V8 חדש בהספק 670 כ"ס בעת 8000 סל"ד, והמומנט ב- 3000 סל"ד מגיע ל- 760Nm בהילוך שבעי. בלוק המנוע מיוצר כולו מאלומיניום. על המנוע הותקנו מגדשים בעלי מיסבים כדוריים מסגסוגת טיטניום-אלומיניום ושני אינטרקולרים. שימוש במגדשי טורבו הפחית את פליטת CO2 ב- 15%. יתר על כן, אלקטרוניקת המנוע מסוגלת לכבות את המנוע בעת עצירה בכדי לחסוך בדלק. המנוע, אשר הפך לעוצמתי ביותר בין רכבי פרארי סדרתיים, פועל בצוותא עם תיבת 7 הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול, שבהשוואה לדגם 458 נהייתה מהירה ב- 30% בעת העלאת הילוך וב- 40% בעת הורדה.

הכל ביחד אפשר לשפר מהותית את דינאמיקת הסוס הגזעי החדש מאורוות Ferrari. האצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 488 לוקחת 3 שניות בלבד, מהירות מרבית של 448 GTB משיגה 330 קמ"ש, ושל הרודסטר 488 Spider – קצת פחות – 327 קמ"ש. על מסלול מבחן המקורי של פרארי המכונית השיגה תוצאה של 1.23.00, שמהיר יותר בחצי שנייה מ- 458 Speciale ובשתי שניות מגרסת 458 Italia הרגילה.

עיצוב חיצוני ותא נוסעים

פרארי 488 שנת 2015/2016 נבדלת באווירודינאמיקה משופרת הודות למחוללי מערבולת המפנים את זרמי האוויר לגחון המכונית, וצורות פגוש קדמי וספוילר החדשות. לדיפיוזר האחורי גיאומטריית דש משתנה בשליטת מחשב המאפשר איזון בין כוח הצמדה לכוח גרר. מקדם הגרר של 1,67 בדגם 488 הפך לשיא בין מכוניות כביש של פרארי!

בתא הנוסעים של מכונית הספורט לא חלו שינויים דרסטיים, וכמו בדגם הקודם, הוא מכיל כפתורי Start-stop, ידיות איתות ומגבים, שליטה בבקרת משיכה «manettino» ואורות החנייה על ההגה. האלקטרוניקה כללה מערכת התנעה בכפתור, אינטרפייס מעודכן של מערכת אינפוטיינמנט ו- 12 רמקולים בהספק כללי של 1250 וואט.

החלק הארי של תא הנוסעים מרופד בעור איכותי בשני גוונים. בחלק מהמקומות המהנדסים החליטו להשתמש באלקנטרה. למכונית שני מושבים, ולהם תמיכת צד ספורטיבית וכוונון חשמלי. מושבי הספורט נוחים במיוחד, מאחר שהם מחזיקים היטב את פלג גוף העליון במהלך פניות.

קבריולט פרארי Spider

הרודסטר אשר הוצג לראשונה בתצוגת רכב בפרנקפורט בספטמבר 2015 חולק מנוע, שאסי ותיבת הילוכים עם הקופה ברלינטה. מנוע בי-טורבו 3,9 ליטר V8 בהספק 670 כ"ס הפיק 8000 סל"ד ו- 760Nm בזוג עם גיר 7 הילוכים רובוטי בעל מערכת מצמדים כפולת. הגרסה הפתוחה שוקלת כמעט ב- 50 ק"ג יותר מהקופה, אולם עדיין קלה יותר ב- 10 ק"ג מקודמה 458 Spider, ונוסף על כך, שופרה עמידות מרכבה לפיתול ב- 23%.

גג קשיח אוטומטי Retractable Hard Top עבר בירושה מ- 458. הוא מיוצר מאלומיניום, מה שהפחית משמעותית במשקל. הגג מתקפל לתוך תא מיוחד ב- 14 שניות, אותו ניתן להוריד או להרים בעת תנועה במהירות נמוכה. עוד יתרון הוא האפשרות להוריד את החלון האחורי ללא תלות במצב הגג. פרארי טענו כי במהירות 200 קמ"ש עם גג פתוח ניתן לדבר בתא הנוסעים ללא בעיה מבלי להרים את הקול.

פרארי Pista שנת 2018

בתרגום מאיטלקית Pista – "מסלול". הגרסה ה"אקסטרימאלית" של הקופה הספורטיבי נחשפה באביב 2018. בעיצוב החוץ ותא הנוסעים של הרכב ניכרות נגיעות בלתי שגרתיות, והוא זכה למנוע יותר עוצמתי ולחומרה יותר אפקטיבית. קצת מאוחר יותר האיטלקים השיקו את מכונית העל במרכב רודסטר פתוח עם גג קשיח מתקפל. על סמך מידע רשמי, כוח ההצמדה של 488 Pista גדול ב- 20% בהשוואה לגרסת 488 GTB. משקל הרכב הונמך אף ב- 90 ק"ג. במידה מסוימת לכך תרם שימוש חלקי בקרבון בייצור המבנה. ממנו מיוצרים פיירינג קדמי, כיסוי מנוע, ספוילר אחורי והדיפיוזר.

חלקה הפנימי של פרארי 488 פיסטה שנת 2019/2020 מצויד בתא נוסעים ספורטיבי, חגורות בטיחות 4 נקודות, רצפה מתכתית ללא כיסוי ובאטמוספרה כללית של מכונית מרוצים. על פי בקשה ניתן להוסיף אלמנטים אופציונאליים לשיפור הנוחות, למשל, ריפוד עור או מערכת ניווט.

הקופה הספורטיבי פרארי פיסטה משיגה 100 קמ"ש תוך 2,85 שניות בלבד, ומהירותה המרבית – 340 קמ"ש!

למצב רוח הספורטיבי מוסיף קרבון "עירום" על הפאנל הקדמי ופאנל אטום במקום שאנו רגילים לראות תא כפפות. בשאר, עיצוב הפנים של פרארי 488 פיסטה חוזר על המינימאליזם, אטמוספרה הספורטיבית ואיכות הרכבה הגבוהה של הגרסה הסטנדרטית. לישיבה נוחה תורמים מושבי ספורט המחזיקים היטב את הגוף. מול הנהג ממוקם הגה רב-תכליתי בעל 3 חישורים המוכר, ולוח מחוונים המודרני מאחוריו.

בפרארי פיסטה 488 החדשה מותקן מנוע בנזין 3,9 ליטר V8 המיוצר מאלומיניום בעל 2 טורבינות, מערכת הזרקת דלק ישירה וסעפת יניקה מקרבון. וכתוצאה, המנוע מפיק 720 כ"ס. למנוע מצטרף גיר 7 הילוכים רובוטי המשלב הילוך מראש. ל- 488 פיסטה דיפרנציאל E-Diff דור 3 עם נעילה נשלטת אלקטרונית. וכתוצאה, הקופה הספורטיבי פרארי פיסטה משיג 100 קמ"ש תוך 2,85 שניות בלבד! ומהירותה המרבית אינה עולה על 340 קמ"ש. פרארי 488 פיסטה במרכב רודסטר מפסידה לאחותה במרכב הסגור רק בתאוצה מעמידה ל- 200 קמ"ש – לה לוקח 8 שניות (הקופה מזנק ל- 200 תוך 7,6).

פרארי 488 פיסטה החדשה עברה שיפור משמעותי, למרות שקודמה בתפקיד הייתה מצוינת גם ככה. המכונית הפחיתה היטב במשקל, זכתה למנוע קל אך גם עוצמתי יותר, מערכת סופר-סטרוקטורה חדשה וכו'. כבונוס נעים – מכונית זו זמינה לשימוש בכבישים ציבוריים. האווירודינאמיקה, חזותה ותא נוסעים הנאה בעיצוב ספורטיבי רק מגרים מחשבות על נהיגה מהירה.

איזה דגם פרארי עד כדי כך אגדי שהוא מביס את האגדיות של דגמי פרארי אגדיים אחרים?
3 קולות