גיאומטרי הוא תת-המותג שנוסד על-ידי ענקית הרכב הסינית Geely Auto Group באפריל 2019 המתמקד ברכבים חשמליים בלבד. הוא לא רק אמור להפוך לגלובלי, אלא להוות תחרות רצינית לטסלה. צפוי שהרכבים החשמליים של גיאומטרי יהיו באמת המוניים ונגישים לרוב. הדגמים החדשים של המותג הטרי הם גיאומטרי A במרכב סדאן וגיאומטרי C במרכב האצ'בק, מה
גאומטרית ההצלחה לפי ג'ילי
AUTOBOOM

גאומטרית ההצלחה לפי ג'ילי

גאומטרית ההצלחה לפי ג'ילי

גיאומטרי הוא תת-המותג שנוסד על-ידי ענקית הרכב הסינית Geely Auto Group באפריל 2019 המתמקד ברכבים חשמליים בלבד. הוא לא רק אמור להפוך לגלובלי, אלא להוות תחרות רצינית לטסלה. צפוי שהרכבים החשמליים של גיאומטרי יהיו באמת המוניים ונגישים לרוב. הדגמים החדשים של המותג הטרי הם גיאומטרי A במרכב סדאן וגיאומטרי C במרכב האצ'בק, מהם התחילה הפלישה של סין לשוק הישראלי. מכוניות אלו במהרה טיפסו בדירוג המכירות אצלנו. דווקא ג'ילי היא מובילת המכירות בישראל בשנת 2022: התאגיד הצליח למכור כבר 2,624 רכבים חשמליים, בעוד ש"החשמלית העממית" טסלה מודל 3 נמצאת במקום השני עם היקף המכירות בסך 1,949 יחידות. בואו נברר מהי "גיאומטרית" ההצלחה לפי ג'ילי.

בקצרה על הדברים החשובים

היצרנית השקיעה הרבה מאמץ בפיתוח של גיאומטרי C ומחשיבה אותה לדגם פרספקטיבי עבור השווקים החיצוניים. מדובר בדגם חשמלי במרכב קרוס-האצ'בק במימדים בינוניים המיוצר משנת 2020, המימדים שלו הם: אורך 4,432 מ"מ, רוחב 1,833 מ"מ, גובה 1,582 מ"מ; בסיס הגלגלים – 2,700 מ"מ, נפח תא המטען – 417 ליטר. הרכב צויד במנוע בהספק 204 כ"ס שמספק דינמיקה טובה: האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,7 שניות. יש שתי אופציות של סוללה: אחת קטנה יותר, בעלת קיבולת 53 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 350 ק"מ על טעינה אחת ואחת גדולה יותר, בקיבולת 70 קוט"ש המספיקה ל-460 ק"מ.

המחיר של גיאומטרי C החדשה בישראל מתחיל מ-140,437 ₪ (כולל אגרת רישוי, נתונים לשנת 2022). תמורת סכום כזה תקבלו את הגרסה הבסיסית עם סוללת 53 קוט"ש ברמת גימור Pure. לשם ההשוואה, טסלה מודל 3 בגרסה הפשוטה ביותר תעלה 225,719 ₪.

חשוב

לפי היצרנית, ההשראה לעיצוב של גיאומטרי C נשאבה מצורות משושות שאמורות להיות נוכחות בכל חלקי הרכב. במבט על העיצוב החיצוני, אפשר לומר שבהחלט יש אלמנטים כאלה, אבל הסגנון ה"גיאומרטי" המיוחד אינו בולט לעין. לרכב יש מערכת IBooster מאת Bosch, זוהי מערכת בקרת בלמים דור שני, שפותחה במיוחד להגברת אחוז הרגנרציה ברכבים חשמליים. דווקא ממנה מגיעים 30% מהרגנרציה.

יתרונות

מרווח פנימי – למרווח בתא הנוסעים תורם מערך הסוללות הממוקם בחלק התחתון של המרכב
  • העיצוב החיצוני הוא אלגנטי ומאופק, העיצוב הפנימי הוא מסוגנן עם נימה עתידנית; גג פנורמי וצבעים בהירים מעניקים תחושה של אווריריות ומרווח בפנים.
  • פרקטיות – ישנה אפשרות להטעין את הסוללה עד 80% תוך 36 דקות בגרסה עם סוללת 53 קוט"ש ותוך 42 דקות בגרסת 70 קוט"ש. בשנה הראשונה הטעינה היא בחינם, כמו גם המטען שמתחבר לרשת ביתית. Waze כבר מותקן מראש.
  • מרווח פנימי – למרווח בתא הנוסעים תורם מערך הסוללות בחלק התחתון של המרכב (דבר שגם משפיע לטובה על יציבות הרכב).
  • התנהגות כביש טובה וכיול נוח ורך למדי של המתלים.
  • מפרט אבזור עשיר – בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים עם זיהוי הולכי רגל וכלי רכב דו-גלגליים.
  • הדובדבן שבקצפת – מערכת שמע מצוינת מאת Bose.
  • והמחיר… כבר הבנתם. במיוחד אם משווים עם טסלה.
גיאומטרי C 2020. לוח מחוונים. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור
גיאומטרי C מצויד בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5 אינץ'.

גיאומטרי C שנת 2022/2023 המיועדת לישראל, מצוידת במערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12,3 אינץ', בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5 אינץ', במצלמת 360°, בבקרת אקלים מפוצלת ובגג פנורמי. המכונית החשמלית עם סוללה בקיבולת 70 קוט"ש מצוידת בנוסף במושבים קדמיים חשמליים ובתצוגה עילית.

חסרונות

גיאומטרי C 2020. מערכות עזר לנהג. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור
תפריט מחשב הדרך מציע מעט אפשרויות

הם מעטים, אבל עדיין יש אותם. למרות הסיווג המכובד בתור "קרוס-האצ'", מדובר ברכב עירוני גרידא שלא מרגיש בנוח אפילו בשטח קל. בנוסף לכך, בתור חסרונות הבעלים מציינים כמה מאפיינים לא נעימים: בכל פעם שמתניעים את הרכב, חייבים להגדיר את בקרת האקלים מחדש ותפריט מחשב הדרך מציע מעט אפשרויות. ישנן גם תלונות לגבי דיוק חיישן הלחץ בצמיגים.

מהו לדעתכם היתרון העיקרי של רכב חשמלי?
34 קולות