פרארי Roma – קופה דו-מקומי ספורטיבי מבית מותג Ferrari האיטלקי. הושקה בסוף שנת 2019 בתצורת שני מושבים. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט ייחודית זו.
פרארי רומא ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

פרארי רומא. «La Dolce Vita» האיטלקית

פרארי רומא ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

פרארי Roma – קופה דו-מקומי ספורטיבי מבית מותג Ferrari האיטלקי. הושקה בסוף שנת 2019 בתצורת שני מושבים. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט ייחודית זו.

לנהוג בפרארי רומא – תענוג אמיתי, אשר לא מספיד להנאה האסתטית שנולדת לאחר מבט אחד בלבד על המכונית. ההשראה למכונית הספורט שנקראה על שם עיר הבירה של איטליה נשאבת מעידן «La Dolce Vita» של שנות ה- 1950-60 והינה מגלמת את קונספט האלגנטיות הספורטיבית. סגנון מינימליסטי, פרופורציות הרמוניות, קווים נקיים ותווי פנים המוכרים של הרכבים הקלאסיים יוצרות הופעה מודרנית-על של הקופה החדש.

פרארי רומא החדשה – מכונית ספורט ייחודית בעלת חזות יוצאת מן הכלל אשר פונה אל לקוחות שמבינים עניין. היא תהפוך לבחירה מושלמת עבור אלה שמעריכים עיצוב נצחי ומחשפים חווית נהיגה חסרת תקדים. מחירה צפוי לעמוד בסביבות 190,000 יורו.

דור ראשון

נמצא בייצור משנת 2019 עד עתה (נתונים לשנת 2020). תצוגתה, כצפוי, התקיימה באירוע מיוחד בבירת איטליה – רומא. זהו רחוק מלהיות שם "גיאוגרפי" היחיד בו השתמש המותג. קודם לכן הושקו דגמים קליפורניה, אמריקה, מאראנלו, ומודנה. פרארי רומא החדשה נועדה לתפוס נישה בלתי שגרתית למדי של מכוניות ספורט "לא יקרות" ומהווה תחרות ישירה לגרסאות הבכירות של מרצדס AMG GT ואסטון מרטין Vanquish.

בסרטון: פרארי רומא 2019 שנת. קופה.

קופה 2 דלתות המסוגנן מבוסס על אותה פלטפורמה כמו רודסטר Portofino. עם זאת, הגרסה הסגורה יצא גדולה יותר, אך גם יותר קלה ב- 73 ק"ג (1472 ק"ג של רומא לעומת 1545 ק"ג של פורטופינו). תוצאה זו הושגה בזכות היעדר המנגנון המורכב של גג קשיח מתקפל. מפורטופינו הקופה ירש את השאסי בעל מנוע אחורי. נוסף על כך, למכונית בסיס גלגלים זהה – 2670 מ"מ.

מבחוץ

בצללית מתבטא דמיון לדגמי שנות ה- 60-70 הודות למערך הקלאסי של הפלטפורמה. המרכב זכה לקווי מתאר מעודנים ולהעדר כמעט מוחלט של אלמנטים אווירודינמיים. בחזית מושכים תשומת לב ספליטר מובהק, שבכת גריל בסגנון רטרו בעלת צלעות אנכיות ואופקיות מצטלבות ויחידות תאורה צרות בעלות פסים "מרחפים" של אורות יום. במבט מהצד בתור מאפיינים ייחודיים ניתן לציין את מכסה מנוע הארוך ואת השמשה בשיפוע גדול. פרופיל הקופה יצא נמרץ וזורם במיוחד, לכך תרמו גם ידיות דלת המוסוות. אך האגרסיה המרבית מתבטאת בחלק האחורי של המרכב, מובלטות כנפיים שרירניות בעלות פנסי LED מובנים ורביעיית קצוות אגזוז ספורטיביים.

מבפנים

פרארי רומא זכתה לתא נוסעים טכנולוגי במיוחד עם סכמת ישיבה "2+", כלומר, שורת מושבים שנייה מלאה חסרה כאן. הטונל המרכזי מתחיל בחלק העליון של הקונסולה המרכזית ויורד אל מעשנת היד, ובכך מפריד את המושבים הקדמיים. יש לציין את הריכוז הגדול של סוגי מסכים שונים. מול עיני הנהג ממוקם לוח מחוונים רחב, ובמרכז הפאנל – טאבלט אנכי האחראי על השליטה במערכות אקלים ובידור. כמו כן, ישנו מסך ממול נוסע קדמי המציע חלק מהפונקציות של הצג המרכזי. חומרי הגימור איכותיים במיוחד, עור ואלקנטרה יוצרים שילוב מרהיב עם דגשים שחורים מבריקים ומטאליים.

מנועים ודינאמיקה

מנוע פרארי רומא שנת 2021 – V8 אגדי שהוכתר כבר ארבעה פעמים בתואר "מנוע השנה". לו שני מגדשי טורבו, מערכת הזרקה ישירה, וגל ארכובה שטוח המגביר תגובות מצערת בסל"ד גבוה. הנעה – אחורית בלבד.

V8 טורבו 3,9 ליטר מפיק 620 כ"ס ו- 700Nm. עמו משתף פעולה גיר 8 הילוכים רובוטי דו-מצמדי המשלב הילוך מראש שהותקן לראשונה בדגם SF90 Stradale. פרארי רומא שנת 2020/2021 מסוגלת להאיץ מאפס ל- 100 קמ"ש תוך 3,4 שניות ולהשיג את נקודת ה- 200 קמ"ש תוך 9,3 שניות לאחר הזינוק. מהירות מרבית – 340 קמ"ש.

פרארי רומא 2021/2022 – אחת המכוניות הכוחניות ביותר בסגמנט. יחס אידיאלי בין עוצמה ומשקל מספקות התנהגות כביש ותגובתיות פנטסטיות, ומערכת בקרת החלקה צידית Side Slip Control מעניקה תחושת נוחות נהיגה יוצאת מן הכלל.

אילו דגמי פרארי משנות ה -60 עדיין מסוגלים לרגש את אניני הטעם?
3 קולות