פורד ריינג'ר נפל קורבן לאקולוגיה: טנדר חדש עם מערכת היברידית פלאג-אין
טנדרים היברידיים כבר אינם נדירים בימינו: גם לדגמים אמריקאיים וסיניים יש גרסאות כאלו. הקורבן האחרון של מגמת הרכבים הירוקים הוא פורד ריינג'ר: הטנדר הקשוח יקבל מערכת הנעה היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע טורבו 4 צילינדרים EcoBoost בנפח 2,3 ליטר. אך נראה אותו לא לפני שנת 2025.
הפרטים לגבי פורד ריינג'ר PHEV יופיע לקראת סוף שנת 2024, אז יחל הייצור של הטנדר.
פורד ריינג'ר החליף דור לפני שנתיים, בנובמבר 2021. הדור השלישי פותח על-ידי החטיבה האוסטרלית של פורד בשיתוף עם התאגיד הגרמני פולקסווגן, לכן הטנדר האמריקאי הפך למעשה ל"אח התאום" של פולקסווגן אמארוק דור 2. בפברואר 2022 יצאה גרסת הקיצון הבכירה – ריינג'ר רפטור, שכבר נמכרת היום בישראל.
וכעת תורה של גרסה היברידית פלאג-אין, שתושק בתחילת 2025. אבל פורד החליטה להכריז על כך הרבה מראש, לפני טויוטה שמתכננת להוציא לשוק את היילקס ההיברידי כבר במחצית הראשונה של 2024.
בכל אופן, טויוטה מבטיחה לצייד את הדגם שלה במתנע-גנרטור 48 וולט, כלומר מדובר במערכת היברידית קלה, אבל הפורד יקבל מערכת פלאג-אין רצינית. קיבולת הסוללה שתותקן בריינג'ר PHEV בינתיים לא ידועה. עם זאת, דווח שהטנדר במימדים בינוניים עם הנעה כפולה יצליח לעבור 45 ק"מ במצב חשמלי לגמרי.
מערכת ההנעה של רייגנ'ר PHEV תכלול מנוע בנזין טורבו 4 צילינדרים EcoBoost בנפח 2,3 ליטר (273 כ"ס) ומנוע חשמלי. הנתונים המדויקים לגבי ההספק המרבי לא ידועים, אבל ידוע ששהיבריד יציע את המומנט הגבוה ביותר במשפחת הדגמים. נכון להיום, את המומנט הכי גבוה מפיק מנוע דיזל טורבו V6 בנפח 3 ליטר.
ההבדלים החיצוניים בגרסה ההיברידית מסתכמים בשני המכסים מעל הגלגל השמאלי האחורי: אחד למיכל הדלק ואחד לשקע הטעינה. על הדפנות יופיע הכיתוב "PHEV" ויותקנו חישוקי סגסוגת R18 בעיצוב מקורי. צפוי שתא הנוסעים יהיה סטנדרטי, השינוי האפשרי היחיד הוא גרפיקה שונה של לוח המחוונים הדיגיטלי.
פורד ריינג'ר PHEV החדש יקבל מערכת Pro Power הכוללת מספר שקעי חשמל הממוקמים בדופן האחורית ובתוך הקבינה. היצרנית מבטיחה שהסוללה תוכל להזין חשמל ל"כלים ומכשירים חשמליים הן במקום העבודה והן באתר קמפינג מרוחק", כלומר, לפעול בתור גנרטור חשמלי. בדומה לשאר הגרסאות, הריינג'ר ההיברידי יוכל לסחוב נגרר במשקל עד 3,5 טון.