קופה פרארי 488 GTB. דור 1 (2015)
פרארי 448 – מכונית ספורט יוקרתית מבית מותג Ferrari האיטלקי – יצרנית רכבי מרוצים אגדיים. נמצאת בייצור משנת 2015. הרכב בהנעה אחורית מוצע במרכב קופה, בגרסה זו לספרות בשם מצטרפות אותיות GTB (GranTurismo Berlinetta), והגרסה הפתוחה במרכב רודסטר נושאת את השם 488 Spider. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית על המרשימה בדגם שנת 2015, ואת הדור השני שנת 2018 הנמכר תחת שם פרארי 488 Pista הנבדל באווירודינאמיקה משוכללת מהותית, בתא נוסעים משופר ובמנוע עוצמתי יותר המפיק 720 כ"ס.
לפרארי 488 GTB שנת 2015 במרכב קופה דו-מקומי המימדים הבאים: 4605 אורך, 1975 מ"מ רוחב, 1206 גובה, 2650 מ"מ בסיס גלגלים. נפח תא מטען – 170 ליטר.
תכונות ייחודיות
לדגם הדו-מקומי שנת 2015/2016 שלדת צינורות מאלומיניום. המנוע מותקן מול הסרן האחורי, דבר שסייע להשיג חלוקת משקל כמעט מושלמת בין הצירים – 46.5/53.5 לטובת הסרן הקדמי. לקופה מתלי קפיץ עצמאיים לחלוטין מאלומיניום – עצמות עצה כפולות מקדימה ומערך רב-חיבורי מאחורה.
מבחוץ
פרארי 488 GTB החדשה הינה מכונית על בהנעה אחורית בקטגוריית פרימיום, לה עיצוב אלגנטי, חומרת ביצועים גבוהים, ומאפייני דינאמיקה מן המעלה הראשונה.
בהשוואה לדגם 458 Italia הקודם, חזית 488 החדשה זכתה לפגוש אחר בעל שני מחיצות אנכיות. צורת יחידות תאורת חזית נותרה זהה, אולם העיצוב מעט שוכלל. לקופה 488 GTB מקדם גרר של 1.67, זהו שיפור של 50% ביחס לדגם הקודם. כאשר מהירות מכונית העל מגיעה ל- 250 קמ"ש, כוח ההצמדה שווה ל- 325 ק"ג. זה לא שיא, אמנם נתון הרבה יותר טוב מהקודם. גג גבוה וזורם מגביר את הדינאמיקה והמכונית מתחילה לעודד את המחשבות על נהיגה נמרצת. המכונית נשענת על גלגלי R20 מאסיביים שכמעט נוגעים בקו החלונות.
הפנסים בחלק האחורי קיבלו עדכון ומילוי LED. לצידם מצאו מקום לתעלות אוויר מוגדלות מתא המנוע. הפגוש האחורי עבר חידוש משמעותי – כעת המפלטים מובנים לתוכו, דבר שנראה הרבה יותר טוב. הדיפיוזר נשאר במקומו. והתוצאה היא מכונית שבהחלט מסוגלת להתמודד על תואר מכוניות ספורט האלגנטית ביותר.
תא נוסעים ואבזור
תא הנוסעים של פרארי 488 GTB שנת 2015/2016 נראה עדכני ומרופד בעור בשני גוונים, בחלק מהמקומות השתמשו באלקנטרה. לקופה שני מושבים בעלי תמיכה ספורטיבית וכוונון חשמלי. לריפוד המושבים השתמשו בעור מנוקב. תנוחת הישיבה בהם נוחה במיוחד, מאחר שהם מחזיקים היטב את הגוף במהלך פניות. בכל הנוגע למרווח פנימי – בהחלט מקובל בשביל דגם ספורטיבי, ודווקא מסיבה זו מכונית זו מוצגת בתור רכב יומיומי.
ההגה – ספורטיבי בעל 3 חישורים – מוכר מין העבר, השתנו רק כפתורי הפונקציות ההכרחיות. עליו ממוקמים מתגי איתות, התנעת מנוע, החלפת מצבי נהיגה וגם שליטה בקשיחות בולמי הזעזועים. נוכחים גם מחוונים עגולים המובנים לתוך חישוק ההגה, אשר קשורים לטכומטר. העברת הילוכים במצב ידני נוחה למדי.
פרארי 488 GTB מזנקת מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3 שניות, ומהירותה המרבית – 300 קמ"ש.
לוח המחוונים נותר ללא שינויים. במרכז מותקן באר בעל שעון דמוי אנלוגי המציג סל"ד עם מד מהירות חשמלי מובנה לתוכו. בצדדים – מסכים המציגים נתונים אודות התקנים שונים של מכונית העל. לדוגמה, בצג השמאלי תוכלו לראות רמת חימום והתחממות של חטיבת הכוח, הגיר, הצמיגים ומנגנוני הבלמים.
בקונסולה המרכזית מיקמו כמות מינימאלית של אבזור. בחלק העליון מותקן בלוק מערכת בידור המצויד בשני בקרי חוגה ושלושה כפתורים. מתחתיהם – בלוק בקרת אקלים נפרדת, הנשלטת באמצעות בקר חוגה ומספר כפתורים. פתחי האוורור זכו לעיצוב מסוגנן למדי, צורתם החדשה מעניקה להם מראה אגרסיבי.
השינויים המשמעותיים ביותר נגעו בטונל המרכזי, הוא צויד בעמדה חדשה עם אמצעי תפעול הגיר. השתנה לא רק הצבע, אך גם צורתה. לידיה ממוקם כפתור איתות חירום, ולפניה – מחזיק כוסות. כתוצאה, תא הנוסעים של פרארי 488 GTB שנת 2016/2017 יצא למעשה פרקטי, איכותי ונוח.
רמת גימור הבסיסית של פרארי 488 GTB יכולה להשוויץ בבולמי זעזועים בשליטה אלקטרונית, הממולאים בנוזל מגנטוראולוגי, ובהגה כוח חשמלי. מערכת הבלמים קיבלה צלחות קרבון-קראמיות, 398 מ"מ מקדימה ו- 360 מ"מ מאחורה.
מנועים ודינאמיקה
הקופה החדש מצויד במנוע בי-טורבו 3,9 ליטר V8 חדש בהספק 670 כ"ס בעת 8000 סל"ד ו- 760Nm. המנוע פועל בצוותא עם גיר 7 הילוכים רובוטי בעל מצמד כפול. על פי נתוני החברה, פרארי 488 צורכת 11,4 ליטר ל- 100 ק"מ. מזנקת מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3 שניות, ומהירותה המרבית – 300 קמ"ש.