סדאן לקסוס IS. דור 4 (2020)
לקסוס IS – סדאן ספורטיבי קטגוריית D מבית המותג Lexus – חטיבת רכבי יוקרה של יצרנית רכב היפנית Toyota Motor. ההנעה יכולה להיות אחורית או כפולה, הגיר האוטומטי הינו בן 6 או 8 הילוכים בהתאם לגרסה. הדגם נמצא בייצור משנת 1999, בשנת 2020 לאור יצא דור חדש לסדאן, הרביעי, אשר מוצע כיום בשוק הישראלי.
סדאן ספורטיבי החדש לקסוס IS שנת 2020 – נציג הפילוסופיה המקורית Lexus Driving Signature, לכן אין לו רמת גימור שלא כוללת את המילה "ספורט". הכוונון הסופי שלו התבצע במסלול מבחן חדש המזכיר את נורבורגרינג הגרמני. הרכב יסיע את הנהג והנוסעים ליעדם במהירות עד 230 קמ"ש, במידה ומהירות כזו מותרת בכביש שלכם כמובן.
תכונות ייחודיות
הדור הרביעי של לקסוס IS הפך לראשון שפותח במרכז הטכני של טויוטה ביפן. מרכבו של סדאן חדש נהיה נוקשה יותר, הקפיצים ומוטות מייצבים – קלים יותר, מרכז הכובד הונמך, דפני המרכב הינם חדשים, במקום זרועות פלדה במתלים הקדמיים הותקנו זרועות אלומיניום. סדאן בן 4 דלתות 5 מקומות מעט התארך, התרחב, וקצת גבה. מימדיו: 4710 מ"מ לאורך, 1840 מ"מ לרוחב, 1435 מ"מ לגובה, בסיס גלגלים – 2800 מ"מ. נפח תא המטען – 450 ליטר. בדגם הבסיסי כעת נכללים ג'נטים 18 אינץ', בתור אופציה ניתן להזמין BBS בגודל 19 אינץ'.
היפנים הכריזו על התנהגות כביש משופרת של הסדאן בעת עבירה חלקה של עיקולים. נוסף על כך עברו מודרניזציה מערכות הבטיחות ועודכן מערך המולטימדיה. כווננו לא רק המתלים. המהנדסים חיפשו ותיקנו מקורות שונים של רטטים ורעשים.
סדאן ספורטיבי החדש לקסוס IS שנת 2020 – נציג הפילוסופיה המקורית Lexus Driving Signature, לכן אין לו רמת גימור שלא כוללת את המילה "ספורט". הכוונון הסופי שלו התבצע במסלול מבחן חדש המזכיר את נורבורגרינג הגרמני.
הורחב היצע צבעי המרכב של IS החדש, נוספו אפשרויות גימור פנים חדשות. השינויים בתא הנוסעים – הופיע מסך מולטימדיה נפרד בעל ממשקי אפל קארפליי ואנדרויד אוטו המגיע בגודל 8 או 10,3 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. תפעול המערכת מתבצע דרך משטח מגע במרכז הטונל המרכזי. במפרט האבזור נכללות בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות מניעת סטייה מנתיב ובלימת חירום. זמינה מערכת שמע 1800 וואט Mark Levinson בת 17 רמקולים.
חבילת ספורט אופציונאלית Dynamic Handling (DHP) מציעה מתלים אדפטיביים AVS וג'נטים ייצוקים 19 אינץ' BBS, מצב נהיגה +Sport S המשפיע על אופן תפקוד המנוע, הגיר, ההיגוי והמתלים, ספוילר ובתי מראות מקרבון, תפירה מובהקת על הקונסולה המרכזית ומפתח-כרטיס Lexus Card Key. עבור הדגם בהנעה אחורית חבילת DHP משמעותה דיפרנציאל מוגבל החלקה Torsen.
מנועים
לישראל לקסוס IS שנת 2020/2021 החדש מיובא בגרסה IS 300. דגם בעל הנעה אחורית מצויד במנוע טורבו בנזין 2 ליטר בהספק 241 כ"ס. לו משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית. רכב כזה מסוגל לזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 6,9 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 230 קמ"ש.
קיימת גם גרסת הנעה כפולה IS 300 AWD המצוידת במנוע V6 אטמוספרי בנפח 3,5 ליטר ובהספק 264 כ"ס ובתיבת 6 הילוכים אוטומטית. אולם לישראל היא טרם מיובאת. בהמשך צפויה הופעתן של גרסה היברידית והגרסה הבכירה IS 500.
רמות גימור
עבור רוכשים בישראל זמינות רמות גימור הספורטיביות של לקסוס IS שנת 2021: F-Sport ו- Sport Plus. כולן מצוידות בסאנרוף, מושבי ספורט קדמיים ומושבים אחוריים מתקפלים, ריפוד עור, לוח מחוונים דיגיטלי ופנסי LED.
רמות הגימור כוללות: 9 כריות אוויר, מצלמה אחורית, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, בקרת שיוט אדפטיבית, בורר מצבי נהיגה, שפע מערכות בטיחות אלקטרוניות: ABS ובקרת משיכה, סיוע בבלימה, ניטור שטחים מתים, מערכת למניעת התנגשויות, חיישן עייפות נהג, בקרת יציבות, סיוע בזינוק בעליה, בקרת נתיב, זיהוי תמרורים.
מולטימדיה עם קארפליי ואנדרויד אוטו, מערכת שמע Hi-Fi, מושבים קדמיים בעלי כוונון חשמלי, חימום ואוורור, בקרת אקלים מפוצלת, פקדי העברת הילוכים מההגה, כניסה ללא מפתח, חיישני אור וגשם, תאורה אדפטיבית – נוכחים במפרט האופציות הבסיסיות של לקסוס IS שנת 2021 החדש.