פיאט פולס. בקצב הסמבה הברזילאית
פיאט פולס הוא קרוס-האצ'בק קומפקטי שפותח על-ידי החטיבה הברזילאית של פיאט. הדגם נוצר על בסיס פיאט ארגו ומיוצר בברזיל האהובה על האיטלקים ממאי של 2021. הרכב נבדל מדגם המקור בעיצוב שונה של החזית והחלק האחורי של המרכב ובעיצוב הפנימי. פרט מעניין: הביוגרפיה של הקרוס-האצ'בק מתחילה מכך שפיאט פתחה הצבעה מקוונת לבחירת השם. כפי שהבנתם, השם שנבחר הוא פולס, האפשרויות האחרות היו טואו ודומו. השם בהחלט הולם את הדגם, הרי ליבו פועם בקצב הסמבה הברזילאית.
העיצוב החיצוני
הדגם מבוסס על פלטפורמת MLA שהוכרזה על-ידי החברה כחדשה למרות שמדובר בגרסה משוכללת של פלטפורמת MP1 מאת ארגו. אורך המרכב של המכונית בעלת 5 הדלתות הוא 4,1 מ', בסיס הגלגלים גדל באופן סמלי בהשוואה לדגם המקור, מ-2,521 ל-2,532 מ"מ. פיאט פולס החדש נבדל מארגו בעיצוב שונה של החזית והחלק האחורי של המרכב, אבל המידות והפרופורציות הכלליות של המרכב נשמרו.
החלל הפנימי והאבזור
קרוס-ההאצ'בק קיבל תא נוסעים מקורי, אין בו פרטים משותפים עם ארגו, ההבדל הראשי הוא באלקטרוניקה המודרנית. מפרט האבזור הבסיסי כולל 4 כריות אוויר, בתור אופציות מוצעות בקרת אקלים ובקרת שיוט. הגרסה הבכירה מצוידת בלוח מחוונים דיגיטלי עם מסך "7 ומערכת מדיה מודרנית עם מסך "10,1. בנוסף לכך, מוצעת מערכת הטלמטיקה ConnectMe המאפשרת להתחבר למכונית מהסמארטפון ולבצע התנעה מרחוק. יש מצב נהיגה Sport, ולמרות זאת הדגם הצנוע לא נהפך למהיר בזכותו. היתרון העיקרי של פולס הוא המחיר הנמוך, כאשר המתחרה הכי קרוב שלו, פולקסווגן ניבוס, יקר ממנו בערך בשליש.
יחידת הכוח ושאסי
פיאט פולס החדש מצויד במנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,3 ליטר המפיק 98 כ"ס. מוצעת גם גרסה מסורתית לשוק הברזילאי עם מנוע אתנול בהספק 107 כ"ס. התיבה – 5 הילוכים ידנית או גיר רציף. בנוסף לכך, בקרוס-האצ'בק מותקן מנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1,0 ליטר המפיק 125 כ"ס (בנזין) או 130 כ"ס (אתנול) בשילוב עם גיר רציף בלבד (ארגו מצויד בתיבה רובוטית). גרסת הטורבו קיבלה מערכת E-Locker המדמה נעילת דיפרנציאל חשמלית. בסרן הקדמי מותקנים מתלים עצמאיים, מאחור מותקנת קורת פיתול. ההנעה היא קדמית בלבד.