לקסוס IS הבא אמור להיות חשמלי לחלוטין
לקסוס מייצרת את מכונית המנהלים הקומפקטית IS מאז 1999. הדור הרביעי הנוכחי יצא בשנת 2020 והצליח לבסס את עצמו היטב בשוק. אבל בחברה כבר חושבים על עתידו של לקסוס IS, שככל הנראה יהפוך להיות חשמלי לחלוטין ויקבל תצורות מרכב שונות, כולל סטיישן.
הכוונה לפתח את ה-IS החדש טרם הוכרזה רשמית, אך לפי מידע פנימי, הדור הבא עשוי להופיע בשנת 2025
מכונית הסדאן הספורטיבית המודרנית לקסוס IS מייצגת את פילוסופית המותג המקורית Lexus Driving, לכן היא מגיעה אף ב-2 רמות גימור עם המילה "ספורט" בשמן. הניסויים האחרונים בוצעו במסלול מבחן חדש המזכיר את הנורבורגרינג הגרמני. המכונית תוכל להטיס את הנהג והנוסעים ליעד במהירות של 230 קמ"ש (אם מהירות כזו מותרת, כמובן).
לקסוס IS מוצע בישראל בגרסת הדור הרביעי משנת 2020. גרסת IS 300 מצוידת במנוע טורבו 2 ליטר בעל הזרקה ישירה בהספק 241 כ"ס בשילוב עם מערכת הנעה אחורית. המחיר ההתחלתי עומד על 283,266 ₪ (כולל אגרת רישוי, נכון לאוקטובר 2023)
לפי מידע פנימי, הדור החדש של לקסוס IS יורכב על-גבי אותה פלטפורמת e-TNGA עליה מבוססים היום הקרוסאוברים החשמליים טויוטה bZ4X ולקסוס RZ. הפלטפורמה כוללת מערכת הנעה כפולה בזכות המנועים החשמליים המותקנים בשני הסרנים. הדבר יאפשר ליישם מערכת חלוקת מומנט מתקדמת יותר. בנוסף לכך, ייתכן שהמכונית החשמלית תצויד בתיבת הפחתה דו-הילוכית, כמו במקרה של פורשה טייקן.
עם חילוף הדורות, לקסוס IS יכולה להופיע לא רק בתצורת סדאן, אלא גם כשוטינג-ברייק. נכון לעכשיו זוהי רק השערה. אבל היא מבוססת על סדרה של קונספטים שהוצגו על-ידי לקסוס בסוף 2021 – תחילת 2022. בנוסף לאבות טיפוס של מכונית ספורט וקרוסאובר חשמליים, ביניהם היה פרויקט של מכונית סטיישן 5 דלתות בעלת קווי מתאר דינמיים, וכן קבריולט דו-דלתי. החברה לא יצאה עם הודעה רשמית על תוכניות להתחיל ייצור סדרתי של רכבים כאלו.
בסוף אוקטובר ב-Japan Mobility Show לקסוס מבטיחה להציג את מכונית הקונספט החדשה עם מערכת הנעה חשמלית, שעשויה להבהיר את האסטרטגיה העתידית של מותג היוקרה.