ג'ילי אמגנרד EV. החשמלי הראשון
ג'ילי אמגרנד EV היא הגרסה החשמלית של אמגרנד דור שני - רכב קומפקטי במרכב סדאן שהוצג לראשונה בשנת 2013 בתצוגת הרכב בשנגחאי. אמגרנד דור שני המקורי נחשף לציבור בתצוגת הרכב בבייג'ינג בשנת 2014, הייצור ההמוני של הרכב החשמלי החל בנובמבר 2015. בפיתוח של דגם EV לקחו חלק מומחים מחברת Detroit Electric (ארה"ב). המכונית הזו היא הצעד הראשון של Geely ביישום אסטרטגיית Blue energy. נחקור את ג'ילי החשמלית הראשונה.
בישראל Geely מקדמת את תת המותג החדש שלה Geometry שעוסק בפיתוח וייצור של רכבים חשמליים בלבד. לארץ מיובא [הקרוס-האצ'בק החשמלי גיאומטרי C, רכב חשמלי חזק עם מאפיינים דינמיים טובים. הדגם משווק בתל אביב, בחיפה, במודיעין ובאר שבע.
דור ראשון
מבחינת העיצב החיצוני ג'ילי אמגנרד EV נבדל במרכיבים בצבע כחול בסמל החברה ועל המרכב. מרכיבים באותו צבע נמצאים גם בתא הנוסעים. מימדי המרכב: 4,631 מ"מ אורך, 1,789 מ"מ רוחב, 1,495 מ"מ גובה. בסיס גלגלים – 2,650 מ"מ, מרווח גחון – 120 מ"מ. תא מטען קיבל נפח מרשים של 680 ליטר. הרכב צויד במנוע חשמלי שמפיק 129 כ"ס ו-250Nm. סוללה בקיבולת 44,8 קוט"ש נטענת באופן מלא תוך 14 שעות מרשת ביתית ותוך 48 דקות ממטען מהיר. בזמן נהיגה בזמצב חסכוני (במהירות ממוצעת של 60 קמ"ש) הסוללה מספיקה ל-330 ק"מ של דרך, בזמן נסיעה מהירה בכביש מהיר הטווח מתקצר ל-250 ק"מ. תוצאה לא רעה יחסית לתקופה. הסדאן החשמלי מאיץ מ-0 ל-50 קמ"ש תוך 4,3 שניות.
הרכב החשמלי מצויד בבקרת משיכה, ESP מאת Bosch דור תשע, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, בלימה רגנרטיבית, בלם חניה אלקטרוני. במצבים חסכוניים ECO ו-+ECO לוח המחוונים מואר בכחול, ברגע שעוברים למצב ספורט הצבע הופך לכתום. מערכת המולטימדיה G-Netlink תומכת בסמארטפונים לשימוש באפליקציות ניווט.
מתיחת פנים שנת 2018
ג'ילי אמגרנד EV המעודכן החליף את הקודם ב-2018 והוא השתכלל משמעותית: טווח הנסיעה שלו צמח ל-480 ק"מ במהירות של 60 קמ"ש (לפי מחזור NEDC). קיבולת הסוללה הוגדלה ל-62 קוט"ש בהתאם להגברת הספק המנוע, כרגע הוא מפיק 163 כ"ס. המהירות המרבית 140 קמ"ש, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 9,3 שניות. תהליך הטעינה הפך למהיר יותר: טעינת הסוללה ל-80% מתבצע תוך 30 דקות באמצעות מטען מהיר ותוך 9 שעות מרשת ביתית רגילה.