פרארי GTC4 Lusso – האצ'בק 3 דלתות ספורטיבי קטגוריית S מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצא בייצור משנת 2016. מיוצר עם הנעה אחורית או כפולה. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט הייחודית הזאת.
פרארי GTC4 לוסו ‏2016. מרכב, צורה. האצ'בק 3 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

פרארי GTC4 Lusso. האצ'בק פנומנאלי

פרארי GTC4 לוסו ‏2016. מרכב, צורה. האצ'בק 3 דלתות, 1 דור

פרארי GTC4 Lusso – האצ'בק 3 דלתות ספורטיבי קטגוריית S מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצא בייצור משנת 2016. מיוצר עם הנעה אחורית או כפולה. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט הייחודית הזאת.

פרארי GTC4 Lusso החדשה – מכונית בהחלט יוצאת מן הכלל, אשר בולט אפילו על פני מכוניות-על אחרות. מכונית כזו לעולם לא תתמזג עם הזרם היומיומי האפור ותמיד תמשוך מבטים נלהבים, הרי היא שייכת לסוג נדיר למדי של סופרקארים – האצ'בק 3 דלתות עבור ארבעה נוסעים.

דור ראשון

בסרטון: פרארי GTC4 לוסו 2016 שנת. האצ'בק.

נמצא בייצור משנת 2016 ועד עתה (נתונים לשנת 2020). GTC4 Lusso החדשה, אשר נחשפה בסתיו 2016 בתצוגת רכב השנתית בג'נבה, נהייתה היורשת של מכונית על בת 4 מקומות בהנעה כפולה פרארי FF והוצגה בתור גרסתה המשוכללת. כל השינויים בוצעו במטרת אופטימיזציית אווירודינאמיקה והפחתת מקדם הגרר בהשוואה לקודמה.

מבחוץ

מצד אחד, מבחינה חזותית בפרארי GTC4 Lusso החדשה ללא בעיה נבחנת התדמית הייחודית של FF, מצד שני – העיצוב עבר שינוי דרסטי. להבדיל בין ההאצ'בק 3 דלתות לקודמה FF לא קשה: לדגם החדש פנסי עדשות מסוגננים ומוארכים בחזית בעלי קטעים אלגנטיים של אורות יום. בפגוש החדש בולט גריל מאורך קומפקטי המורכב מצלעות דקות אופקיות ואנכיות מצטלבות. תופסים את העין מספר אלמנטים אווירודינמיים המדגישים את האופי הספורטיבי של המכונית. זימים טורפניים בכנפיים הקדמיות ודיפיוזר השוכן ליד ארבעה קצוות אגזוז בגימור כרום תורמים להופעה הנמרצת והכוחנית.

תא נוסעים ואבזור

תא הנוסעים של פרארי GTC4 Lusso שנת 2018/2019 – ממלכת מותרות אמיתית. כאן שוכנים חומרי גימור איכותיים, ארגונומיה מדוקדקת ונוחות ללא פשרות. למרות האישיות הספורטיבית של המכונית, אפילו נסיעה ארוכה בה לא תגרום אי-נוחות. היא קיבלה פאנל קדמי חדש, הגה קומפקטי יותר בעל בורר מצבי פעולה של אלקטרוניקת Manettino ולוח מחוונים מעודכן. מול הנוסע הופיע צג גדול מעל תא הכפפות המשדר מהירות נוכחית, הילוך, סל"ד, נתונים אודות עומס יתר ושפע מידע אחר שבדרך כלל זמין רק לנהג. ובקונסולה המרכזית התמקם מסך מגע 10,25 אינץ' באיכות HD של מערכת המולטימדיה התומכת באפל קארפליי. יש לציין כי העדכון נגע גם בחלק דלתות הפנימי, במושבים ובדשבורד.

מנועים ודינאמיקה

פרארי GTC4 Lusso שנת 2016/2017 זכתה לגרסה משוכללת של המנוע האטמוספרי מאת FF. מנוע בנזין V12 הגדול בנפח 6,3 ליטר מותקן על ההאצ'בק בהנעה כפולה. הודות לנפח עצום, למערכת תזמון שסתומים מודרנית ולהזרקת דלק ישירה, המהנדסים הצליחו להוציא מחטיבת הכוח 690 כ"ס בעת 8000 סל"ד ו- 697Nm בעת 5750 סל"ד. עם זאת, קרוב ל- 80% מהמומנט זמין כבר ב- 1750 סל"ד. עם "עדר" כזה מתחת למכסה המנוע, מכונית העל ממריאה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3,4 שניות, ומהירותה המרבית – 335 קמ"ש. ההאצ'בק עם הנעה אחורית מצויד במנוע מעט "צנוע" יותר – טורבו 3,9 ליטר V8 בהספק 610 כ"ס, עמו GTC4 Lusso מאיצה ל- 100 קמ"ש תוך 3,5 שניות ומסוגלת להשיג מהירות מרבית של 320 קמ"ש.

בסרטון: פרארי GTC4 לוסו 2016 שנת. האצ'בק.

מנוע של דגם הנעה כפולה פועל לצד גיר 7 הילוכים רובוטי ומערכת הנעה כפולה 4RM-S המקורית עם פונקציית היגוי סרן אחורי. תוספת "S" אינה סתמית – הגלגלים האחוריים מסוגלים לפנות, והשאסי צויד במערכת בקרת החלקה צידית Slip Side Control. האחרונה פועלת בצוותא עם דיפרנציאל E-Diff ובולמי זעזועים אקטיביים SCM-E. כל זה, על פי דברי היצרנים, אפשר לספק ל- GTC4 Lusso התנהגות כביש מן המעלה הראשונה על כל משטח דרך, כולל אספלט רטוב ואפילו שלג, במקרה והוא יחליט לרדת אצלנו בארץ.

פרארי המגניבה ביותר משנות ה- 80?
2 קולות